Alla inlägg den 6 juli 2008

Av BD - 6 juli 2008 23:39


-----------------------------------------------

- Hur vet du att telefonsexet är riktigt hett?

- Det blir imma på FRAs fönsterrutor.

-----------------------------------------------


-----------------------------------------------

- Hur vet du att du har fått nog att dricka?

- När FRA ringer och klagar på att de inte längre förstår vad du säger.

-----------------------------------------------


-----------------------------------------------

-Om du känner att ingen bryr sig om dig kan du ju testa att skicka "Bomba Rosenbad!" i ett E-mail.

-----------------------------------------------


Haha... 

Av BD - 6 juli 2008 23:11

Att jag är sportintresserad är nog inget som undgått alla er som läser min blogg. Att mitt sportintresse även inkluderar lite udda sporter är väl kanske inte heller särskilt förvånande. Jag menar, jag har trots allt spenderat ett antal timmar framför både curling och shorttrack. Och familjen har haft både fredagsmys framför aerobic-vm och frukost klockan halv 6 på morgonen framför hockeymatcher. Dessutom har jag joinat min pappa klockan 2 på natten för att se K2 (kanot) i OS.


Att intresset skulle sträcka sig så lång som att se tennis och Wimbledon finalen är dock något som till och med förvånar mig själv. Tennis har faktiskt aldrig varit särskilt högt på listan, inte ens när min syrra spelade klockan 4 en söndag i Lerums tennishall. Men nejdå, både jag och E har suttit bänkade framför TVn i någon timme. Det blev ju faktiskt spännande på slutet. Så från och med nu kan jag även inkludera tennis på min lista. Frågan är då: finns det några sporter kvar?

Tveksamt. 


Av BD - 6 juli 2008 22:32

 Del 7

- Torsdagen 19 juni- 


Den näst sista dagen i Bulgarien.... Dagen började med att vi hade tappat en i gruppen. Nej, inte så att personen i fråga var borttappad och vilsen någonstans på en bakgata i GS eller fast i den Bulgariska Polisens förvar (även om det inte hade varit särskilt otroligt), men däremot hade personen i fråga världens bakfylla sedan gårdagen. Med världens bakfylla menar jag v-ä-r-l-d-e-n-s bakfylla. Pang, bom, crash. Tydligen hade personen ifråga totaldäckat i sängen dagen innan, för att sedan på morgonen vaknat upp och spytt ett antal gånger (läs:tre). Totalt borta låg hon i sängen med en papperskorg i närheten - utan en realistisk chans att röra på sig. Hela havet stormar. Och till er som trodde att det var jag: nejdå, det var faktiskt Ma. I'm safe. På grund av detta var vi alltså bara tre tappra soldater som intog Hotell Preslavs frukostresturang för att njuta av samma buffé som alla tidigare dagar. När buffen var intagen visade det sig att vädret inte direkt var på topp, utan snarare lite mulet. På grund av detta smet vi ut på stan för att se om vi inte kunde lokalisera något intressant att köpa. När det inte är sol blir det shopping, änna. Självklart blev det som det alltid blir när vi tre är och handlar, - blir det inte shopping av alkohol, så blir det istället shopping av tobak. I detta fall var det tobak till vattenpipan som inhandlades, eftersom rykten gällande att det var svårt att få tag på laglig sådan i Sverige hade nått oss. Sanningen var väl i och för sig att vi bunkrade upp för framtida rökning där nere i Bulgarien, men det skadar inte att ljuga lite för sig själv ibland...


 

 En shoppinggata i GS...


När tobaken väl var inhandlad fattades det bara en tändare för att vattenpipan skulle kunna användas. Tyvärr började det regna (läs: vattenfall) och vi rusade hem till hotellrummet. Satan! kom vi på sen, ingen tändare. Osis! Som den enda kvinnan i gängen tänkte jag använda min charm för att få låna en tändare i receptionen (tänkte det var lika bra med tanke på att man gjort sönder en toalettstol några dagar innan, och sedan krävt att få byta rum). Med en tändare i handen (och ett mer syndigt samvete) återvände vi till rummet för att testa vattenpipan. Som den smakade! Underbart trevligt att sitta på balkongen med utsikt över träden och höra regnet smattra och bara röka lite. Me like.


Efter en halvtimma när vattenpipan var upprökt kom den varma solen äntligen fram. Hello! Det byttes om till badkläder och sprintades sedan ner till stranden. Vad mötte en där om inte meterstora vågor? Jag menar verkligen meterstora vågor. Det blev lek bland vågorna en bra stund, man riktigt flög varje gång en stor våg kom och inte var det kallt heller. E blev som ett litet barn igen och det riktigt lös ur hans ögon av lycka.

Lunch intogs på en resturang vid stranden och där beställdes det in tre liter öl. Japp mina vänner, en liter var. Servitören tittade storögt på mig när jag beställde in en liter öl, tänkte väl att det inte i helvete funkar att denna späda kvinna kan dra i sig en liter öl bara sådär - speciellt inte efter att hon precis har dragit i sig en gratis shot. När lunchen var slut hade jag bevisat han fel. Girlpower! Mouhaha (eh, ja...). Bra start på dagen förresten, en liter öl och en shot redan innan officiell lunchtid.


Trötta, både av ölen och  av vågorna köpte vi med oss en vattenmelon till den fallna krigaren, och kraschade själva på rummet efter en mysig (hehe) dusch. När vi väl kvicknat till liv och fått på oss lite snygga kläder, laddades vattenpipan upp igen. Jodå, den nya tobaken måste ju testas. Mmh. Var återigen riktigt skönt att sitta på balkongen i värmen och bara ta det lungt och röka lite vattenpipa (jo, jag vet att det sägs att det är farligare än cigg, men personligen tror jag att det bara är bullshit från statens och myndigheternas sida, - konspiratorisk? javisst!). Bättre taggade än så inför utekvällen kunde man inte bli. För en gångs skull lyckades vi hitta en riktigt bra resturang - en italiensk sådan längs med promenadstråket. Riktigt, riktigt god pasta beställdes in. Nästan som i Italien. För att lyxa till det lite extra tänkte vi att okej vi kör väl en banana-splitt. Skit i magsjukan. Dessvärre var det en dåligt drag eftersom den där banaspliten bestod av en halv banan och en kula glass. Men det är som sagt GS mina damer och herrar, man är inte där för maten...


Var det fotboll denna kväll med? Jajamensan, Tyskland på tvn - vilket också är förklaringen till att Ma lyckades ta sig upp ur sängen efter att ha spytt hela dagen fram till klockan 15. Starkt gjort.  Blev det fotboll på Delfinen återigen? Svaret är nej. Den var fullknökad av galna (och tjocka)tyskar. Det blev grannbaren istället, visserligen med lika stora tyskar - men här fanns åtminstone en realistik chans att få sig något att dricka så man kunde stå ut.


 

Grannbaren med glada tyskar.... 


Kvällen spenderades i fotbollen och alkoholens tecken. Inte bara på fotbollsbaren, utan även på en annan bar i ett par vita soffor sippandes på färgglada drinkar lyssnandes på musik.  

När Ma sent vid midnatt valde att återvända till hotellet drog jag, E och Em vidare ut på stan. Till en bar som faktiskt hade betala för en och få två - även på öl. Det där kallas lycka sa E. Em blev mest glad för att det var naket på tvn.  Jag blev mest glad över dom sköna sofforna. Olika prioriteringar va?


 

 En (snygg) man ännu i väntan på ett bra erbjudande på öl...


Dagen avslutades således underbart,  och nu är det bara en dag kvar....



Av BD - 6 juli 2008 13:07

Vet ni vad som händer om exakt en vecka?


 

Jo, om exakt en vecka befinner jag mig i Frankrike, närmare bestämt den lilla staden Antibe just utanför Nice på den franska rivieran. Det är semester med familjen i en vecka. Förstår ni? I en lång, skön vecka kommer jag att ligga på den franska rivieran med syrran och bara sola. Bli ännu brunare med andra ord. Det kommer bli god mat och öl, och trevliga stunder tillsammans med min älskade familj som jag inte sett på länge. Åh, jag längtar! Jag längtar efter er, hör ni det?



 

Det är inte bara en vecka i Frankrike som står på programmet, nej nej, under veckan kommer vi också att åka över till Monaco för att hälsa på lite vänner. Monaco, blir inte det härligt?

Semester i både Frankrike och Monaco med andra ord.

Jag vill att det ska bli nästa vecka redan nu...

Vill,vill,vill....




Ovido - Quiz & Flashcards