Alla inlägg den 21 september 2008

Av BD - 21 september 2008 23:24

Mitt lyckorus har inte riktigt lagt sig. Nejdå, det får ni inte tro. Allt är fortfarande lite rosaskimmrande och trevligt. Som HubbaBubba. Men mitt i all denna lycka smyger sig en tanke på. Den pickar lite i bakhuvudet, och vill inte riktigt lägga sig. Känslan som smyger sig på är att: jag tror nog jag behöver lite nya smycken. Mhm. Som ni kanske vet är det dock inte vilka smycken som helst jag trånar efter. Nej,nej. Vi snackar inte små kedjor med någon smakfull berlock. Inte heller några små pärlörhängen. Nej. Absolut inte. Vad jag söker är smycken som är lite mer udda. Gärna åt det bizarra hållet - även om det inte ska gå över gränsen (viktigt det där). Eftersom denna tanke inte riktigt ville lägga sig, har jag ägnat en stund åt att surfa runt och titta på diverse sidor med smycken. Jag har nu samlat på mig ett par favoriter (bortsett från MiLajki som jag redan tipsat om). Check it out!



 


 


  •  82

 

Av BD - 21 september 2008 20:08


Dagens hjälte. Vi älskar dig Kim! 

Av BD - 21 september 2008 18:05

JAAA!!!

Så jävla underbart! SÅ JÄVLA UNDERBART!

Det finns inga bättre ord för att beskriva det. En hel match, plus totalt 30 minuter förlägning, och så straffar på det. Den sista halvtimman satt jag och skakade av nervositet. Skakade. Jag hade gett min vänstra arm för att få vara där nere i Kalmar. Nu sprack rösten istället. Kanske lika bra det. När Hjalmar sprang fram för att ta straffen var jag så jävla nervös (det är ju ändå Hjalmar), för att inte säga när Pontus var på väg fram. Men det gick! När allt var klart satt jag här och grät i sängen. Helt seriöst. Jag blir mörkrädd ibland, men jag satt där och grät. Vi är fucking mästare. Vi har vunnit Svenska Cupen. Två cuptitlar på en säsong!

Supercupen - vinst mot Kalmar

Svenska Cupen - vinst mot Kalmar


Vi är svenska mästarna från Götet!

Jag säger det igen: Vi har vunnit svenska cupen! 






Vi har vunnit Svenska Cupen. 

Av BD - 21 september 2008 14:41


Det gäller att prioritera. Just nu blir det alltså Blåvitt mot Kalmar, Final i Svenska cupen. Öl och Cola är inne i kylen, chipsen är framme. 42tums tv:n är redo. Känns surt att säga det: men det är uppdukat för en fest här hemma i lägenheten. Surt på så sätt att jag hellre hade varit nere i Kalmar. Men 1200pix är lite magstark just nu. Min plånbok är för tunn för det. Hade det varit det minsta rättvist hade finalen spelats i Göteborg. Det var i Kalmar förra gången, och både Kalmar och Göteborg hade bortaplan i semifinalen det här året. Finns ingen anledning till att den ligger i Kalmar iår igen. Men det är som vanligt: Svff pissar på svenska cupen. Och pissar på IFK Göteborg.


Jag ska avsluta det här inlägget nu, jag skär ner på konspirationsteorierna. Tids nog hinner jag utveckla dom också.

Om jag ska vara ärlig är jag alldeles för nervös för att riktigt kunna tänka. Fy fan. 7 minuter kvar.

Nervös

Nervös

Nervös

Nervös 


Av BD - 21 september 2008 10:22

Har precis vaknat och långsamt försökt ta mig upp ur sängen. Kroppen är stel som en jävla pinne. När man väl är uppe och med stapplande steg tar sig mot toaletten är man sånär på väg att snubbla över världens största basketboll.Det får mig att minnas Gröna  Lund igår.


 


 Vi kom dit när klockan redan var halv tre. Det kändes som ett dålig drag, men blev faktiskt lyckat - det var inte överdrivet mycket folk. Till vår lycka visade det sig också att det där kittet med åkband, entrebiljett och matbiljetter inte bara gällde för två personer, utan för FYRA. Vi fick alltså fyra åkband, fyra entrebiljetter och fyra stycken mathäften. Det innebar att vi fick gratis mat för 280 pix. Eftersom vi egentligen inte är dom som springer runt och åker hela tiden, av den främsta anledningen att vi (främst jag)  är så himla mesiga, så sprang vi direkt till dartkastningen. Jodå, det vart där vi höll till. Där startade mitt och E's battle. Jag måste bara få vinna över honom en gång. Det är väl inte att kräva för mycket? Efter det fortsatte det med att kasta bollar på tomburkar, basketkastning, och lite andra mer eller mindre avancerade saker i kategorin nöjesparks-lekar. Slutsatsen som kan dras är att även om jag ibland vinner - så är E alltid bättre än mig i det långa loppet. Vilket är jävligt surt.....


 

 Det är här allt hände....(Vem kvinnan till vänster är har jag ingen aning om)


Två åkattraktioner hann vi med under dagen. Vilda Musen och Lustiga Huset. Det kan visserligen diskuteras huruvida LH verkligen är en åkattraktion, men jag tänker räkna den som en sådan. Det stör mig fortfarande att LH blev flyttat från Göteborg. Tycker Stockholmarna har misskött det, - flera av "effekterna" var ju avstängda.


 

 Det Lustiga Huset


Om vi ska fortsätta följa siffran två - så kan jag meddela att det dessutom blev två vinster. Nej förresten, tre lyckades E skrapa ihop. Den som han själv är mest nöjd över måste tveklöst vara den stora basketbollen. Jag tror han kastade minst 7 gånger innan han träffade. Men sen stod han där och såg lycklig ut. Att det sen blev jag som fick ha hand om bollfan resterande delar av dagen - det talades det inte lika högt om.


 

Vi avslutade dagen med  två små lådor pasta i en kiosk. Och (dessbättre) två riktigt kalla öl. Det går inte avsluta det på ett bättre sätt.

Betyget då? Ja, Gröna Lund i sig får en 3a. Det finns en del brister. Men, bara för att vi hade så jävla roligt (speciellt när E totalt missade alla burkarna han skulle kasta på) stiger betyget till en 4a.

Det kan hända att vi återvänder nästa år. 

Men bara kanske.

Av BD - 21 september 2008 01:43

Jag borde verkligen lägga mig och sova.

Jag borde verkligen inte sitta uppe och spela Guitarr Hero mitt i natten.

Jag borde verkligen inte sitta uppe och se på skitprogram på TV:n.

Varför lägger man sig aldrig i tid på helgen? Det är en jävligt bra fråga.


Well, Jag borde verkligen lägga mig och sova. 

Verkligen. 

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards