Alla inlägg den 11 februari 2009

Av BD - 11 februari 2009 23:01


 

Ibland börjar jag bara tappa tron på  mänskligheten. Jag vet inte varför, men kanske kan det bero på bilden ovan. Ja, jag vet - det handlar om en cd-skiva för barn. No big deal. Men det stör mig så jävligt. Ärligt talat. Om jag hade matat mina barn med den här musiken, så finner jag det inte föga otroligt att de, om ett par år eller så, springer runt och drar bort morrhår från stackars försvarslösa djur. Smarta lär dom inte bli:

 

"Jag går och handlar,du får gärna följa med. Köper bananer, men det gör ju du med.
Går hem och skalar, du får gärna skala med. Jag äter upp dom
men jag delar gärna med.
Så kom igen nu allihopa. Nu gör vi det tillsammans. Aaaah!"


Daah?

Jag börjar tro att det dessutom finns något dolt där i sångerna under ytan. En dold agenda så att säga. Titta här på delar av låtlistan.

 

(1).Jobba som en apa (vill att vi ska dör i förtid pga stress/utbrändhet. Menar att pengar styr allt.)
(2).Apa efter ( Hyllar jantelagen - ingen får sticka ut)
(3).Det låter apa (en tribute till folkkära Carola)
(4).Fuskpäls (Glasklart! Behöver inte säga mer än så)
(5).Kan du va handduk ( ?? Say what? Grova sexuella anspelningar)
(7).Apväder  (Hatar det svenska vädret)
(8).En stund för mig själv (Återigen sexuella anspelningar)
(10). Apa / Människa (Ett inlägg i religionsdebatten)
(11).Totte i paketet (Ännu mera sex!)

Ska vi mata våra barn med detta?


....Eller så är det bara jag som har på tok för mycket fritid, som ens orkar bry mig om det här. För säkerhets skull så måste jag ändå fortsätta stödja de där Piraterna. Just in case. Då kan en sådan har cd-skiva aldrig sälja guld. Det är en liten vinst i alla fall.

Av BD - 11 februari 2009 22:04

Jag ont, lite överallt. Jag har nämligen utsatt mig själv för tortyr. Eller okej, jag tränade på gymmet (same same). Den där roddmaskinen och jag hatar varandra just nu. Nu är det officiellt. Jag ångrar att jag trodde att jag kunde besegra den. Det går inte. Just nu gör det bara ont.  Det blir värre imorgon- ja jag vet, tack för det. 

Just nu tar jag det därför bara lugnt. Man ska inte överanstränga sig som mormor säger. Jag känner att jag bör leva efter det mottot just nu. Slötittar på fotboll, kanske ta sig en öl till det. Försöker planera något vettigt att göra när Parisresan nu blev inställd. Går sådär.  Ja, mest för att jag har svårt att göra två saker samtidigt.

Hjärnan känns nollställd.


Fan vad mycket energi jag sprider. Eller inte.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards