Alla inlägg den 24 maj 2008

Av BD - 24 maj 2008 23:13

När jag ändå sitter här med mitt vinglas och känner mig tråkig och osocial (satan att jag måste spara pengar inför helkvällen i Göteborg nu i helgen som kommer) så passade jag på att titta på lite nya underkläder. Saken är den att jag (hyfsat desperat) behöver uppdatera mina underkläder, och det hade varit underbart trevligt att få något riktigt snyggt. Något riktigt sexigt. Något hett. Hade varit syndigt roligt att överraska E med.

Så...självklart halkade man in på Agent Provocateur's hemsida .

Damn. Inte min prisklass som fattig student, men iiiih det finns så mycket som hade passat fint där...

Tycker det blå settet (modell Kitty)  med svarta band är så snyggt. Älskar knytningen på trosorna. Hur snyggt är inte det? Mm,mm... Problemet är bara att jag inte har 120 Euro. Finns otroligt många snygga korsetter också. De vita korsetterna är absolut något jag kan tänka mig när jag gifter mig. Framförallt den första korsetten (Marie) för 275 Euro. Den andra korsetten (Katarina) är snygg den med. De svarta (Gwendoline, 315 Euro, och Nadia, 300 Euro) är ju sexiga som fan. Ett par riktigt snygga BH:ar finns också. Damn, damn.

Jag får väl fortsätta drömma än så länge...

Suck... 

Av BD - 24 maj 2008 21:26

Sitter här och blir så sugen på att resa. Jag får sådana otroliga reskänslor just på våren. Det är tur att resan till Bulgarien ändå är bokad, annars hade det varit outhärdligt. På gränsen till tortyr, sort of. Sitter här med ett glas av skitet Estlandsvin (därav denna tanke) och försöker komma på de länder som jag har besökt. Bara för skoj skull sådär. Bara för att minnas lite.


Jag har kommit fram till följande länder (med viss reservation för glömska):


Jamaica (Kingstone/Negril), Egypten (Hurghadax2), Indien (Goa),Thailand, Turkiet (Alanya), Grekland (Athen), Cypern, Lanzarote, Mallorca, Korsika, Spanien (Torrviea), Monaco (i sommar), England (London), Skottland (Glasgow), Bulgarien (Gloden Sands), Polen, Frankrike (Paris), Estland (Tallin), Holland, Italien (Rom), Tyskland(Berlin/Halle/Kiel/Flensburg), Danmark(Grenå/Fredrikshamn/Köpenhamn/Helsingör/Skagen m.fl), Belgien, Österrike

Summa: 24 stycken


Åh, jag minns hotellet på Jamaica. Jag minns den vita sanden. Jag minns klättrandet i vattenfallen. Jag minns krokodilerna. Jag mins juniorVM i friidrott. Jag minns resan med mormor och morfar till Korsika. Jag minns resan med mamma till Golden Sands i Bulgarien då vi hoppade i sängarna klockan tre på natten. Jag minns alla resor till London med pappa. Jag minns friidrottsvm 1995 i Grekland. Jag minns Estlandsresorna (jo, jag gör faktiskt det....)

Nej, nu ska jag njuta av mitt vin och planera nästa resa. Surfa runt lite. Kanske, kanske får man plats med en resa till...kanske, kanske....

Av BD - 24 maj 2008 18:44

Har precis kommit hem efter en hel dag med shopping i solskenet. Så skönt att aktivera sig lite, speciellt när det är sommar här i stan. På riktigt. Träffade L tidigt inne i centrum, var längesedan vi sågs så det var skönt att uppdatera sig lite om vad som händer i hennes liv. Finns ju en del att fundera över, något som diskuterades över bland anant en stor grekisk sallad. Gick runt halva stan idag känns det som. Mestadels i cirklar dock. Mina fötter och axlar värker så mycket så att jag börjar fundera på om det var en shoppingrunda eller stockholm marathon jag deltog i. Visserligen ska jag villigt erkänna att jag aldrig har sprungit ett marathon, bara Lilla Göteborgsvarvet, så jämförelsen är väl inte direkt hundra... något haltande så att säga.

Jag fick i alla fall inhandlat det jag länge har letat efter - ett par korta snygga shorts att ha i Bulgarien (se bild nedan). Hittade två par perfekta, ett par svarta och ett par vita. Lagom korta, och tro mig, mitt as blir fab i dom där. Visar upp benen, men kanske framförallt tatueringen, på ett bra sätt, och det kan ju aldrig ses som en nackdel...


Nu ska jag kraschlanda i sängen med mina vindruvor (jo, jag råkade prova en bikini som uppenbarligen var designat specifikt för pygméer eller japaner/kineser med minimala bröst så.... inget godis för mig. Hell no). och mitt vinglas. Det kan aldrig bli fel...

Av BD - 24 maj 2008 15:21

Lördagslunch!

Av BD - 24 maj 2008 09:23

Jag strutar i köp-stoppet! Revolt! Jag ska snart in till stan och möta L som kommer med tidigt tåg från Uppsala. Nu blir det shopping,shopping,shopping. Hela dagen lång. Jag vet massa saker jag måste köpa inför Bulgarien, så nu sätter vi igång. Skor, bikini, minst två par shorts, en snygg jeanskjol, linnen i alla former och färger, solskyddsfaktor, sololja, solgalsögon.....och kanske, kanske, lite smycken....

Det blir bara mer och mer det här.

Av BD - 24 maj 2008 00:43

Jag tror jag vet vad jag ska aktivera mig med på söndag (bortsett från att vara så bajsnödigt korrekt att tvätta halva dagen). Jag tror fanimig att jag runt klockan 14.00 ska ta mig mot Rålambhovsparken. Där spelas nämligen Mayo Boule Festival. Jag brukar alltid tycka om lite udda sporter sådär, så fick jag plöttsligt ett infall och kände för att se på Boule. Jag menar, lite sol och en glass så kan det ju bli ganska prima.... 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards