Alla inlägg den 23 maj 2008

Av BD - 23 maj 2008 23:30

Jag blir så sugen ibland. På att aktivera mig lite. Men just den här fredagen går det inte. Jag har nämligen satt ett köp-stopp för mig själv, eftersom jag behöver spara pengar. Ska ju ner till Göteborg nästa helg och har en hel del dagar och kvällar/nätter att fylla, så pengarna behövs i allra högsta grad då. Vill inte veta hur mycket cash-money som bara kommer flyga iväg.... Därför är det lite torrlagt ikväll. Eller ganska mycket. Kanske inte på alkohol direkt eftersom jag har mitt vin som jag så plikskyldigt känner mig behövd att dricka upp innan det "går ut" (host...)  men det är inte direkt 110 och sen öka som gäller här ikväll....

Det börjar rycka lite i benen på mig dock. Aktivitet någon? Vad aktiverar man sig med hemma? Städa? Nä....-

Åh, jag längtar tills Bulgarien! Detta gör verkligen inte längtan mindre....

Inte så långt kvar, 21 dagar cirkus.

Woohoo! 


Av BD - 23 maj 2008 20:43


"Jag såg den här och tänkte på dig...."


Haha! Lika jävla roligt varje gång! 

Det blir värre i Bulgarien. Tro mig. 

Av BD - 23 maj 2008 17:23

Åh, nu börjar helgen! Jobbet är slut för veckan och livet leker. På riktigt. Jag fick sluta två timmar tidigare, så vid 15.00 (exakt) slänge jag ihop mina saker och tog en promenad i solen från Östermalmstorg till Slussen. Gick genom kungsträdgården där solen sken mellan träden. Folk satt på uteserveringar och bara njöt.  Nu ska jag äntligen slappna av lite. All stress, och allt jobb skjuts åt sidan för en stund. Jag tar tag i allt lite senare. Nu ska jag dricka upp mitt vin och äta mina vindruvor. Fy fan vad skönt. Hej helg, jag har längtat!

Av BD - 23 maj 2008 08:43

Är på väg till jobbet. Eg.hade jag velat sitta på en uteservering hela dagen med solglasögon och glassa. Men,men.

Av BD - 23 maj 2008 00:15

Jag vet inte om jag någonsin har berättat om min enda stora svaghet här i livet. Det är smycken. Det är förövrigt det enda som jag är riktigt, riktigt beroende av. Som jag kan få abstinens över. Grov sådan. I vilket fall som helst så fick jag smycken för någon dag sen, så behovet är hyfsat fyllt. MEN. Jag kom just på vad jag önskar mig.

Saken är den att jag här hemma har smycken i alla dess former och fäger. Någon dag ska jag räkna dom, men jag har ännu inte riktigt vågat. Det är oftast smycken som är lite, hrm, absurda ibland. Lite större saker, så att säga. Jag har en svart nallebjörn, en stor fyrklöver, ett äpple, en jordgubbe...ja. Ni förstår. Vad är det jag önskar mig? Jo, ett halsband i form av en Ananas! Det får gärna se ut som jordgubben nedan, detaljrikt och stort (byt ut jordgubben mot en annanas med andra ord eftersom jag redan har en jordgubbe). Jag hittar inget, och jag vill, vill verkligen ha ett. Det måste väl finnas? Någonstans?

Om inte....så kan jag ta något av det nedan....

Är någon sugen, så finns dom här





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards