Alla inlägg under juni 2008

Av BD - 4 juni 2008 08:06

Åh....upp och jobba. Hur fan det här ska gå idag, har jag ingen aning om.

Vi kan ju lungt konstatera att mitt huvud inte hänger med alls idag. Inte på något sätt....

Jävla Heineken.


Av BD - 3 juni 2008 23:45

Förresten, jag är alldeles för full för att skriva ett vettigt inlägg. Fråga mig inte hur jag klarade av att skriva det nedan....No idea. Ren tur, antar jag.

Nej, det blev inte en film på kvällen som planerat. Det blev istället en tur till Tantolunden och alldeles för mycket öl och tentasnack med diverse löst folk från klassen, och så H såklart. Roligt som faen, visserligen. Så jag ska inte klaga. Nej nej. Klaga bör dock den stackarn som äger en vit kanot göra. Den är inte så vit längre, kan jag meddela. Snarare lite smått gul....Host.

Notera; alldeles för mycket öl, för en som ska upp vid 7 för att jobba.


Nu står jag här i underkläder och försöker laga lite mat eftersom jag struntade i middagen idag. Vet inte om det är det smartaste man kan göra nu men...


Förresten; detta inlägg kanske inte har så många stavfel, men fan vad lång tid det tog...



Av BD - 3 juni 2008 23:43

Åh, tentan är över. Ä-n-t-l-i-g-e-n. Jag vill bara förtränga skiten. Huvva! Det var inget roligt.  Usch, usch. Finns betydligt bättre sätt att spendera fem timmar på....oja, jag kan komma på mycket bättre alternativ, även om man tar bort alla snuskiga varianter.

Efter tentan tog jag mig en lång promenad från Slussen hem till mig. Rensa tankarna lite. Solen sken och det var skönt att bara få lite luft. Bli lite brun på köpet. Sprang in på Systemet innan det stängde vid 18.00 och köpte med mig ett par Henieken. Sen tog jag mig en promenix ner till Hammarby sjöstad. Satte mig vid strandpromenaden på en bänk mitt i solskenet, öppnade mina Heineken, på med solbrillorna och bläddrade igenom det nya nummret av Cosmopolitan. Det är vad man kallar livet. Me like!

Bara koppla av från tentan, njuta av att den är över....



Åh nej, kokosnöten fick jag inte upp förresten. Inte till 100 procent. Lyckades med hjälp av en  skruvmejsel och en korkskruv (alla medel är tillåtna) att skrapa ut lite kokosflarna... men nej, inget MENSA för min del.

Av BD - 3 juni 2008 22:11

Efter-tenta snack med öl och vin i tantolunden...

Av BD - 3 juni 2008 18:02


En fråga bara: Finns det något smidigt sätt att  öppna en kokosnöt?

På riktigt alltså? Eller är det tänkt att det ska vara något form av hemligt inträdesprov för MENSA?

För i så fall, inte en chans att jag kommer in där....Ever...


Av BD - 3 juni 2008 06:46

Är uppe tidigt som satan idag! Gick upp redan klockan 6, (Huvva!) och ska nu sätta mig och plugga lite inför tentan. Sådär, sista minuten plugg, ångest, panik och allt det där. Är jäkligt trött bara, vet inte om detta är ett så bra drag.... Men, ja....Man kan ju försöka vara lite ambitiös i alla fall. Bara för att det känns bättre.

Sitter mest och tänker på annat. Som Sex and the City filmen. Mhm. Jag längtar redan.  Måste få E att ladda ner alla säsonger igen (eller, jag menar....lånar från nätet, host) så att jag riktigt kan frossa.

Man ska se fram emot det lilla. Japp, japp.

Av BD - 3 juni 2008 01:16

Så ligger man här, svettig som en galen ryss på anabola just innan vm-finalen i tyngdlyftning. Det är väl fanskap att man inte kan sova just nu.....Suck!

Önskar att man hade mjölk så att man hade kunna ta sig ett iskallt glas....precis som när man var liten.... 

Av BD - 2 juni 2008 20:41

Satt häromdagen och letade lite nostalgiskt i iTunes. Scrollade runt. Lite allmänt planlöst sådär. Kom att tänka på alla de låtar man lyssnade på som mindre. På hög volym, och på repeat. På den tiden då voxpop var kult. Back in the days.Då man sjöng med sådär hyfsat falskt som bara jag kan. Kom på att jag faktiskt har en hel bunt med CD-skivor liggandes längst ner i en låda. Jag vet inte varför jag sparat de skivorna, kanske för att påminna mig själv om min usla musiksmak? Kanske för att jag är lite nostalgisk?

I vilket fall som helst så finns det vissar låtar som alltid frambringar vissa minnen. Som alltid kommer att påminna mig om det fina 90-talet, då man låg under glasbordet i vardagsrummet på den fluffiga mattan och tävlade med syrran om vem som hade mest fotbollsklistermärken som fanns i tuggimiförpackningarna från Godisboden....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards