Alla inlägg den 4 september 2008

Av BD - 4 september 2008 23:43

Det är så jävla underbart!!

Jag har hållt på den här karamellen ett tag nu.

Men nu kan jag avslöja: VI HAR FÅTT EN LÄGENHET!

Om exakt en vecka skriver vi på alla pappren. Sen är den våran.

En hyreslägenhet i Husby. Perfekt läge för oss. 2 rum och kök, 67 kvadrat.

Underbart!  Helt jävla u-n-d-e-r-b-a-r-t.  

Av BD - 4 september 2008 21:59

Det är bara att konstatera: jag suger på tv-spel. Jag hatar tv-spel. Det går liksom hand i hand. Men, jag tänkte vara lite snäll och spela en runda med min pojkvän nu på kvällen. Jag försöker annars undvika det just av den anledningen att jag är så extremt dålig och blir så extremt irriterad. Det blir så dålig stämning, änna. Så jag tänkte faktiskt anstränga mig den här gången. Resultatet: Ja, som vanligt, jag är så jävla irriterad. Den där jävla domaren är fan mutad. Jag lovar er. Hela spelet är konstruerat så att de afrikanska lagen inte har en chans.  Jag fick tre röda och 8 gula kort - och mestadels var på boll. Mina spelare kan fan inte passa ordentligt, och inte skjuta på mål. Totalt värdelöst! Och det spenderade jag 40 minuter av mitt liv på. Fanskap.

Av BD - 4 september 2008 19:22

Jag kom på att jag aldrig har berättat om Umeå. Denna stad som tydligen kallas för björkarnas stad. Denna stad som enligt mina otroligt nyanserade fördomar dessutom skulle vara svinkall och regnig (hey, det stämde faktiskt).


Förra fredagen smet jag nämligen en halv dag tidigare från jobbet för att hinna med sista flyget upp till Umeå. Just precis - flyg, det fungerade inte riktigt att ta tåget upp för bara en helg, så jag investerade (rik som jag är) en tusenlapp för att ta mig fram och tillbaka. Som av en slump visade det sig dock att min kompis flyg från Göteborg var försenat och att hon således skulle ta samma flyg upp till Umeå som mig. Det kallas  tajming mina vänner. Underbar tajming.  För att fira detta (och för att starta helgen) intogs lite champange (okej, det var inte från våra visakort betalningen kom - vi blev bjudna, but still) och en timma senare var jag framme i Umeå. Hey,hey, smidigt som fan. Väl framme försökte vi orientera oss (vilket vanligtvis går åt helvete eftersom vi har sådant uselt lokalsinne båda två) till lägenheten min kompis skulle dela med en helt okänd 18-årig tjej. Det gick ganska bra. Faktiskt. För en gångs skull. Sen kunde helgen börja. En helg som bestod av massor av tjöt, tillsammans med några glas vin (=läs flaska) och underliga rundvandingar i Umeå. Helgen kan bäst sammanfattas i följande punkter (eftersom jag inte orkar skriva så utförligt om det).


Fredag:

- Middag på O'Learys, där det (tyvärr) serverades en Pasta Alfredo som borde ha hamnat på en lista över Sveriges fem sämsta varianter (Göteborg är bäst). 

- Film och godis hela natten

- Förvirrad rundtur i centrala Umeå 


Lördag:

- Shopping hela dagen

- Spöregn (totalt spöregn)

- En flaska vin och mer prat


Söndag:

- En tre timmar lång promenad i Umeå (okej, vi gick väl lite vilse kanske)

- Fyra killar i stingkalsonger springandes på en bro i centrala stan (och en naken hårig kille)

- Ett kriminologiskt studiebesök i Haga stadsdel (Hagamannen ni vet) 

- En stund på en loppmarknad där en otroligt föder ring inhandlades (jag föder mitt beroende) 


 Sedär ja. Umeå i punktform. Nästan intressant. Men när jag blir gammal och senil kan jag alltid återvända hit och åtminstone minnas lite vad jag gjort. Om jag nu klarar av att hantera internet. Det är tveksamt....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards