Alla inlägg den 5 september 2008

Av BD - 5 september 2008 21:36

Åh, vilken underbar kväll. På något sätt känns det skönt att vara ensam, för en gångs skull. En hel helg för mig själv. Med bara mig själv att ta hänsyn till.  Inte för att jag inte har det underbart med E, men för att man ibland behöver lite egentid. Tid för att bara varva ner.  Det har varit hektiska 6 veckor nu. Hell yeah att allt har varit skitroligt (jag gör gärna om det igen!), men just nu känns det skönt att kunna ha en helg full av ingenting. Jag behöver det, känner mig faktiskt ganska sliten.


Den hade inte kunnat börja bättre. Direkt efter jobbet smet jag iväg till gymmet. Riktigt skönt att få ta ut sig lite, och få träna bort eventuella agressioner (det har varit en hård vecka på jobbet). Körde 30 minuter på cross-trainern med högre motstånd än förra gången - och ja, det känns redan i benen. Jag tog en riktigt lång och varm dusch, och avslutade det hela med 20 minuter i bastun. Fy fan vad skönt. Himmelriket.

Till middag gjorde jag Tacos, det är standardmat varje fredag sedan 6 års ålder, så det känns skönt att följa rutinen.  Lika bra att passa på nu när E är borta - han är inte lika sugen på den där rutinen som jag är. Kanske inte så konstigt i och för sig. Nu har jag slötittat på Golden League och det känns faktiskt precis som det gjorde när man var liten (eller mindre). Golden Leage var tillsammans med Formel 1 höjdpunkten på veckan. Rent sportsmässigt alltså.


Nej, nu öppnar jag en flaska vin och kryper upp i sängen. Avslutar dagen på bästa sätt!




Av BD - 5 september 2008 07:43

Fredag idag! Fy fan vad skönt. Hela helgen är jag gräsänkling då min pojkvän är i Göteborg. Det blir en lugn helg där jag verkligen kan ladda om batterijävlarna. Det blir en helg med vattenpipa, böcker och några glas vin.

Åh, jag längtar....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards