Alla inlägg den 23 juli 2008

Av BD - 23 juli 2008 23:58

Klockan börjar bli alltför mycket. Den går alldeles för snabbt ibland. Måste upp tidigt imorgon för att diskutera ett par ytterst viktiga saker. Pengar. Vad är det som är på tapeten, egentligen? Jo, att prata bolån med banken. Bolån. Smaka på ordet, det låter vuxet, visst gör det?

Jag börjar redan bli nervös för hur det ska gå. Det är inte direkt vardagsmat det här inte. Snarare en sådan där lyxig middag på ett femstjärnigt ställe där kocken och diskarna alla har fått en stjärna i Guide Michelin. Där man har en liten man i röd/svarta kläder som parkerar din skruttiga Volvo, där förrätten kostar som en standard varmrätt - men där du åtminstone får välja mellan två viner från Provence. Sen sitter man där i slutet, undrandes hur man ska kunna betala allt, utan att agera diskare i ett halvår...

Det är ungefär en sådan situation man har hamnat i nu. Och jag är inte ens hungrig. 

Av BD - 23 juli 2008 13:04

Sådär ja. Installerad och klar. Notera: mitt senaste beroende, iste.

Av BD - 23 juli 2008 11:44

Nej. Nu har jag degat för länge här i min trånga och klaustrofibiska lägenhet. Nu går jag ut i solen. Placerar mig på bryggan nere vid havet, tar med mig en filt, en bok och vindruvor (det låter som jag är 45 och inte 22, haha...nästan lite sorgligt). Sen kommer jag inte röra mig en milimeter till på hela dagen.

Punkt.


Okej, jag kanske rör mig in mot Nordea för att ansöka om bolån. Men bara kanske.... 

Av BD - 23 juli 2008 09:43

Okej, så här är det. Jag måste till Apoteket. Till apoteket och köpa akut p-pilller (tycker fortfarande dagen-efter-piller låter trevligare på något sätt, men men). Smart va? Jodå. Tyvärr (för er del) har det inte hänt något smaskigt i form av ett snedsteg i fyllan, eller ens en luddig man som väntar i buskarna på en. Nej. Sorry. Och det är inte direkt så att jag inte skyddar mig i vanliga fall, men.... en vecka utan E ja... äsch, det är komplicerat . Summan av det hela: vi tänkte oss inte riktigt för. 

Nu tror jag visserligen inte att det är någon reell risk för barn, men hey, inte fan tänker jag chansa. Ett barn är inte direkt top priority just nu. Big no,no. Well, det blir väl bara att ta sig en tur upp. Känner varken för att slänga ut pengar på skiten, eller för att apotekstanterna ska kolla fördömmande på en.

Men, man får tänka såhär: Jag vill inom den närmaste framtiden slänga ut mina pengar på bortaresor och öl, inte blöjor och barnmat.

Ovido - Quiz & Flashcards