Alla inlägg den 31 juli 2008

Av BD - 31 juli 2008 23:33

Lägenhetsvisningen är över. Och jag tror faktiskt att jag är lite, lite kär...

Lägenheten ligger i Flemmingsberg och är en 2a på 73 kvadrat, på elfte våningen. Okej, lite knepigt om hissen går sönder; men annars så.

Helt underbar utsikt, och helt underbara färger på väggarna. Mjuka, ljusa färger. Jag vet att det alltid går att måla/tapetsera om, men det är skönt när det är snyggt från början. Det blir enklare så. Faktiskt. Planeringen av lägenheten var också utsökt. Smart planerad helt enkelt, och precis lagom stor för mig och E. Fanns ett större förråd som gick att göra om till en walk-in-closet. Hallå där, det är ju givet....En inglasad balkong som går att inreda; det kan tänkas att det blir orientalisk stil, om inte annat för att vattenpipan ska få en central plats. Hehe. Enda felet; några lister som fattades. Men summan av det hela är att den helt enkelt är underbart fin. Jag är riktigt sugen. R-i-k-t-i-g-t.

 

Nej, jag är kär. Faktiskt. Får se hur det blir bara. Området är helt okej också, nära till centrum, och det bästa av allt: Det går nattbussar fram till 3, ifall man vill vara ute och bli packad. Skönt att slippa bli begränsad av det i alla fall (nu är det bara pengar som kan stoppa en då). Området är visserligen ett område fullt med sk. "invandrare". Dåligt ord, jag vet, och egentligen är det skitsamma. Jag vet att många har invändningar mot "sådana" områden; men jag trivs som fisken där. Alltid trevliga och sociala människor; och va fan, jag har bott i Bergsjön. Det säger väl allt? 


Nej. Nu har vi helgen på oss att bestämma oss om vi vill gå in i budgivning. Vi får väl se hur det blir.... 

Av BD - 31 juli 2008 15:40

Okej, nu åker jag iväg.

Mot vår första lägenhetsvisning!

Fasen, jag börjar bli nervös. Onödigt egentligen. Det är ju inte vi som ska sälja.  Men, ni vet hur det är: jag kommer säkert tappa bort hemmanyckeln, peta mascaran i ögat, missa bussen till t-centralen, missa pendeltåget ut, gå vilse, för att sedan (som toppingen på mjukglassen) bryta foten. Då blir det  kryckor och gips de resterande dagarna av sommaren. Jävligt roligt....

Av BD - 31 juli 2008 12:21

Sådär jag. Ännu en dag har börjat. Dessbättre är jag fortfarande på bra humör efter gårdagen, inga ångestfyllda tankar i natt med andra ord. Skönt. Det kan gå vägen ändå det här, det är så man får tänka. Spelarna i Blåvitt verkar vara inne på samma tankegångar - bra där!


Denna dag är dock inte bara fylld av lojt solande på en filt i en park - nejdå: idag sker viktiga saker mina vänner. V-i-k-t-i-g-a.  För första gången på länge kommer mina vuxenpoäng att öka markant.  Jag och E ska nämligen ut till Huddinge idag för att gå på en lägenhetsvisning. Förstår ni? Visning av en lägenhet. Är inte det vuxenpoäng om nått?


Om man ser till den nuvarande ställningen över mina vuxenpoäng så ser det ut som följer:

På plussidan:

- Jag har fast jobb

- Jag har lärt mig dricka kaffet svart

- Jag har flyttat hemifrån

- Jag är (i princip) sambo

 -Jag har körkort

-Jag har fått lånelöfte på en miljon

- Jag kommer snart köpa bostadsrätt 

- Jag har mina egna visitkort 


På minussidan:

-Jag har ingen bil

- Jag har inga barn

- Jag har inga levande krukväxter

- Jag betalar inte TV-licens (men vem gör det?)

-  Jag storhandlar inte

- Jag har inget ICA-kort

- Jag är fortfarande överdrivet (läs: barnsligt)förtjust i fotboll

- Jag står på ståplats (sittplats hade gett vuxenpoäng) 

- Jag dricker alldels för mycket öl/sprit/vin på ett oansvarigt sätt

- Jag åker hellre till Bulgarien och festar än är på en camping med husbil

- Jag röker för mycket vattenpipa (även det på ett oansvarigt sätt) 

- Jag impulsshoppar


Men idag ser ni, idag kommer vuxenpoängen att öka.

Inte för att det känns särskilt bra egentligen....för...vem vill bli vuxen? Egentligen? 

Ovido - Quiz & Flashcards