Alla inlägg under augusti 2008

Av BD - 12 augusti 2008 17:53

Ser att den så kallade Blondinbella ska kommentera (eller bevaka) OS i Peking för radiokanalen NRJ:s räkning, varje morgon. Jag frågar mig: räcker det inte med Anna Pohjanen? Räcker det inte med dåliga sportkommentatorer nu, även om det i det här fallet kanske inte är så überseriöst?


Missförstå mig rätt, det är inte det faktum att BB är kvinna (eller i hennes fall en liten tjej) som gör att jag motsätter mig det hela. Det finns lika många usla sportkommentatorer som är män. Robert Perlskog på TV4, är ett alldeles lysande exempel. Vill man har kvalitet är det inte till honom man vänder sig direkt, utan till Glenn Strömberg. Som natt och dag. Det som stör mig dock är det faktum att någon som inte kan någonting om sport ändå ska försöka sig på att ha en åsikt om det. Det är som att jag skulle kommentera det politiska världsläget, eller försöka komma på en outfit passande den röda mattan - inte särskilt intressant eller ens särskilt bra.


Well,jag känner inte den där BB, önskar för övrigt inte heller att jag gjorde det. Hon kanske snittar 18 allsvenska matcher av 26 per säsong, hon kanske står där i bortaklacken och hejar. Hon kanske gör som jag och sitter uppe nätterna igenom och ser på OS, längtar efter kanot, velodrom, och florett. Hon kanske kan rabbla alla allsvenska legender, hon kanske har vunnit tips-SM i fotboll. Hon kanske drar in några millar på travsport, eller tjänar flis på att spela på hockey div.2 Men jag är ganska säker på att det inte är så. Jag är ganska säker på det. Det faktum att hon sitter där och inte vet någonting, det anser jag förstör chansen för vettiga sportkommentatorer - framförallt kvinnliga. Hur ska man kunna ta någon på allvar om man ger en sån som BB plats vid sportsammanhang överhuvudtaget? Ärligt talat?


Jag ska testa den där BB. Se om jag har fel. Ser jag henne på stan ska jag gå fram och fråga vad hon tyckte om Kinas OS-guld i gymnastik, var inte deras serie i barr fantastik? Vad tyckte hon om Dahlbys missade skott i dubbeltrapp? Vad tror hon om chanserna i kanot?

Men mest av allt, ska jag dubbelkolla om hon verkligen vet vad offsideregeln går ut på......

Av BD - 12 augusti 2008 07:59

 


 Tycker ni det ser ut som om jag kommer att vara aktiverad i augusti?

Fråga: Hur många små städer kan man besöka på en månad? 



Av BD - 11 augusti 2008 23:18

 


Säljes: En bättre begagnad ytterback

Fördelar: Inga kända

Tillbehör: Kommer med två par islandshästar (stall köpes separat), två par träben och en uppsättning brandgula vägkonor (utmärkta ersättare vid sjukdom)

Pris: Högstbjudande.  OBS! Extra förmånligt pris vid snabb affär. Kan också bytas mot ny vänsterback.

Säljare: Glenn, Göteborg

Av BD - 11 augusti 2008 22:10

Mina öron är som två sladdriga gelesvampar. Jodå, de är sant, ingen överdrift. Hur kommer det sig? Jo de senaste 2,5 timmarna har jag nämligen spenderat pratandes i telefon. Först med mamma och sen med M. Jag är glad att jag har några hjärnceller kvar, för det där med strålning är ju farligt har jag hört. Lär väl få cancer a.s.a.p nu, med andra ord. Men det var det värt. Riktigt skönt att få lite kontakt med dom där hemma, och extra roligt att höra av M. Det var ett bra tag sen sist. Får se om det fungerar att styra upp ett möte i helgen när jag ändå är nere i Göteborg, man kan väl hoppas även om synkroniserad planering knappast är vår starka sida.


Första dagen på jobbet idag också. Kan förklara varför jag känner mig helt slut. Måste säga att jag gjorde ett par knop idag fakiskt, även om jobbångesten var påtaglig. Blev inte så långsamt som jag trodde. Jag har dock fortfarande ingen aning om vad sjutton mina arbetsuppgifter ska vara. Allt är ännu något förvirrat. Jag har en jobbmobil, en fast telefon, visitkort och  en egen dator. Men ingen aning om vad jag ska göra. Är inte det underbart då?

Starkt jobbat!

Av BD - 10 augusti 2008 21:32

....Är att dom på bortaläktaren tar hutlösa priser för en liten kopp kaffe som dessutom smakar råttgift, och att det inte ens serveras mjölk till. Kaffe utan mjölk? Vad är det för skit. Jag lovar er att det finns mjölk på alla andra sektioner. Diskriminering för fan.....


(Det största felet är dock som alltid att det inte serveras starkare öl än lättöl) 

Av BD - 10 augusti 2008 21:03

Sådär ja. Hela helgen har varit fylld med saker att göra. Inte varje helg man har sin älskade lillasyster på besök, så lika bra att passa på. Största delen av helgen har dock inte spenderats på hemmaplan, utan i Örebro. Jajamensan. Syrran fick ett infall och bestämde sig för att joina mig och E på vår resa till staden Örebro. Så när klockan var halv tolv på lördagen knödde vi in oss i Swedbus lilla, svettiga buss. Swedbus tjänar gräs på oss nu den senaste tiden, det är bara att konstatera. Efter 3 långa timmar, utan någon öl och med bara massa jävla granar och tallskog utanför fönstret (att busschaffören inte somnar är en gåta), rullade vi in i Örebro. Rikssvenskans huvudstad, typ. Av någon anledning var jag dock inte riktigt med på noterna och envisades att hela dagen kalla Örebro för Gävle. Äsch, småstad som småstad. Eller hur? Jag är van vid något större, hehe.

Efter att ha studerat det magra utbudet av affärer, där höjdpunkten var affären för "väskor, presenter och stenar" (stenar?!), drog vi i oss en körv med mos på Sibylla (en halvspecial änna?). Sedan leta vi upp Behrns Arena och jag vill bara påpeka att vi är mycket nöjda över det faktum att vi faktiskt hittade till arenan. Det är vi mycket nöjda med. Jadå. 


Att det sen blev förlust, det gör fortfarande ont i hjärtat.  

Jag har sällan svurit så mycket över ett fotbollslag så som jag gjorde i Lördags, det är helt enkelt ofattbart.  Jag var inte den enda på den blåvita bortaläktaren, den kan jag lungt konstatera. Även om jag inte vill tänka på det alltför mycket kan jag också konstatera följande:

- Det är ofattbart att man inte klarar av att vinna matchen när man lyckats komma tillbaka från underläge två gånger.

- Det är visserligen ofattbart att man överhuvudtaget förlorar mot Örebro med 4-2.

- Det är ofattbart att man sätter in sveriges sämsta vänsterback på mittbackspositionen, det blir inte bättre då. Nejdå.

- Det är ofattbart att man sätter ner Hysén, den offensiva mittfältaren på en vänsterbacksposition istället, ännu mer ofattbart eftersom man har en bra vänsterback på bänken.

- Det är ofattbart att tränarna inte byter när dom ser att spelet inte stämmer.

- Det är ofattbart att Wernbloom missar en straff i 85e. Varför ta den om man inte är i balans? 

Det är bara att konstatera: det är ofattbart. Jag förstår ingenting just nu.


Efter en usel match knallade vi besvikna hemmet i regnet för att åka tåg hem mot Stockholm. En resa som blev jobbig. Man försökte förtränga det hela genom att läsa lite Expressen, det gick väl sådär. Suck.

Sammanfattnigsvis: Trevligt att åka på bortamatch till Örebro med syrran. Sköj att komma bort lite och se blåvitt live. Skit att blåvitt förlorade. Igen. Särskilt som jag la ut 500 spänn på resan.

Well, det är ändå blåvitt.

Av BD - 10 augusti 2008 18:55

Har precis lämnat av min syster vid flygbussen. Lika tråkigt som alltid när folk flyr från den här staden... Saknar henne redan. Som satan.

Av BD - 10 augusti 2008 01:43

Fortfarande sur över förlusten och över hur dålig Hjalmar Jonsson är...

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards