Alla inlägg den 21 juli 2008

Av BD - 21 juli 2008 19:47

....För er som (av någon outgrundlig anledning) känner att 1) ni vill veta hur jag hade det i Frankrike/Monaco den föregående veckan och/eller 2) Vill veta om Frankrike/Monaco är ett resemål som passar er, hur det ser ut med tillhörande bilder osv.osv - Så kryssa inte bort denna sida, utan fortsätt läs.


Frankrike/Monaco kommer presenteras i fyra olika delar, mest för att det är sinnes tråkigt att scrolla för långt. För att det ska bli enkelt med andra ord. Uppdelningen är inte per dag, utan ser ut som följer.


Del A) Förutsättningar/Bakgrund, Mat & Boende, Miljö, Aktiviteter

Del B) Om Antibes/Juan les Pins

Del C) Om Monaco (special)

Del D) Om Nice (special)

Av BD - 21 juli 2008 18:47

 

Sitter på X2000 på väg hem till Stockholm. Eller ja, hem och hem. Snarare från ett hem till ett annat. I vilket fall som helst så ska jag från punkt A till punkt B, och vid punkt B väntar E. Min älskling.

Som ni kanske förstår av det faktum att jag skriver detta inlägg - så sitter jag i första klass. First Class baby.Återigen ska jag njuta av gratis kaffe och frukt.


Det ryktas om att man ska få gratis tidiningar med, men inte fan ser jag några tidningar vid min plats. Dock sitter ca 15 personer och bläddrar frenetiskt i Aftonbladet, så jag antar att någonstans kan man hitta en tidning.  


Slår vad om att de jävlarna har lurpassat i en halvtimma innan tåget kom, bara för att få en tidning. Vad är det för kapitalistiska fasoner?

Sluta nu, och ge mig en tidning.

Okej? 

Av BD - 21 juli 2008 11:34

 

Ni som har följt bloggen ett tag vet att jag i oktober detta år tog det smärtsamma beslutet att lämna min hemstad Göteborg för (den mindre trevliga staden) Stockholm. Som äkta göteborgare (nåja Lerumare då) var beslutet svårt, men som inbiten IFK Göteborg- supporter snäppet värre. Under cirka 8 månader har jag försökt överleva här uppe. Brottats med ångest och hemlängtan, försökt bygga upp ett eget liv på fel sida landet. Pendla ner till Göteborg då och då, finna saker som påminner om Göteborg här i Stockholm, finna saker som är bra med Stockholm överhuvudtaget.


Nu är det dags att avgöra det en gång för alla.

Vilken stad är den bästa sommarstaden?

Har de bästa badplatserna?

Bäst drag, mest party?

Det blir Liseberg mot Gröna Lund, det blir Västkusten mot Ostkusten, det blir Stureplan mot Avenyn, det blir en kokt helspecial mot...eh...kebab?

Ni fattar konceptet. 

Let's settle this once and for all. 

Vilken stad är bäst? Göteborg eller Stockholm?


Rösta till höger, och känner ni för att motivera varför, släng i väg en kommentar. Logiskt.

Cheers! 

Av BD - 21 juli 2008 00:13

 

Hur vet man att man egentligen tycker det är ganska skönt att vara hemma?

Svar: När man alldeles för sent för optimal hälsa sätter igång YouTube och letar fram låtar att spontandansa till i köket. Volymen är på max, det är antagligen alldeles för lite kläder på, och dansen kan väl inte direkt klassas som...hrm.... koordinerad? För sexig för grannarna definitivt. I mitt kök återfinns en något blandad låtlista:

Martin (yeah, yeah, wow,wow),  Robyns (Show me Love), och Leona Lewis (Better In Time). Följt av Chris Brown's (Forever), Kardinal Offishal ft. Akon (Dangerous), Colby O'Donis ft. Akon (What You Got), och Usher (Love in this Club). Efter detta lite slumpad skit... (Det är svårt att spontandansa till hardcore svensk hiphop. dessutom så....ja...jag gillar vissa av låtarna ovan, okej?)

Nu ska jag ta min trötta kropp och krångla av mig resterande kläder (inte så många dock) för att sedan somna. Det kanske blir en låt tilll...bara för att återuppleva Bulgarien. Ni kan nog gissa vilken, om ni tänker noga....

Ovido - Quiz & Flashcards