Alla inlägg den 10 juli 2008

Av BD - 10 juli 2008 21:49

Har varit instängd i min lägenhet med hjärtat i halsgropen och/eller hjärtat utanpå kroppen sen klockan 19.00 nu. På grund av vad? Jo, på grund av Svenska Cupen i fotboll. Jo, jag vet, cupen som Gud glömde sägs det. Men det känns mest som att det där är påhittat  för att sthlmslagen (och därmed även media) inte bryr sig. Nu blev jag sådär konspiratorisk igen. I vilket fall som helst - eftersom TV4 väljer att visa den orgasmiskt intressanta matchen Norrköping - Enköping och inte Blåvitt så har jag varit tvungen att ha benhård koll på texttv.


Tillslut (antagligen för att jag skrek könsord här borta) vände Blåvitt på steken och vann mot Sundsvall med 3-2. Puuh. Det sägs att spelet var bättre, men det vette fan - jag tror på när jag ser det  själv. Punkt. Känns ganska skönt att vi inte åkte upp, mest för mina nervers skull. Jag vet hur jag blir. Erfarenhet mina vänner. Lottningen i Svenska Cupen visar att vi i semifinalen den 7e augusti mycket glädjande får möta Enköping. Det ligger 7 mil härifrån, och kostar i nuläget 98 kr för två personer! BINGO! Förstår ni hur underbart det är att höra? Blåvitt kommer i närheten av mig här borta. 

 Det är guld. Det är lycka mina damer och herrar. Ren lycka.


Vet ni vad det bästa är? Att vi får återse Judas igen. Hej hej, Judas. Det kommer inte bli roligt för din del.....D.V.M.F.T

Minns du inte hur det gick förra gången? 


Av BD - 10 juli 2008 19:36

Vilken bra start på min nästan-men-inte-riktigt-semester (Ja, det är ju inte riktigt officiellt semester förrän imorgon, så det är först då man kan korka upp champangen for real) - det var varmt, det var sol och jobbet lät mig gå redan vid 12. Egentligen hade jag inte gjort något vettigt innan dess, och det visade sig att min lön kommer blir grymt fet anyway - så jag klagade inte. Trött efter ett tidigt besök på sjukhuset för provtagning funderade jag först på att gå hem och krascha. Men, nej. Det var för varmt, och för fint väder för det. Jag placerade mig istället i vackra Berzeli Park, med mina nyinköpta böcker och en stor hög med gröna kärnfria vindruvor. 4 veckors semester, varav en i Frankrike - min logik säger mig att jag kommer läsa en del. Ligga med syrran vid polen, tjöta och slöläsa lite. Totalt 3 böcker blev inköpta:


- Efterskalv, Arne Dahl

Den åttonde boken av nio i hans underbara serie om A-gruppen. Jag har blivit totalt beroende av denna serie. Lika bra att avsluta den. Chopp-chopp, ingen ide att spara.


- Att älska som en porrstjärna - Jenna Jameson/ Neil Strauss.

Whats the fuzz about? Egentligen? Lika bra att undersöka saken själv (jag lär väl återkomma med ett omdömme sedan).


- Snabba Cash - Jens Lapidus

Jag vet,jag är ungefär 4 månader för sent ute, men jag har haft ett inre motstånd mot denna bok ett tag. Anledningen? Äsch, medfödd skeptis bara. I brist på annat vettigt kan man lika gärna motbevisa sig själv i sann schizofren anda.


Vad tror ni om det? De där böckerna har jag länge tänkt köpa, och nu äntligen blev det av. Riktigt skönt att ha en lugn eftermiddag och bara sitta i gräset och läsa lite, dra i mig lite vindruvor. Bli mer brun... (okej, kanske just det är något onödigt men...) Mhm. Njuta av Stockholm - faktiskt, trots att jag är Göteborgare. Det borde ge en extra guldstjärna.

Av BD - 10 juli 2008 14:49

Jag är ledig från jobbet!

Av BD - 10 juli 2008 07:33

Ingen frukost, ingen kaffe, ingenting. Är på väg till sjukhuset nu. Var tvungen att fasta och inte ta min medicin. Plågsamt! Får hoppas att allt går som planerat och att vi hittar vad som är fel. Är orolig att man drabbats av Struma, och det vore olyckligt.

Hoppas dom hittar något... 

Av BD - 10 juli 2008 06:41

J-o-b-b. Så stavas mitt liv just nu. Eller, det var det som var tanken i alla fall. Jobba så mycket som det fysiskt är möjligt för att skrapa ihop så många timmar det bara går. I slutändan ger detta mig de pengar jag behöver för att överleva augusti utan jobb. Överleva så till den grad att det kanske, kanske blir en resa till Schweiz och ett CL-kval med Blåvitt. Prioriteringar mina vänner. Tyvärr verkar det som att svenskarnas semestervanor sätter käppar i hjulet. Är det verkligen nödvändigt att alla tar semester samtidigt? Trodde jag skulle jobba till 16.00 igår, men jag fick gå redan 13.45 Inget kvar att göra tydligen. Roligt tycker många, men när man är in big need of money, så är en halvdag utan jobb inget vidare - speciellt inte när man snart kommer ha 4 veckor ledigt.


Hoppas verkligen att jag kan jobba längre idag, mina resterande kvällsplaner hänger på detta. Jag gillar att ha tidsplaner när jag är stressad och det är mycket att tänka på (speciellt inför Frankrike på söndag), men igår sprack allt och jag var tvungen att boka om min efterlängtade klipptid och allt bara strulade. Det är inte riktigt förenligt med min semi-strukturerade natur...

Vet inte om det är bäst att sluta med planerna, eller be om att allt ska gå planenligt. Väljer nog ändå alternativ ett om alternativen kommer heads up, man vill väl inte dö av tristess. När man väl tänker efter....

Ovido - Quiz & Flashcards