Alla inlägg den 4 juli 2008

Av BD - 4 juli 2008 23:26

Sitter här en fredagskväll uppkrypen i sägen. Har just avslutat en film med E sippandes på både rosé och öl (ja, i den mån man nu kan sippa på en öl...). Classy. Det har varit en lugn kväll idag, mysig. Skönt att bara kunna varva ner efter en stressig jobbvecka. A-n-d-a-s. Ladda batterierna lite ni vet, samla nya krafter. Helt ärligt är jag faktiskt helt slut nu. Hur mycket jag än hade velat sitta på en uteservering denna fredagskväll och bara njuta av vädret lite extra, så vet jag om att det hade aldrig fungerat. Såvida det inte är okej att sitta som ett kolli i ett hörn och dreggla? Jo, jag vet, jag klagar på att jag har jobb och därför är trött. Det kunde varit värre jag vet, jag kunde varit utan ett eller lyft lön på ett skitställe, men tänk på att jag precis har slutat skolan och aldrig har haft ett fast jobb på samma sätt innan. Lite empati? Kanske? Någon?

Nä.


Jag antar att jag överlever ändå.

Av BD - 4 juli 2008 20:43

Nu är det helg igen! Inget mera jobb. U-n-d-e-r-b-a-r-t! Solen skiner, det är varmt, rosévinet och ölen är innhandlad och uppkorkad. Nästan som Bulgarien med andra ord, och det är ju ett bra betyg. Har jobbat stenhårt (nåja) hela veckan, - offerter, avtal, tilbud, bokning av transporter och fakturor i en enda röra. Skönt att lämna det bakom sig för ett tag och istället ägna sig åt helgen. För en gång skull är jag frisk nu när det är helg (hey,hey) - så denna helg blir det festligheter och skoj. Nu laddar vi upp! Exakt vad har vi ännu inte exakt funderat ut, men hey, det är ju Stockholm - The Capital of Scandinavia, klart att det måste finnas något vettigt att göra. Landet ligger för våra fötter, vi har all tid i världen, yada yada, etc.etc

Två Göteborgare i Stockholm, på sightseeing (läs: totalt vilsna), kan alltid bli intressant. 


Nu njuter vi av solen vänner, så återkommer jag lite senare. Antagligen inte mer nykter än vad jag är nu, så passa på och njut av mina kloka ord (hrm). Det är helg för satan. och här borta kör vi en favorit i repris....




Ovido - Quiz & Flashcards