Alla inlägg den 17 september 2008

Av BD - 17 september 2008 22:32

Ja, en riktigt lång tid har jag och min pojkvän varit ihop. 2 år och 8 månader idag. För att vara exakt. Han gör mig så otroligt lycklig så jag tyckte bara att det förtjänade att uppmärksammas lite.

Älskar dig. 

Av BD - 17 september 2008 22:15

Mina ögon går i kors just nu. Det är lite för mycket öl, kombinerat med alldeles för lite sömn och en dos förklyning till topping. En ganska otrevlig blandning med andra ord.  Har haft en obeskrivligt pissig dag på jobbet idag också. Som om det inte vore nog. Fick en massa skit för sådant som inte var mitt fel, och har fått ta på mig en massa nya saker att strukturera om. Inte världskul med andra ord. Mitt humör var därför uselt i princip hela dagen.

Att sen O'learys Slussen dessutom vägrade vissa Blåvitt mot Halmstad för att det citat "var Champions League den tiden" (ja klockan 20.45, inte 19.00) och sedan påstod att Blåvitt började 20.00 och inte 19.00, ja.... det gjorde knappast mitt humör bättre. Stress och nervositet inför en  eventuellt missad match är liksom inte riktigt vad man behöver i det läget.


Tillslut lyckades vi deala fram en tv (självklart utan ljud) och hela matchen sågs med dunkande musik i öronen. Bättre än inget, och det är ju vad som bjuds här i Stockholm. Man ska vara glad för det lilla. En stor tallrik Nachochips blev det i alla fall, och två kalla öl. Det fick mig på betydligt bättre humör. Lite cred kanske dom på O'learys ska ha när man tänker efter - matchen hamnade faktiskt på storbildsskärmen ett tag.


Spelet från Blåvitt värmde också lite extra. Matchen i sig var kanske ingen höjdpunkt på så sätt att det stundtals var lite tempofattigt - men jag har sett betydligt sämre spelade fotbollsmatcher den här säsongen (även om jag nu har försökt förtränga dessa). Det fanns faktiskt långa stunder med riktigt fint spel. Slutresultatet 3-0 blir en godbit att ta med sig till jobbet imorgon. Speciellt glädjande är det att både Hysén och Söder fick näta efter en tid av dålig form. Se, dom kanske är på gång nu? Fan, det känns skönt. Nu kan man sova gott.


....Och det är precis vad jag ska göra. Slötitta lite på Champions League, njuta av dagens glädjeämnen en sista gång och dra täcket tätare omkring mig.


Dagens glädjeämne # 1: Hysén och Söders båda mål

Dagens glädjeämne # 2: Att äta middag ute (Nachochips och öl är gott)

Dagens skunk: Förkylning och dålig organisation på jobbet

Av BD - 17 september 2008 07:54

Bara femton (15) ynka små dagar kvar innan lägenheten blir vår. Innan vi står där med nycklarna i handen. Undebart!

Av BD - 17 september 2008 07:50

Det ser väl ganska fräscht ut va?

Nu längtar man till helgen.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards