Alla inlägg den 3 juli 2008

Av BD - 3 juli 2008 22:49

I efterdyningarna av en personalfest missade jag att ta med mig mat till jobbet. Svårt att äta luft förresten, och det fanns inget i fysen - så egentligen hade jag inget realistiskt val (om jag nu inte går upp vid 6 för att laga lite, och nejtack, så dum är jag inte). När folk började droppa av vid lunchtid för att äta fet bakis-mat på MC Donald's, kände jag mig istället otroligt sugen på Sushi. Tog mig en promenad runt Östermalmstorg, och hittade ett lunchställe (som hette något på P; Pingjang? Pri? Pistach? Whatever? )där det fanns 9 bitar för 70 spänn. Lät som en bra deal tänkte jag och började drömma mig tillbaka till alla sushiluncher i Bältesspännarparken, Göteborg. 9 bitar kan nog till och med jag bli mätt på tänkte jag drömskt.


När jag väl betalt och skulle hämta upp min sushi, såg jag bitarna. Dom var väldigt små (ovanligt små), men jag tänkte att det där kanske är speciella delikatess-sushibitar av något slag (man vet ju hur snobbigt det ska vara på Östermalmf). Det, eller att det var custum-made för dvärgar...


Tyvärr visade det sig att detta var mina bitar, eller snarare mitt sorgliga försök till bitar. När jag kom tillbaka till kontoret viste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Det visade sig att dessa bitar var 3 gånger så små som dom i Göteborg - och då är Göteborgs dessutom 7 kronor billigare. Skandal. Det behövdes inga pinnar för att äta dessa bitar, nej till min Sushi räckte det med två tandpetare...


Vilken portion är vinnaren?

Av BD - 3 juli 2008 21:15

Hur var företagsfesten igår? Riktigt, riktigt rolig. Hur många var bakfulla idag? Över hälften. Bra jobbat gubbar! Så går det när man börjar med en flaska vitt redan på kontorstid (riktigt trevligt dock). Festen hölls ute på Tyresö, hos B. Snyggt hus (dansk design ni vet), och underbart god mat. Jag förstår inte hur människan kan laga så god mat - hon måste ha varit uppe sen klockan 6, minst. Olika röror, bönor, entrecot, kycklingklubbor, bröd, klyftpotatis, massor av sallader - ni vet, sådan mat som en fattig (f.d.) student som jag inte kommer att ha råd med på ett tag. Det är bara att njuta med andra ord....

Alkoholen hade som tur var inte tagit slut, fastän vi i bilen var över en och en halv timma sen. Alkohol har en förlösande effekt på företagsfester, bra det. Vi kan nu konstatera att en bussstrejk skapar förvånadsvärt mycket köer, och inte underlättas det av en hästdroska mitt inne i stan. Sen är jag tveksam om M:s så kallade "genväg" verkligen var en genväg, men egentligen skyller hela kontoret på D eftersom det var han som glömde badbyxorna på hotellet...

Ytterligare en försvårande omständighet var en krånglande GPS (hur kör man 1,4 km på en skogsstig? Ehrm...) och ett stopp på Statoil för en hamburgare (!), ja är man hungrig så är man.


Hela kvällen var det mycket prat och dryck. Riktigt skönt att sitta och bara prata och umgås utanför kontoret. Det är ett härligt gäng det där. Roliga som fan. Skönt att känna att man passar in, och att alla tycker det är roligt att man är där. Skönt att känna sig välkommen liksom, trots att jag är yngst i gänget. Vet inte om det beror på den kraftiga tillgången på alkoholhaltiga drycker (Champange, flertalet roséviner, öl, röda viner, vita viner, samt hur många whiskeysorter som helst ), men det blev en del intressanta samtal framför en sprakande brasa. En riktigt bra företagsfest med andra ord. Underbart.Nu klarar vi nog av hela hösten tillsammans.

Festen slutade runt halv 1, och nej....det blev faktiskt ingen badtunna...

Av BD - 3 juli 2008 01:14

Champange, rosé, vitt vin och massa whiskey. Jag undrar hur bra jag kommer att må imorgon...

Av BD - 3 juli 2008 00:45

Hemma efter en otroligt rolig företagsfest! Det kan fan inte bli bättre - dom är helt underbara på det här företaget. Tack!

Ovido - Quiz & Flashcards