Alla inlägg den 26 juli 2008

Av BD - 26 juli 2008 23:35

Nu ska jag stänga ner för dagen, måste lägga mig i tid.

E. har nämligen en väl planerad överraskning för mig imorgon.

Jag har ingen aning om var det är. Absolut ingen aning.

Han ska tydligen packa en hemlig väska till mig med, och vi blir borta hela dagen. Det är sånt här som gör mig lite rädd....

Av BD - 26 juli 2008 23:06

Mot Gävle! Äntligen Blåvitt, äntligen fotboll, och äntligen bortamatch! Det var alldeles för länge sen. Abstinensen var tydlig. Magsjukan var förträngd och ölen var nerpackad (fast extra vatten för min del, magsjukan var egentligen väl inte helt borta). Klockan 10.55 sharp rullade Swebus Express ut från Stockholms Centralstation med destination Gävle. 2 och en halv timma på buss. Skitsamma, det är bortamatch, laddingen är på topp.

Bussen rullade vidare upp mot landet, och utanför fönstret fanns det mest skog och åkrar. Visserligen sol utanför fönstret, men fortfarande samma trista skogar. För att inte somna öppnades ölen och startelvan diskuterades. Eventuella byten, förstärkningar och taktiska förändringar avhandlades också flitigt. Som vanligt, alltså.

Vi passerade Uppsala på väg upp. Min nästan-gamla-hemstad. Jag bodde ju där i en månad. I exakt de där vita husen som syns på bilden. Lite sorglig nostalgi där.


Framme i Gävle var vi när klockan var 13.10 För att fördriva tiden fram till 16.00, tog vi en spontanshopping (en ny bikini), en lunch och en kall öl. En riktigt kall öl. Mhm. Relativt liten små-stad den där staden Gävle. Men för en dag sådär så överlever man, nästan lite mysigt med. Ljungskile var värre, absolut. 16.00 exakt var det avspark på Strömvallen. Laddningen var på max.

Om matchen kan vi konstatera följande:

A) Robin Söder glöder! (0-1)

B) Den var inget vidare, speciellt inte i andra halvlek, hårsmån från x

C) Det var underbart väder

D) Abstinensen försvann

E) Gävle har sämre klack än Gnaget

F) TV4 är sämst i Sverige på "tv-sända" matcher, haha


Om klacken kan vi konstatera följande:

A) Aldrig någonsin har jag sett så mycket bönder som påstår sig gilla Blåvitt (det blir väl så bara man kommer över Sthlm och inte Änglarna Gbg är med)

B) Aldrig någonsin har jag sett så mycket bönder som påstår sig gilla Blåvitt som desutom inte kan den mest basala sången "Här är Änglarna" utan skriker "Vi är Änglarna"...

C)...Det är både patetiskt (men inte alltför, vi är alla änglar) och underhållande att se.

D) Att Nanne inte alls har varit på Iron Maiden

E) Att bond-humor fortfarande är lika roligt

F) Att blåvita kan bli fullast i Sverige


Underbar match, underbart att stå i klacken trots den tveksamma kvaliten. Skönt att se blåvitt lira igen. Helt enkelt en bra dag. Me Like.

Efter matchen yrade vi runt i Gävle, och försökte få tiden att gå fram till 20.10 Tåget rullade sakta hemmåt, och väl framme rusade vi in på Konsum och köpte middag. Var tvugna att se sporten - som TV4 såklart inte visade.

Som vanligt.

Jaja, underbar dag. Jag älskar er, IFK. Jag är så otroligt lycklig nu!

Återigen: Robin Söder, glöder!






Av BD - 26 juli 2008 23:02


 


Fråga: Varför ä'r det då öppet på en Lördag?

Av BD - 26 juli 2008 22:54

This is how we do it in Gävle.... 

(med lite fantasi så....hahaha!) 

Av BD - 26 juli 2008 09:13

Nu har jag bestämt mig: Jag åker!

Skit i magsjuka, skit i huvudvärk, skit  i ont i magen.

Idag klockan 16.00 spelar IFK Göteborg, mot Gävle, i Gävle.

Jag kommer att vara där.

Bussen dit går klockan 10.55, tåget hem vid 20.10 En heldag i Gävle med andra ord. Det ser dessutom ut att bli strålande sol, så en öl på en uteservering blir toppingen på glassen.

Hey,hey, Gävle. Nu kommer jag. 

Ovido - Quiz & Flashcards