Alla inlägg den 11 september 2008

Av BD - 11 september 2008 20:11

Det blev inte som jag hoppades när jag  vaknade i morse. På grund av tekniska problem (läs: eventuellt en oteknisk person) hade hyresvärdens datorsystem kraschat totalt. Vi kunde alltså inte skriva på kontraktet för lägenheten idag. Det är bara att hålla tummarna att allt är igång på måndag igen, men det är ju så jävla typiskt.  Det är (förhoppningsvis) inte heller så att hyresvärden har ångrat sig och sitter på sin mörka kammare och skrattar (med basröst) åt oss. Ja just det, kammare - jag inbillar mig att mäklare och jurister och sådant krafs inte har ett vanligt rum, utan en kammare. Jag är nästan helt säker. Tjocka heltäckningsmattor, obekväma stolar med höga ryggar, kanske en liten divan i rött sammet och en guldig fruktkorg. Är det inte så? En förkromad namnskylt och en silvrig penna. Gem av rostfritt stål.

Jag kanske har fel?

Men jag hoppas att jag får uppleva det där på måndag. Det räcker att jag måste vara nervös hela helgen. Jag vill inte vänta längre, jag vill ha lägenheten. Åh, det hade varit så skönt att få allt klart innan helgen, så man hade kunnat slappna av. Men, men...det är bara att vänta.


Snart så har vi ett nytt hem. Som är större än en skolåda. Och med fyra kokplattor, och en ugn.


Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards