Alla inlägg under februari 2009

Av BD - 2 februari 2009 00:55

Nä, det var kanske inte en så bra idé att stanna uppe för att titta på Super Bowl. Ska upp ganska tidigt imorgon. Måndag liksom. Finns med andra ord hur många vettiga argument som helst till att verkligen inte stanna kvar., att bara ge upp och stänga av TV:n. 1) Jag gillar inte ens amerikansk fotboll 2) Jag förstår ingenting 3) Det är sent 4) Jag ska jobba imorgon... ja ni fattar. Vi kan hålla på ett bra tag till. Men, det känns så mysigt att sitta här i soffan ensam och knapra på lite godis. 


Egentligen vet jag varför jag inte går och lägger mig. Jag vill inte lägga mig, för då måste jag snart vakna igen. I och med denna logiska händelse - så måste jag också masa mig vidare till jobbet. Det är väl kanske där skon klämmer.

Även om jag inte riktigt vill erkänna det.

Av BD - 1 februari 2009 22:43

Förnedrad. Det är det rätta ordet. Jag känner mig förnedrad. Här lämnar man lägenheten runt 17, efter en dag hemma beståendes av att ta det lugn och plocka iordning lite. Inte särskilt ansträngande. Man beger sig mot Fridhemsplan och äter en god middag på en Indisk resturang. Kyckling och mango. Lyxar till det lite.


Spatserar vidare mot Biljardpalatset för att utmana E i biljard.

För nervens skull sätter man en 20 spänn på att man ska vinna (först till fem). Hur tror ni att det går? Förlust med 4-2.  Illa. Visserligen var mitt spel fint idag, fick till några riktigt bra stötar. Men ändå. 4-2. Nästan tennissiffror. Inte ens den där ölen hjälpte, och då känns det lite illa (sen att jag spillde ute ungefär halva, det kan vi glömma). Jaha, nu kommer man få höra detta hela veckan. Strålande.


Men, det var i alla fall skönt att komma ut lite och spela lite biljard. 

Borde göra det till en söndags-vana.


Av BD - 1 februari 2009 16:33

Nej, nu är det dags att röra på sig. Den här helgen har vi ägnat alldeles på tok för mycket tid åt städning, och IKEA och andra duktiga saker.

Nu smiter vi iväg för biljard och kanske en tillhörande öl.

Är det vad som krävs för att få E ut balans och göra mig till vinnare, så struntar jag i eventuella konsekvenser imorgon.

Ibland måste man göra uppoffringar.

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards