Alla inlägg den 14 september 2008

Av BD - 14 september 2008 23:41

Jag kan bara konstatera ytterligare en gång: TV4:s så kallade "fotbollsprogram" om fotbollen i Europa som nu rullar på TV4 är totalt värdelöst. T-o-t-a-l-t. Det är en klubb för fucking inbördes beundran. Snälla, gör ordentliga fotbollsanalyser! Låt inte era gubbslemsskämt vara ett stående inslag. Visa att ni har lite stake, någon form av ambitionsnivå. Vi vet att ni älskar Stockholm, sluta skryt om det. Lägg av. Det här är inget fotbollsprogram - det är ren bullshit!

Av BD - 14 september 2008 22:49

Åh, jag har förälskat mig igen. Inte i en ny kille, nejdå. Men i smycken. Efter några veckor utan inköp av nya smycken känner jag ett stort begär. Det rycker i mig.  För att underhålla mitt beroende surfar jag runt på lite hemsidor. (Ja, jag vet, hade jag bara haft lite starkare karaktär så skulle jag stått emot, kämpat mot draken änna, men jag känner inte för det, jag skadar ju ingen, well möjligtvis min plånbok).


Titta vad jag stötte på, varför har jag inte upptäckt det tidigare?

Smycken från milajki 

Åh.....


 

Så underbara armband! Jag tror jag avlider....


Titta på dom här halsbanden och örhängena. Jag vill ha allihop!

Det håller nog min budget för.

Kanske..... 

Av BD - 14 september 2008 20:47

Jag gillar egentligen inte höst. Det är kallt, det är regnigt och löven är bruna och kletiga. Sen luktar det avlopp också. Nej fy fan, deprimerande det är vad det är. Men jag måste säga att idag var en helt okej höstdag (är det verkligen officiellt höst i september? Det känns som om det går så snabbt nu). Jag och E tog oss en tre timmar lång promenad från Sickla och runt på söder. La upp lite strategier inför flytten och bara tjötade lite om allt möjligt. Planerade lite resor och sådär.

För att värma sig efter köldfrossan (förfrusna tår efter promenaden) spatserade vi också in på ett fik i Gamla Stan. Jag brukar säga att Gamla Stan i Stockholm är något högst överreklamerat. Priserna är höga och särskilt mysigt är det väl egentligen inte. Inte på ett sådant där extraordinärt sätt i alla fall.  Nej, Haga i Göteborg duger också. Men det här cafét överraskade. Riktigt skönt att värma sig med en kopp varm choklad med vispgrädde och en feting till kanelbulle.

Jag antar att det är den enda som är något positivt med att det är höst....

Jag lär gå upp ett par kilo denna hösten, i så fall. 



 
Av BD - 14 september 2008 14:16

Söndag igen. En söndag utan söndagsångest. Konstigt nog. Bara en ynka liten knut finns i magen - och det beror nog snarare på en överdos av Läkerol snarare än konkret ångest.

Har legat nerbäddad i sängen större delen av dagen, men nu blir det att sticka näsan utanför dörren. En  lång promenad står på schemat. Ska bli sådär riktigt kall, för att sen kunna värma upp mig själv med lite varm choklad. Eller en irish coffe. Som man gjorde när man var liten, alltså chokladen då.


Det är väl den aktiviteten man brukar göra på en söndag. Orkar liksom inte med något mer avancerat. Sen har vi en del att reda ut, jag och E. Massa saker som måste planeras. Lika bra att röra på fläsket samtidigt, man tänker mer effektivt då...

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards