Direktlänk till inlägg 29 september 2008

5 fuckin' noll

Av BD - 29 september 2008 22:45

Vissa dagar mår man lite bättre än andra. Idag är en sådan dag. Främst av den enkla anledning att det var underbart att se Blåvitt spela igen. 5-0 mot Sundsvall (!), ett lag som vi alltid har svårt för (oavsett tabellläge och årgång) värmer jäkligt skönt. Extra skönt att det var fem olika målskyttar och att Hysén stänkte in ett mål som bara måste vara på en topp-fem lista över årets snyggaste mål alla kategorier. Spenderade lite tid på Kleins idag. Kände att det var dags att komma upp i sadeln igen efter förra veckans überfylla. Sugen på öl var jag egentligen inte - men besöket på Telia för att försöka reda ut det där med telefoni/bredband/kabeltv till den nya lägenheten gjorde mig så irriterad (ska inte dom som jobbar där veta mer om produkterna än vi?!) att det ändå var skönt att ta sig en öl (notera: en). Finfint att Kleins körde på med Blåvittlåtar riktigt högt idag, det känns nästan som om att man är på Harrys i Göteborg. Nej, fy fan. Nu ska jag njuta (så hårt) av 5-0 segern, det är inte ofta det händer. Jag ska sätta mig och se på Fotbollsmåndag och se vad dom säger. Jag vet redan att stockholmsjävlarna inte kommer säga något speciellt (om dom äns visar Blåvitt, tveksamt). Men jag ska ändå höja volymen och skratta åt jävlarna. Fucking Patrik Ekwall.


Skadeglädjen är den bästa glädjen. I alla fall om man bor i Stockhollm.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BD - 2 mars 2009 07:33

    Ytterligare en anledning att sakna Göteborg just nu. Lite, lite sugen är man på att ta en sista-minuten-biljett. När tänker dom spela här? När? Varför hittar jag ingen information? Panic.   ...

Av BD - 1 mars 2009 22:21

  Jag har inte särskilt många fördelar (utöver själva jobbsituationen) i mitt nuvarande jobb. Men förra veckan visade det sig att en samarbetspartner sponsrar Hammarby Bandy och att jag oväntat nog kunde lägga vantarna på två gratis biljetter (värde ...

Av BD - 1 mars 2009 20:41

Efter en lång (men underbar) helg, passar jag på att ta det duktigt lugnt. En bra bok, några kex med brieost (innan maten, ojoj), vindruvor och ett glas vin. Det känns skönt att man inte bor hemma och att man faktiskt kan bestämma över sig själv. Sön...

Av BD - 1 mars 2009 10:46

Hela helgen har spenderats med min kära pappi och P som kört hela vägen från Göteborg. Snart åker dom iväg igen, men fram tills dess så ska jag spendera så mycket tid m det bara fysiskt är möjligt med dom....

Av BD - 27 februari 2009 07:23

Vi slänger väl upp en låt - och startar denna fredag på ett ypperligt bra sätt....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards