Alla inlägg under augusti 2008

Av BD - 4 augusti 2008 08:09

Jag hade en mardröm inatt. Jag vaknade helt kallsvettig, invirad i mina lakan och med en tung känsla av skräck i bröstet. När jag stannade upp och tänkte efter insåg jag varför : i drömmen hade jag haft sex med Alex Schulman. Fyra gånger! Inte en gång, inte två gånger - utan fyra. Vet ni vad det värsta var? Att det var bra, Jävligt bra. Han var ömsint  samtidigt som han var dominant, och efteråt låg han där svettig och log med sin stora mun och sneda tänder. Och han hade mobilen avstängd. Bara en sådan sak. När han sedan satte på mobilen igen, hade han 8 missade samtal. Det kändes bra på något sätt, minns jag.


Jag har dock fortfarande lite ångest. Man känner sig smutsig på något sätt. Som om man behöver en lång dusch, samtidigt som man vet att smutsen inte kommer att rinna av. Jag får försöka somna om nu, och hoppas att minnena sakta bleknar bort.

Av BD - 4 augusti 2008 01:38

- Jag är en dålig flickvän för att jag inte låter min pojkvän sova när han ska

    upp vid 07.00 och jobba.....

- Jag är en dålig flickvän för att jag inte låter han se på reklam på TV....

- Jag är en dålig flickvän för att jag tar hans tubsockor....


Men annars är jag jävligt bra!

Av BD - 3 augusti 2008 23:22


Nu är det klart! Nu är det färdigbokat till hundra procent och jag sitter här och firar med ett glas rosé. Lite spontant sådär. Lördagen den 15 augusti åker jag och E. hem till Göteborg. Med flyg. Flyget avgår från Arlanda flygplats klockan 18.15 och ankommer Landvetter redan klockan 19.15 Endast en timmes resande, till skillnad från tre timmar med SJ, och allt detta för ynka 893 kronor (2 personer). Sicket kap, det kan inte bli bättre. Det blir en Weekend i Göteborg, eftersom vi stannar till söndagen den 17onde. Två och en halv dag i Göteborg där det blir:

(1) En fotbollscup för IFK-fans (Rikets Änglar 5) med öl (kalla Heineken)

(2) Fotbollsmatch på Ullevi, IFK- Halmstad BK

(3) Fest hela lördag kväll/natt med tjejkompisarna (förhoppningsvis).

Jag längtar redan. Fy fan vad skönt, hem till Västkusten igen.

Hem till fina Göteborg!

Av BD - 3 augusti 2008 12:40

Nu åker vi in mot stan för en sen söndags-brunch. En stor smörgås och en kaffe med mjölk behövs, a.s.a.p.  För min överlevnads skull. Sen blir det en rundtur på stan med diverse shopping (inte alltför ansträngande) och mot kvällen ser det ut att bli filmkväll med chips och godis. En jävligt skön mys-söndag med andra ord. Tro mig, det behövs....

Av BD - 3 augusti 2008 11:08

Nu har jag vaknat efter gårdagen. Ganska klar i huvudet ändå vilket är förvånadsvärt. Gårdagen tog en något oväntad vändning, minst sagt.


När klockan närmade sig 15.00 var vi så trötta på att sitta inne i lägenheten att vi bestämde oss för att röra på oss - In till stan och (efter en omväga via Pride) till O'learys. Det var nämligen match på tv:n : IFK Göteborg - Malmö FF. Klart man inte missar den. Hallå eller. Till matchen konsumerades stora mängder öl (stor stark och Norrlands) och det knaprades även bacconchips som jag av någon outgrundlig anledning blev sugen på efter någon öl. Underliga cravings där, host. Själva matchen i sig blev underhållande, och blodig. Stor irritation dock över Sandqvists omotiverade överfall på Söder som resulterade i- ingenting. Lika stor irritation över att Bjärsa blev utvisad för, just det, ingenting. Det finns inte ord för att beskriva hur mycket jag avskyr Martin Hansson. Inga ord alls. Vilket jag uttryckte kanske lite väl högt på O'learys. Som vanligt då.


När matchen var slut hade IFK vunnit med 2-0 och humöret var på topp. Så mycket på topp att vi bestämde oss för att gå vidare, och inte ta Saltsjöbanan hem. Det blir en barrunda på söder, jadå.  Trots att klockan bara var 18 stack vi således in på Tiffany's. Det fanns där nämligen ett erbjudande på tjeckiskt öl som  absolut inte gick att motstå.


Diskussionen om fotboll fortsattes, även i det icke så nyktra tillståndet och

efter en snabb hamburgare på McDonald's (vems idé var egentligen det där?) bestämde vi oss för att äntra fiendeland. Det var med hjärtat i halsgropen jag tog av mig min älskade IFK-pin för att studera fienden riktigt nära. Det blev nämligen ett besök på den Gröne Jägaren. Även där konsumerades en del öl, och jag minns att jag hade ett 20-minuter långt samtal med en tjejkompis som jag inte hört av på länge - men vad jag pratade om har jag inte riktigt koll på. Typiskt mig. Efter ett tag var ölhalten något hög (host) och vi insåg att den Gröna Jägaren inte var ett optimalt ställe - det var egentligen inte läge att dricka mer överhuvudtaget. 


I vårt förvirrade tillstånd smet vi in på Hemköp och lassade på oss godis, och bestämde oss sedan för att gå hem eftersom jag inte har något åkkort. Det var en bra idé fram till dess att det började spöregna. S-p-ö-r-e-g-n-a.

Vi vandrade hem från Medborgarplatsen till Sickla i totalt jävla spöregn i tron om att det inte var så långt ändå. Det var det. Det var verkligen inte den smartaste idé vi har fått, det kan jag erkänna. Även om jag inte tar på mig all skuld. Helt utmattad rullade man in i lägenheten och slängde sig på sängen.

Det blev fan en bra dag ändå. 

Av BD - 2 augusti 2008 23:36

Åh, Robin Söder

Åh, Robin Söder

Han sänker Djurgårn' med sina mål

Han är blott tio år gammal

Men det spelar ingen roll!

 *

Åh, Robin Söder

Åh, Robin Söder

Han sänker Djurgårn' med sina mål

Han är blott tio år gammal

Men det spelar ingen roll!

Av BD - 2 augusti 2008 21:53

Vad var det som hände?

Fråga inte mig, jag är för full för att berätta. Hehe.

Jag återkommer när jag har nyktrat till.

Allt jag vet nu är att det blev en barrunda för att fira vinsten i matchen IFK- Malmö, en barrunda likt de pubcrawls som finns i Bulgarien.


Av BD - 2 augusti 2008 13:45

Oh, det blev alldeles, alldeles för sent igår, den saken är klar. Kan ju förklara varför man är så seg idag då. Jävla vattenpipa. Hade vissa spontana planer på att åka in och se på Pride-tåget men det spöregnar utanför fönstret. Det är mer lockande att stanna kvar under det varma täcket ett tag till. Skamligt att man är så lat! Har hört vissa rykten om att det finns lite godis i skåpet....får se om det är en sanning eller inte.

 Cheers!

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards