Alla inlägg under juni 2008

Av BD - 9 juni 2008 23:45

Okej. Nu är jag äntligen klar! Trots en iskall öl och ypperligt bra fotboll på Tv:n, så blev det svettigt och ansträngande att packa (som om jag inte anade det innan). Jag tycker dock att jag har kommit en bra bit på väg. Jag har inget val visserligen, eftersom jag åker ner till Göteborg redan imorgon efter jobbet, men ja... jag är faktiskt ganska nöjd.



Det ser väl ändå ganska bra ut? Vad säger ni? Kan inte vara så mycket som fattas. Ärligt. Okej, bortsett från mitt pass då, men det har jag ju i handbagaget (haha, alla er som trodde att jag glömt det, suckers!). Jag vet, ni reagerar säker på det - 16 stycken linnen, hallå. Men jo, jag vet hur svettigt och kvavt det kan bli och hur skönt det är att dra på sig något nytt och fräscht när man har duschat. Jag vidhåller bestämt att det är detta antal som är ultimat, även om jag inte har bevisat det vetenskapligt.


Vad tog jag med mig lite mer detaljerat? En hel del visar det sig när jag skriver upp det (inte världens mest intressanta, men hey, jag får koll på vad som ligger i min tunga otympliga väska).


Skor:

Ballerinaskor (vita), sandaler (vita), flip-flopps (svarta), sandaler (svarta).


Smink:

Ansiktskräm (nivea soft), sminkborste,ögonfransböjare,pincett, duo foundation (bankok), rouge, mascara (great lashes),läppglans, två nagellack (nr. 123 och 09 från Depend), flytande eyeliner, ögonskugga (guld, brun, svartglittrig, vit, aprikos).


Övrig kropps/hudvård:

Vax till benen (Veet med aloe vera), nagellacksborttagning, bomullspads, tops, rakhyvel, huvudvärk/åksjuketabletter, medecin + omega3, tandkärm, tandborste,kam, hårspray,sportwax/gelé,jordgubbs- bodybutter, - duschkräm, -bodypolish, deo, sminkborttagning (nivea), shampoo (l'oreal vitaminshampoo), parfym (Escada Sunset Heat och E's Truth Calvin Klein).


Det var allt. Jag känner mig ypperligt nöjd!Jag tycker slutresultatet blev enastående:


Ä-n-t-l-i-g-e-n klar. Nu kan jag börja andas igen.

Nu ska jag bara slappna av, ta det lite lungt, räta ut ryggen och sen sova.

Försöka förhindra att min förväntan och resfeber ökar ännu mer. Pulsen är hög och ökar stadigt. Det kan bli hälsofarligt det här.

Det är bara 4 dagar kvar. Fyra.


Ni anar inte vad jag längtar...

Av BD - 9 juni 2008 20:35

Okej, Nu kör vi. Nu börjar jag. Nu är det dags att börja packa inför Bulgarien. Det kanske ser ut som det skulle vara en lätt uppgift, som om att jag bara skulle strosa omkring och slänga ner lite saker, se lite på TV och bara allmänt ta det lite lungt. Packa lite i godan ro så att säga.  Okej, ni vet uppenbarligen inte hur jag packar. Eller, kanske framförallt, hur jag inte packar. Det där med att packa lätt, och tänka över vad man vill ta med, matcha och mixa, bara packa det nödvändigaste - Fuck It! Nej nej. Inte vet jag vad jag ska ha på mig där nere heller? Man vill väl ha lite att välja på, så att säga. Detta resulterar i att jag packar alldeles, alldeles för mycket. Det spelar ingen roll att jag har packat min väska runt 100 gånger innan, det är ständigt samma problem - jag packar för mycket.

 Nu har jag dessutom en gräns på 20 kg att rätta mig efter.


Jag vet redan nu: Det kommer inte att gå....

Av BD - 9 juni 2008 17:41

Hemma! Fan, jag blir lika glad varje gång jag har lyckats slutföra en arbetsdag. Varför? Jo för att det blir lite segt ibland, host. Men jag antar att jag egentligen inte riktigt är i någon vidare position för att klaga - med tanke på att jag faktiskt har pluggat i 3 år och inte direkt har jobbat non-stop. Ganska mycket ledighet har man ju hunnit med mellan alla intensiva perioder. Om man ska vara ärlig. Fika, fika, fika och sola,sola,sola. Ja, nått i den stilen. Anyway, nu blir det extremt mycket att göra. Städa, laga mat och framförallt packa.

Bara för att så slänger jag in ett tipp om dagens EM-matcher.

Det gick ju hyfsat bra igår, så helt usel kan man inte kalla mig.


Dagens matcher;

Rumänien - Frankrike 0-1

Holland-Italien 1-2 (eller 2-2-, men man kan ju inte välja båda...)


Av BD - 9 juni 2008 01:16

Nämen, titta. Klockan är 01:16, och här sitter jag och kan inte sova. Det känns som att det börjar bli ett trist standardinslag i min vardag. Det ger mig akut ångest. Tanken var nämligen att jag skulle starta dagen en halvtimma tidigare för att hinna hem och packa inför Bulgarien. Den planen sprack ganska rejält kan jag säga. Å-n-g-e-s-t. Istället ligger jag här och vrider och vänder mig. Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att det var klimakterie-svettningar (fysiskt omöjligt på grund av min låga ålder). Hade jag inte vetat bättre hade jag trott att det var fotbollsabstinens (fysiskt omöjligt på grund av EM).Och ja, droger kan ni förresten också utesluta.

Då tänker kanske ni: men öppna fönstret så löser sig allt.

Aldrig i livet svarar jag!

Har ni inte hört vad som händer med flickor som lämnar fönstret öppet när de bor på nedre våningen? På något mystiskt sätt klättrar det genom fönstret in en massa hemska (och uppenbarligen väldigt viga) män och våldtar dom. Jajamensan. Det har jag läst i tidningarna. Det smyger säkert omkring en massa hemska saker i buskarna just nu (även om jag inte kan se några just nu när jag tittar ut).De siktar säkert in sig på mitt fönster också (även om jag har grus precis nedanför som låter när man går på det - jodå, det har jag kollat upp).

 Jag får ligga här och svettas helt enkelt.

Tack för det.



Av BD - 8 juni 2008 23:36

Jag trodde inte att TV4:as sändningar av fotbollsEM kunde bli värre än vad det redan är. Det ger mig lite ångest varje gång jag sätter mig framför TV:n och herr Hedman öppnar munen, för att inte tala om den där Anna Brolin. Vad är hennes funktion? Egentligen?

Ska man könskvotera in en kvinna i sportsammanhang, så borde det väl åtminstone vara en kvinna som har något vettigt att säga. Anna är säkert jätteduktig där på Kanal 8 och på Viasat och allt vad det är, och jag är säker på att hon tycker om fotboll - men när hennes enda stående funktion är att citera forum på fotbollskanalen.se och fråga "vad tycker ni om det då?" så blir det bara absurt. Absurt och löjligt. Punkt.

Så upptäcker jag desstom till min fasa att Robert Perlskog, detta stolpskott till kommentator, ska kommentera alla svenska matcher och finalen (läs mer Här).


Edit: Självklart ska man inte glömma den gode Ekwall. Det finns inga ord som på ett rättvist sätt kan sammanfatta hans totala brist på fotbollskunskap. Det finns inga ord för att beskriva hur otroligt usel den mannen är. Så jag avstår från vidare yttranden.


TV4 - Ge upp!

Snälla, jag orkar inte mer! Det går inte längre. Ge mig kvalitet!

Av BD - 8 juni 2008 19:31

Okej, här har ni det. Hur EM kommer att gå. Högst ovetenskapligt, visserligen, men ändock en gissning. Har en del resultat på lut också,de ligger här innanför pannbenet och svalpar,men jag orkar inte riktigt sätta mig och räkna på målskillnad och dylikt för att se om jag har tänkt rätt. Just nu är det lite för avancerat för mig, speciellt i mitt nuvarande tillstånd. Mina gissningar på resultaten i varje match kommer att redovisas dag för dag istället. Det kan ju bli spännande att följa. Antagligen eftersom hälften av dom är fel. Ni kan ju alltid jämföra med mig ifall ni vill känna att ni har lyckas i livet...


Kommentarer till ovan:

Grupp A: Tror stenhårt på att Portugal kommer vinna gruppen. Med spelare som Deco, Ronaldo och (underbara!) Nuno Gomes känns det som att det är Portugals år i år. En chansning, men jag tror faktiskt att Turkiet har en chans och slutar tvåa i gruppen. Något lag måste ju skrälla, och Nedved och Rosicky är borta för Tjeckien. Koller kommer säkerligen trampa snett i andra matchen och sen är Tjeckien ur leken. Schweiz har alper och Frei men det är allt. Nu blev Frei dessutom skadad, så nej tyvärr - en sistaplats för Schweiz i grupp A.


Grupp B: Tyskland ångar på, och vinner hela gruppen. Inte på grund av Ballack (åhnej, vad tillför han?) och Lehmann (som säkerligen tappar in någon boll) utan för att dom har både Klose och Podolski. Det räcker långt, särskilt om man sätter det i samband med ett urstarkt kollektiv. Tvåa blir Kroatien, trea Polen och fyra Österrike.


Grupp C: Dödens grupp.Kan i princip gå hur som helst, men jag tippar på att Italien vinner gruppen på målskillnad. Nu när Totti är borta får Pirlo, de Rossi, och del Piero fritt spelrum. Luca Toni producerar målen. Tvåa placerar jag Holland. Ett lag som egentligen kan vinna gruppen med ett mittfält som stavas van der Vaart, Sneijder, Robben och van Persie, och ett anfall med Kuyt och van Nistelrooy. Livsfarligt. Men det blir säkerligen några stolpträffar och sen slutar Holland tvåa i grupp C. Frankrike känns något trött och slitet, men det beror väl vilka förbundskaptenen väljer att starta med. Blir det Anelka och Viera så slutar Frankrike trea i gruppen.

På sista plats hamnar Rumänien, för något lag måste ju hamna här.


Grupp D: Sveriges grupp. Egentligen tror jag att Sverige spelar lika mot Grekland (0-0) och Ryssland (1-1) och förlorar mot Spanien (2-1) men det rimmar illa med LL's tidigare mästerskapsfacit, så jag tippar ändå att Sverige i vanlig ordning hamnar tvåa (bättrar på mina nationalistiska känslor lite). Vinner gör Spanien - udda tipp kanske, med tanke på deras mästerskapsfacit, men nej... det är Spaniens år i år! Trea Grekland och fyra Ryssland.


Vinnare av EM 2008 blir slutligen Spanien och Portugal slutar 3a. Även om just denna bit av tippningen var särskilt jobbig. Egentligen tror jag att Portugal vinner över Tyskland, och Holland över Spanien...eller, hur kanske...ääh...Nu blir det såhär ändå. Nu ska jag bara vänta på att min ära och berömmelse trillar in. Det eller skampålen.


Jag vet inte riktigt vad som är bäst.


Av BD - 8 juni 2008 18:03

Sitter och funderar lite över matcherna i EM, i brist på annat vettigt.

Har klurat lite på ett tipp, både gällande resultatet i matcher, och hur grupperna kommer att formera sig. Självklart också vilka som vinner hela skiten.

Mina anteckningar är dock något spridda för vinden för tillfället... så jag återkommer med mitt (storslagna) tipp senare. Tills dess; enligt mig bör resultatet i dagens matcher bli som följer:


Österrike - Kroatien: 0-1

Tyskland- Polen: 3-0




Av BD - 8 juni 2008 15:57

Jag bodde i Uppsala under ungefär en månad nu i höstas. Mellan september till oktober. Bodde i vardagsrummet hos en kompis på min uppblåsbara madrass eftersom jag inte hade någonstans att bo i Stockholm. Under en månad hann man med ganska mycket. Jag vet inte hur många mil jag gått runt i denna stad. Jag vet inte hur mycket öl jag har hällt i mig på det lokala O'learys, men jag hann bli kompis med dörrvakten, och personalen kände igen mig och saknade mig. Det säger väl en del.


Jag har inte reflekterat så mycket över den tiden. Det gick väl hyfsat friktionsfritt, med vissa undantag, men överlag har denna tid inte varit mer än en nödvändighet för mig. En parentes innan det riktiga livet i Hufvudstaden börjar.


Så kom det över mig. Känslan. Jag saknar faktiskt Uppsala. Den sveper över mig som ett litet moln, som ett litet fuktigt duntäcke. Den kom över mig nu när jag sitter och ser på Beachvolleybollfinaler från just Uppsala (Vaxhalla torg). Det finns vatten, skog, träd, stadsliv.... det är fint i Uppsala...


Men sen, helt plötsligt, så försvinner känslan lika fort som den kom.

Uppsala är trots allt inte Göteborg, och inte heller Stockholm. Det är trots allt i nuläget bara en parentes.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards