Alla inlägg under augusti 2008

Av BD - 22 augusti 2008 07:39

Idag på kvällen kommer min syster och hennes pojkvän hit! Dom är på spontan "roadtrip" genom Sverige (okej från Göteborg till Stockholm bara, men ändå - några mil blir det ju) och kommer hit till hufvudstaden ikväll. Eller inatt. Det vet man aldrig. Ryktet säger att dom stannar till i Jönköping och hälsar på mamma, tar vägen om Gränna (om jag känner min syster rätt) och stannar till och badar någonstans (?). Det lär ju dra ut på tiden. Absolut.


I vilket fall som helst; ska det bli jävligt roligt!

Inte nog med att dom stannar ända tills på tisdag. Imorgon åker vi alla till Norrköping. Det är fotboll vet ni. Norrköping-IFK Göteborg. Tåget (titta vi lyxar - ingen fucking buss) lämnar stationen klockan 11.40 och åker från Norrköping så sent som 20.24 En heldag i Norrköping med andra ord.

Är det någon som vet om det finns något att underhålla sig med så länge? Fotbollen är inte förrän vid 16.00 så det är gott om tid att hitta på något.

Öl står på programet. Det vet jag. Det kanske räcker så.

Åh, jag längtar! 

Av BD - 22 augusti 2008 07:33

Jag har just upptäckt att jag gjorde av med över 2000 spänn igår.

Hur i helvete gick det till?

Tur att lönen kommer på måndag....

Av BD - 21 augusti 2008 23:23

Nu är det bestämt!

Nästa vecka åker jag till Umeå med flyg.

Det avgår runt klockan 15.00 på fredag, och jag ankommer till Stockholm igen klockan 22 på söndag kväll. En weekend i Umeå med andra ord. Shit vad roligt att träffa  M. igen. Längtar redan.

Bara ett problem. Jag har ingen aning om var Umeå ligger. Och absolut ingen aning om vad fan man kan göra där. Förslag, någon?

Av BD - 21 augusti 2008 23:13

Jag känner verkligen att jag har lyckats idag. Alltså, inte direkt på jobbet. Där har det mest varit segt. Men, efter jobbet då kom jag in i någon form av lucky-bastard-moment. Jag har nämligen hittat det som jag har sökt efter i ett par veckor: ett par nya jeans. Hallelujah! Jag tror inte ni förstår hur jobbigt det är för mig.  Det är olidligt (okej, kanske inte i stil med tredje-världen-problematiken eller växthuseffekten, but still). Jag har så svårt att hitta några som är snygga, och sen är jag inte så sugen på att lägga ut 1000 pix på dom heller. Budget och snygga jeans som smickrar min snygga rumpa är liksom ingen ekvation som brukar gå väl ut. Men nu! Idag! Då jävlar! Jag hittade ett par  på H&M och dom sitter som en fet smäck på min rumpa. Poff! Den blir helt enkelt fab, för att använda sig av mode-bloggs-språk. Jag är så jävla nöjd, det här kommer hålla i sig länge. Länge leve konsumtionssamhället. Som Looptroop sjunger: "Constant Consumtion that's your function".

Hepp!

 

Totalt kaos! 

Av BD - 21 augusti 2008 14:50

Min mobil fungerar äntligen! Det som inte fungerar är mina tabletter. Är så sjukt hungrig! Har köpt ett kilo morötter. Det borde fan hjälpa...

Av BD - 20 augusti 2008 22:40


Såhär ser min nya jobbmobil ut. Vaddå hightech? Det är den fina Sony Eriksson P1i. Noterar ni att den har en liten pinne som tillbehör? Bara det gör mig överlycklig. Tyvärr gör det mig mindre lycklig att veta att "alla stockholmare går runt med en sådan pinne och petar på sina mobiler", enligt en kollega på jobbet.Typiskt att stockholmarna ska ta allt kul..... 

Av BD - 20 augusti 2008 20:29

På väg hem från jobbet, något trött och sliten (andra veckan fullt arbete i mitt liv, jodå det känns i huvudet), kom jag att tänka på en sak. Av en slump hamnade jag på tunnelbanan jämte två kvinnor i 30-års åldern (okej, hyfsat vild chansning där, plus minus några år). Det verkade som om de kände varandra ytligt, men inte träffats på flera år. Det jag kom att fundera på var att sådana situationer aldrig är särskilt roliga. Oavsett om det var en nära kompis eller mer flyktig sådan, så uppstår det ett läge av total tystnad där båda skruvar lite besvärat på sig. Total, pinsam, tryckande tystnad. Det finns liksom inget vettigt att prata om....


- Hej, det var länge sen

- Ja, det var det

- Ett par år sen, minst?

- Ja jag tror det

(tystnad)

- Så....hur mår du?

- Bra,bra, och du?

- Jodå, det är bra.

(tystnad)

- Bor du kvar där i Nacka?

-Ja, det gör jag. Du då?

- Jo, jag har precis flyttat tillbaka från Solna

-Ah okej

(tystnad)


Sen följer lite allmäna konversationsämnen såsom vädret, eller jobb. Sen är samtalet över, och båda andas ut lättade över att det är slut. Om man inte har oturen att båda ska åt samma håll. Då har man problem. Då har man ytterligare 20 minuter (i runda slängar) att fördriva.

Och vad fan ska man prata om då?


Det är inte lätt. 

Av BD - 19 augusti 2008 22:56

Fan. Sitter här och deppar över att ett billigt flyg från Stockholm till Umeå nästa vecka är så förbannat svårt att hitta. SAS har underbara priser med 911 kronor tur och retur, men sista planet på fredagen var slutsålt. Vad fan ska jag göra när jag jobbar? Min chef dödar mig om jag sticker en halv dag tidigare. Jag kan inte ta något annat plan. Ytterst deprimerande. Är det någon som vet ett flygbolag som tar runt en tusenlapp tor Sthlm-Umeå den 29-31 augusti 2008, så vore er hjälp ovärderlig. Är ni snälla så kan jag ge er en belöning. Jag har säkert något som ligger här och skräpar under sängen.... Ni kan ju passa på att ge förslag annars, jag är inte den som är den änna. Try me.

Se, nu börjar jag bli desperat också. Tack för det SAS. Det slutar väl med att jag får hälsa på M (den snart-att-bli-exil-göteborgaren) någon annan dag....hoppas hon inte är död då. Jag vet vad en flytt från Göteborg kan innbära. Nej....nu ska jag testa min Whiskey jag fick i present. Ett bra (och värdigt avslut) på dagen.  

 

Jävla SAS som driver mig till att bli alkoholist också.... 

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards