Alla inlägg den 22 september 2008

Av BD - 22 september 2008 22:56

Jag försöker bota min förkylning. Det är som ett litet luddigt monster som sitter i näsan och bara petar på mina bihålor. Det kliar överallt - och jag tänker bittert skylla på klimatet i Stockholm. De där huskurerna man läser om i alla tidningar (riv lite ingerfära, ta lite varmt vatten och blanda runt och yada fucking yada), det fungerar ju inte. Det smakar skit, och det är totalt jävla verkningslöst. Jag vet bara en sak som fungerar: En riktigt bra Whiskey. En rökig sak i ett fint whiskeyglas. Mhm. Det sitter som en schmäck.


Eftersom min förkylning är på väg att bryta ut på riktigt; finns det bara en sak att göra i helgen för att bota det där. I Stockholm är det denna helg (25-27 september) STOCKHOLM BEER AND WHISKY FESTIVAL. En mässa som är Europas största ölmässa, och världens största whiskymässa. Rena paradiset för mig med andra ord. Både öl och whisky på samma gång. Det är ölprovning, whiskeyprovning, ja you name it. För 170 pix får du en ölskola och ett ölprovningsglas. Sedär.


Det där om något borde fan bota min förkylning....

Annars är det kört för min del.


Av BD - 22 september 2008 19:34

Idag kom den. Som jag har väntat. Min nya jobbtelefon. En finfin Sony Ericsson G700. Är otroligt nöjd med telefonen - mest för att den ser så jävla fräsch ut. Ytterligare ett plus är att den inte har ett tangentbort som alla andra telefoner på jobbet har. Den är lite mer top notch så att säga. Enligt tekniknördens utsagor har jag den bästa telefonen av alla på jobbet. I denna materiella värld som vi lever i, så värmer ett sådant uttalande gott.

Någon gång ska jag också ha lite gräddfil, och leva lite lyxigt....

Det känns bra att vara extremt ytlig ibland. 


Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards