Alla inlägg den 20 juli 2008

Av BD - 20 juli 2008 22:29

Jodå. Jag är hemma från en veckas semester med familjen i både Frankrike (Antibes och Nice) och Moncao. Det var fantastiska dagar mina vänner. Fantastiska. Jag har varit ifrån min familj sedan den 16 oktober. Ja, jag har ju visserligen varit hemma då och då - men det blir aldrig samma sak när man väl har flyttat hemmifrån. Det var underbart att ha lite kvalitetstid med mina älsklingar. Det gjorde mig hel. Jag är lycklig nu.

Att sen få lite extra sol och studera jet-set livet close up i Monaco - det är fan inte fel det heller. Sol,bad, rosévin, umgänge. Det förgyller mitt liv.

Hur det var, vad vi gjorde...ja, det får ni veta imorgon. Detaljerat.

För er som är sugna på att ta sig en tripp till Frankrike/Monaco - missa inte mina bilder. Det är runt 100 stycken (!). Det blir en komplett guide att kika lite extra på....Det ni....(Den kommer garanterat att berättas snabbare än Bulgarien - som förresten finns ute i full edition nu....enjoy...).


Nu mina vänner, blir det att titta igenom bilderna, hälla upp ett glas rödvin och minnas. Snart är jag hemma i Stockholm - jag ska njuta av Göteborg/Lerum så mycket jag kan nu. Maxat.

Cheers! 

Av BD - 20 juli 2008 21:45

BULGRIEN 2008

13 JUNI- 20 JUNI

GOLDEN SANDS





Sommar år 2008.

Första semestern utomlands för sommaren

Första resan med E och resterande delar av "Bergsjögänget"

Det är nu livet börjar.

Det är nu vi pausar från vardagen

Under flera veckor har jag berättat vad som skett

För er som missat och är lite nyfikna...

Här kommer alla dagar igen


Fredag Dag 1:<< Ankomstdag >>
Lördag Dag 2:<< Sverige v.s Grekland-fest >>
Söndag Dag 3: << För mycket att dricka? >>
Måndag Dag 4: << Fast för offentlig urinering >>
Tisdag Dag 5: << Vilse i Varna >>
Onsdag Dag 6:<< "Second chance" och Sverige-Ryssland >>
Torsdag Dag 7:<< Bakfylla, vattenpipa, samt en liter öl med shot >>
Fredag Dag 8:<< Sista dagen - maxa allt >>

Av BD - 20 juli 2008 21:26

Såhär precis hemkommen från ytterligare en semester och ytterligare en resa utomlands, kan det vara bra att sammanfatta den föregående resan - nämligen den till Bulgarien. På grund av vissa omständigheter, främst tidsbrist, avslutades aldrig berättandet om Bulgarien, och eftersom jag sällan lämnar något ofärdigt, så är det lika bra att presentera den sista - la grande finale- över vad som egentligen hände i Bulgarien sommaren 2008.


Del 8

- 20 Juni 2008 -


Fredagen var den sista dagen i Bulgarien. Solen sken även denna dag, vilket inte var särskilt ovanligt eftersom det är Bulgarien vi pratar om. Inte Sverige direkt. Sol i princip varje dag är mer rutin än tur vid det här laget. Liksom tidigare dag verkade det som om blåsten skulle skapa stora vågor i svarta havet, så efter en sista frukost på hotellet (hejdå tomat-bulgaisk ost- baguette-diet) sprang vi ner till havet. Jodå, E blev som ett barn igen. Att en man på 24 år kan springa så i vågorna är faktiskt beundransvärt. Big Up till dig, love. Vågorna var enorm stora även denna dag - officiellt röd flagg. Så mestadels av förmiddagen spenderades vid havet med massor av bad i vågorna. Note to self: Inte smart att flyta iväg för långt med en mega-size badmadrass när det blåser.Badvakter blir sällan glada då. Såklart blev den en sista dos av sol också - skippade solkrämen helt för att åtminstone få någon form av färg. Radical. Blir väl cancer när man är gammal som straff. Lunch intogs på strandpromenaden - och för att vara ärlig var det inte särskilt hemskt att skiljas från bakfylle-maten. En sista öl slank dock ner. Lika bra att passa på, en vecka med öl och drinkar kan ju knappast avslutas på ett sämre sätt. Eftermiddagen blev ett kaos (på grund av för lång tid vid havet) av sista-minuten-shopping (mer tobak till vattenpipan!), en middag på GS absolut bästa matställe (är inte det typsikt då - sista dagen såklart), samt packning. Resultatet av denna röra blev slutligen att vi bestämde oss för att varva ner med lite rökning av vattenpipa. Sista gången på ett tag. När vi chillat på balkongen ett tag ringde telefonen: Det var från Apollo "Ursäkta om jag stör, men ska ni till Göteborg idag?", Jadå svarade vi, "Ni behöver inte stressa, aboslut inte, men när ni är klara så åker bussen". Det visade sig alltså att bussen till flygplatsen stod där utanför - en kvart för tidigt, fullknökad av folk. Det visade sig också att alla på hela bussen väntade på oss. Så typiskt jävla svenskt att sitta på bussen en kvart för tidigt.....Ni anar inte vad folk stirrade på oss när vi väl klev på....


Resterande delar av dagen ägnades åt transport av diverse slag. Den ägnades sig också åt ett konstaterande att Thomas Cook Airlines är so far det sämsta flygbolaget. Alla kategorier. Dom särade på mig och E så vi fick sitta med en gång mellan oss....när vi snällt bad att få byta plats för att det var ganska obekvämt att kramas på det sättet och jag inte direkt älskar att starta och landa med ett flygplan, blev svaret nekande. Inte så konstigt? Planet var inte ens halvfyllt. Vad var orsaken? Flyttar vi fram er ett säte så kan det bli snedvikt i planet....Ojfan, det gäller att man inte är för många på toaletterna samtidigt då...Eller? Jävla Bullshit. När planet landade klockan 23.10 var Bulgarienresan officiellt över.

Den kan bäst sammanfattas med sena kvällar, massor av öl, drinkar och fest samt en jävla massa bad, sol och fotboll.

Nu ser jag redan fram emot Bulgarien 2009...


Jag bjuder på några sista, dock inte särskilt spännande, bilder.....

På bussen, notera placering: Längst bak. Ett effektivt sätt att slippa sura miner och ögonkast....

Den sista bilden av GS hektiska shopping....


Paris - fast i GS - version då...

Vad är det med GS v.s Paris?



Svarta Havet, bättre än skärgården!

Av BD - 20 juli 2008 06:45

Sista dagen i Frankrike. Kl.1030 lämnar flygplanet fransk mark, o 2 timmar senare är vi hemma i kalla Sverige. Skönt att ha fått lite sol här.

Ovido - Quiz & Flashcards