Alla inlägg den 26 maj 2008

Av BD - 26 maj 2008 21:41

Ser att SJ äntligen har tänkt att satsa på något. En investering, äntligen! Nya tåg, tänker man då? Fler tåg? Snabbare tåg med dörrar som fungerar? Lösspringande-ko-varning till tågen? Bättre priser på tåg? Bättre mat? Tyvärr. Inget av ovanstående. De tänker spendera lite pengar på nya arbetskostymer till de anställda. Med tanke på att de andra var 10 år gamla (tänk den svettdoften...) så är väl det fine. Inte mer än rätt. Fin tanke, så att säga. Klart stackarna ska ha lite updaterat mode.

Bara det att satsningen kostar 32 miljoner svenska riksdaler. Det blir 10 000 kronor per anställd. 10 000 kronor per kostym.

Jag hade fan hellre sett att kostymerna kostade mindre, och att lite av pengarna gick till allmänna förbättringar. Jag menar, 800 kronor för en student ner till Göteborg? 400 kronor om man bokar två och en halv månad i förväg?

Satsningen känns tveksam, ytterst tveksam....

Av BD - 26 maj 2008 20:51

Ibland blir man bara så trött på allt och känner för att göra exakt såhär....


Av BD - 26 maj 2008 18:08

Sitter här instängd i min alltför trånga lägenhet (klaustrofobiframkallande 23 kvadrat...) och häller i mig abnorma mängder kaffe för att vakna till liv. Än så länge, ingen effekt, men det sista kaffe slank ner för mindre än en minut sen... så jag antar att det tar en stund. Dricker det avsmakliga Gevalia snabbkaffe (typ 3 spänn på Willys). Tre stora teskedar och lite halv-varmt vatten. Det smakar verkligen inget vidare, och just nu har jag total avsaknad av mjölk - så det smakar ännu värre. Jag önskar verkligen att jag hade råd med att ta en sväng på stan och ta mig en riktigt god kopp kaffe med mjölk på en uteservering. Ingen latte, nej nej, riktig kaffe med mjölk.


I tron om att jag var relativt fattig (har ju en Bulgarienskuld till E på 4500 pix) så sätter jag kaffet i halsen när jag ser att det på kontot ligger 16 papp. 16 000 spänn. Say What?! Varför har jag inte sett det förrut?

Okej. Chock har lagt sig. Andas. Andas. Jag vet att 4000 är till pappa som ska överföras till ett annat konto. Jag vet att 4500 sparade för att ge till E. Vad blir det kvar? Ungefär 7500. Damn! Sen kom jag på det: Jag har ju jobbat extra. Det ger mig en extra inkomst på 5300 spänn (och så bostadsbidrag på det).Hallelujah! Ibland blir man som fattig student bara så lycklig. Jag måste bara få njuta lite av min oväntade rikedom.


Nu blir det öl i helgen! Jag bjuder boys, men ni får slå mig i biljard först.

Cheers!


Ps. Undra vad man skulle göra om man vann 124 miljoner? Egentligen?  



Av BD - 26 maj 2008 09:09


Det är när man hittar sådana här lappar som man verkligen saknar sina småsyskon.... 



Av BD - 26 maj 2008 08:48

Nu börjar en ny vecka. Jag har försökt strukturera upp den så bra det går; detta händer i mitt liv denna veckan. Näst sista veckan i skola. (Woho...)


[ ] Plugg-lunch med A inför tentan (tisdag), eftermiddg på Terassen

[ ] Åka ner till Göteborg över helgen

[ ] Plugga på en filt i Slottskogen (Lunch-picnic med E)

[ ] Min syster tar studenten, studentfest!

[ ] Biljard och Öl- natt

[ ] (ev.) Middag med E. och hans familj

[ ] Shoppingdag med sushi-lunch


Det lär väl fyllas på mer senare...

Av BD - 26 maj 2008 00:35

Okej, jag borde sova. Borde vila batterierna lite, som det så fint heter (fan vad jag är poetisk på kvällen då...). Har hur mycket som helst att göra imorgon. P-a-n-i-c. Jag borde verkligen inte sitta uppe mitt i natten och se på Poker....jag borde verkligen inte det.


Nej, just det. Verkligen inte. Men....bara några minuter till. Okej?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards