Alla inlägg den 13 september 2008

Av BD - 13 september 2008 20:28

....stora mäktiga Firman Boys gjorde en räd mot Änglarnas samlingspub Löwenbräu på Fridhemsplan efter matchen. Attacken skedde på så sätt att flertalet grabbar kom springades mellan träden och kastade apelsiner mot de blåvita.

Firman Boys goes ekologiskt. 

Av BD - 13 september 2008 19:06

Då är det slut. Känns lite konstigt, som ett antiklimax. Dagen man laddat för hela veckan är snart över. Måste säga att känslan efteråt mest består av lättnad - lättnad över att Blåvitt spelade sig igenom matchen utan något baklängesmål. Det hade blivit olidligt på jobbet då. Två ordinarie backar avstängda, mot ett heltaggat AIK på Råttsunda, ja det hade kunnat sluta illa. 0-0 är väl realtivt rättvist, matchen var inte seg som sådan, men frustrationen var hög över alla halvchanser som aldrig blev till riktigt målchanser. Hade Hysén inte varit så sned så hade det varit mål flera gånger om. Lite för många sådana missar för den grabben nu - lite Sellatendenser. Men det är nog så den här säsongen. Det blir aldrig 100 rätt, bara nästan. Nej, jag är lättad och glad. Känns lite som en vinst: det bortdömda målet. Det var rätt för övrigt, man hörde signalen redan innan bollen låg i nät. Inget att snacka om. Surt att Wernbloom drog på sig två gula - vettafan om det verkligen var gult det andra?


För övrigt måste jag säga att det nog var den lugnaste matchen mot AIK på ett tag. Krigsscenerna från förra säsongen upprepades inte - men det kanske beror på det svinkalla vädret.Eller på att allting känns mer Gaza när det är mörkt och bengaler lyser upp natthimmlen. Stora stygga Black Army kändes mest tamt, för man blev inte direkt imponerad av deras sånger där på Norra. Inget stök på stan, åtminstone inget som märktes - undra om Firman och WM verkligen var på topp idag?

Efter matchen blev man som vanligt kvarhållen. Inte så länge som de föregående gångerna, så polisen måste ha jobbat snabbt. Man fördes till bussar som skulle ta en bort från Arenan (läs Fridhemsplan). Inte en chans att man kunde ta sig ut utan att följa med dom. Led av poliser mellan bussarna, och flera polisbussar jämte bussarna som skydd. Polishästar (as!) travade fram och tillbaka.

Precis när vi satte oss längst bak och bussen skulle rulla, såg man det genom bakrutan. Lite längre bort på andra sidan vägen, kom en stor folksamling (100 pers?) smygandes runt ett hushörn. Antaligen AIK:s Firma. Polisen verkade tagna på sängen, men rusade snabbt dit för att mota bort dom från att komma närmare. Killarna trycktes tillbaka, men gjorde sedan ett utfall/motattack mot polisen som tog upp batongerna och började veva. Självklart åkte bussen iväg, så man missade mer. Mina ögon sa mig att det var polisen som utan anledning började veva - men E, påstod att det var tvärtom. Tror det mer på den utsagan, jag har en tendens att se bara det som jag vill se.


Nu har man äntligen tinat upp. Får se om man orkar ta sig ut och handla mat. Då blir man så där jävla kall igen. Jäkla Stockholm!

Av BD - 13 september 2008 10:25

Nu är det dags! Snart åker vi mot Solna. Denna fördömda plats, denna plats för jordens avskum. Jag hatar er, det vet ni. Idag hoppas jag verkligen att änglarna skall urskiljas från de vanliga- jag hoppas på tre poäng. Vi behöver det. Jag har haft otroligt svårt för att sova inatt, orolig för vad som ska komma. Nu är det bara vänta och se som gäller.

Kom igen blåvitt! Nu vinner vi det här.


Ni minns väl förra året?


Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards