Alla inlägg den 2 september 2008

Av BD - 2 september 2008 22:30

Jag sitter här i sängen helt darrig i hela kroppen. Det känns som om valda kroppsdelar sakta har förvandlats till gelé, men när jag tittar efter (och petar lite) så märker jag att så inte är fallet. Ni behöver inte vara oroliga , jag har inte överdoserat mina tabletter igen. Jag har inte heller hällt i mig alkohol (kanske lite Whiskey bara?). Detta märkliga tillstånd beror istället på att jag just idag har gjort någonting som jag inte har gjort på (nästan precis) ett år: Jag har tränat på gym.


Det är så otroligt skönt att äntligen vara igång. Saknar det något så enormt. Första träningen på World Class Slussen idag. Ja, självklart sprang man på arbetskollegorna där. Typiskt, jag som kände mig allmänt stressad och äcklig. Bra tajming, änna. Träningen idag bestod av en halvtimma kondition. Måste ta tag i det där med att lägga upp ett styrketräningsprogram med, men det får vänta, så för tillfället är det min kondition som måste maxas. Det kanske är smart att ha så låg ambition för tillfället, för konditionen är bedrövlig. En slående jämförelse vore att jämföra den med en skadeskjuten höna som någon sparkat på, och sedan ryckt av alla fjädrar. Något åt det hållet.


Efter träningen (då svetten rann som ett vattenfall modell större) ställde jag mig en lång stund i duschen. För er som tycker sådan information är onödig (alternativt äckligt och motbjudande) så säger jag: testa att ha en dusch  med endast 5 minuter varmt vatten. Då förstår ni mitt behov av att dela med mig av sådana här glädjeämnen. Duschen på gymmet hade nämligen obegränsat med vatten. Bara en sådan sak. Om man hade varit elak hade man jämfört det med att det antagligen är så barnen i Afrika känner sig när dom får vatten att dricka. Men så elak är jag faktiskt inte. Efter duschen passade jag på att sätta mig i bastun en tjugo minuter. Titta där, en bastu! Det var fan längesedan. Satt där och bara andades lugnt och stilla. Kopplade av från stressen på jobbet. Puuh. En sak är säker: Det blir gymmet som blir min heliga oas för avkoppling.....


Dagens träning (dag 1):

Vad: Kondition

Maskin: Crosstrainer

Level: 6

Tid: 30 minuter

Distans: 3,33

Kalorier förbrända: 385


Dagens  visdomsord: 

1) Träna aldrig i string!(extremt obekvämt).

 2) Ta alltid med dig rena underkläder (dom gamla blir svettiga, änna).

3) Tubsockar är obekväma att springa länge i, och luktar anus. Även om du vränger dom åt fel håll.

4) Nycklar i en varm bastu är idioti. 

Av BD - 2 september 2008 07:47


Det är såhär man startar dagen. HELVETE!

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards