Direktlänk till inlägg 29 september 2008

Min kriminologiska ådra bubblar

Av BD - 29 september 2008 00:15

En lugn söndag idag. Tid för att måla naglarna och fixa ögonbrynen. Schnügga till sig lite. Städa lite i lägenheten, och göra lite andra diffusa vuxensakar som man måste göra  när man inte längre är under 18. Typ betala räkningar. Det ger mig kramp ibland, bara för att det är så jävla tråkigt, men jag antar att det är baksidan av att leva i frihet i en annan stad.


Jag borde lägga mig och sova förresten. Ska upp vid halv 7. Men, sitter och är allmänt lycklig över att min absoluta favoritserie (all time high) just har startat sin tredje säsong - "Dexter". Idag har serien premiär i USA och jag vet att den redan nu finns att ladda ne....eeh...låna från nätet. Bara den vetskapen gör mig exalterad. Jag kommer inte kunna somna på ett tag. Det låter kanske överdrivet och absurt att bli så exalterad över en sådan skiten sak som ett tvprogram, men jag älskar det där programet. Det tilltalar min krimonologiska ådra. Absolut.


En annan sak som gör det ytterst svårt att sova är att ett annat program som  just nu rullar på tvn - "Inside". Programet som handlar om Alaskas hårdaste fängelse. Det programet om något ger mig som kriminolog våta drömmar. Om någon frågar varför jag är så trött imorgon så säger jag att jag ägnat mig åt kriminologiska studier. Det kan fungera...

Det är sådana här kommentarer som gör mig exalterad och som får mig att mysa lite inombords:


X: "Jag tänkte jag skulle mörda honom (min cellkamrat) med min hemmagjorda kniv (gjord av en vässad penna), men så kom jag på att det skulle bli ganska kladdig. Så jag tänkte att jag stryper honom istället. Men det blev ganska kladdigt det med...."


Y: "Jag har ingenting i mitt register som har med våld att göra. Förrutom mord." 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BD - 2 mars 2009 07:33

    Ytterligare en anledning att sakna Göteborg just nu. Lite, lite sugen är man på att ta en sista-minuten-biljett. När tänker dom spela här? När? Varför hittar jag ingen information? Panic.   ...

Av BD - 1 mars 2009 22:21

  Jag har inte särskilt många fördelar (utöver själva jobbsituationen) i mitt nuvarande jobb. Men förra veckan visade det sig att en samarbetspartner sponsrar Hammarby Bandy och att jag oväntat nog kunde lägga vantarna på två gratis biljetter (värde ...

Av BD - 1 mars 2009 20:41

Efter en lång (men underbar) helg, passar jag på att ta det duktigt lugnt. En bra bok, några kex med brieost (innan maten, ojoj), vindruvor och ett glas vin. Det känns skönt att man inte bor hemma och att man faktiskt kan bestämma över sig själv. Sön...

Av BD - 1 mars 2009 10:46

Hela helgen har spenderats med min kära pappi och P som kört hela vägen från Göteborg. Snart åker dom iväg igen, men fram tills dess så ska jag spendera så mycket tid m det bara fysiskt är möjligt med dom....

Av BD - 27 februari 2009 07:23

Vi slänger väl upp en låt - och startar denna fredag på ett ypperligt bra sätt....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards