Alla inlägg den 5 maj 2008

Av BD - 5 maj 2008 23:18


Den här bilden säger väl egentligen allt?

Satan vad bra jag tycker att den är....


Vem har gjort den? jo, Nadia Plesner, check it out...

http://www.nadiaplesner.com/

Av BD - 5 maj 2008 22:57

Åh! Nostalgi!

Om inte den här låten är nostalig, vad är det då?

Jag minns att jag fullkomligt älskade den här låten. Den är i samma fack som "När vi gräver guld i USA" - exakt lika mycket tar den mig tillbaka till mitten av 90talet.Det var då man satt uppe på måndagarna/onsdagarna i en timma (19.00-20.00) och tittade på Voxpop. Från 1996 till 2002 var det Voxpop som gällde; programet där musikvideor tävlade. Åh detta voxpop! Nostalgi, Nostalgi...sådana program görs fan inte längre. Inte på samma sätt.

Programledaren Henrik Olsson ja. Åh, vad jag gillade honom. Inte gillar som i han är snygg, men som i...ja....jag vet inte, ett fint barndomsminne kanske?


Nedan presenteras Jumper. Detta band som ger så fina minnen. Jag har länge undrat vad som hände, vart dom tog vägen...Vad hände med Niklas Hillbom (sång och gitarr),Preben Rydin (gitarr), Martin Andersson (bas), Jonas Moberg (trummor),Jan "Linda" Lindström (klaviatur)? Vart tog ni vägen?

Nu vet jag!

http://www.jumper-se.com/

www.myspace.com/jumperpop


Ps. Checka Anrells frisyr...Oh my...


Av BD - 5 maj 2008 21:07

Nu har syrran åkt hem till Framsidan, och jodå jag är kvar här på baksidan. För att inte få total ångest (eller åtminstone hålla den i schack), så sitter jag här nu och fipplar med lite avancerade saker, planering, och annan hjärngympa. Oh ja, intressant liv man har...host....

Har varit en underbart fin helg. Underbart för att jag fick träffa henne igen, och underbart för att vi har pratat, sett på film och bara umgåtts.

I Love You! Det här var precis vad jag behövde.


Underbart var också söndagen. Fint väder och en hyfsat (så bra som det går på söderstadion) kall öl i plastglas. Solen som värmde när de blåvita spelarna sprang in på plan. Nervositeten var skyhög. Men abstinensen likaså. Hur blev det då? Ja... det blev, sådär. 0-0 mot Bajen borta är ingenting att gråta blod över, MEN, spelet? Det fungerar inget vidare. Det gör mig riktigt orolig. Bättre än mot Ljungskile visserligen (det där kan väl inte ens likna spel), men det är något som fattas. Hur kan man inte ha självförtroende när man är regerande svenska mästare? Hur kan det se så... troftigt ut? Så fel? Får väl hoppas att Kalmar kan öka självförtroendet nu på onsdag. Vi har ju redan slagit dom en gång i år i Supercupen (redan en titel, änna) så självförtroendet borde det inte vara fel på.

Måste bara nämna korven på Sös. Herregud! Gratis rostad lök? Gratis bostongurka? Hör ni det på Nya Ullevi,det där är klass!


Av BD - 5 maj 2008 17:59

Nu är det äntligen klart!

Efter år av förberedelser och planering (okej...E ska ha mest credd för all planering den senaste tiden) så är det äntligen färdigt! De sista problemen är lösta idag: ca. 8500 i cash är insatt och klart; det blir Golden Sands, BULGARIEN nu i sommar!

Har varit där en gång innan, för ett par år sedan, och gillade det skarpt. Förhoppningsvis är det inte lika sunk som Sunny Beach, utan en fin blandning av sol/bad/öl/fest/etc.

Fy fan vad skönt!


Åker mellan den 13onde juni ända fram tills den 20onde. 7 dagar. Mitt i fotbollsEM med andra ord, eller i början för att vara exakt. Blir underbart. Fotboll är alltid mycket bättre utomlands, blir mer tryck så att säga.


Bor på Hotell Preslav, ett 3 stj hotell i södra delarna av GS. 150 meter till stranden (guld!) och 250 till city. Gångavstånd till allt (och då menar jag allt....). Pool och Poolbar (!) (Hell yeah!).


Längtar redan! Allt skolarbete och allt jobb kommer att bli så mycket enklare. Det ser la helt okej ut va? Nummer fyra, nere till vänster...


Nu gäller det bara att tiden går lite, lite snabbare.....


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards