Alla inlägg den 9 maj 2008

Av BD - 9 maj 2008 21:45

Ja, jag vet. Jag borde verkligen röra på mig. Jag orkar bara inte ta tag i mig själv just nu. Sitter här och funderar över livet. Spånar lite. Försöker komma fram till något vettigt. Så slår det mig. Såklart. Det har hängt över mig som ett litet regnmoln i ett år nu. Det klart.


Jag vill verkligen tatuera mig igen.


Såhär ligger det till: För cirka 1 år och 3 månader sen, i Februari (2007 med andra ord), så åkte jag till Thailand på semester. Riktig standard svensk semester, änna. När jag väl där så bestämde jag mig för att, lite impulsartet skaffa mig en tatuering (se bild på den nedan). Saken var bara den att jag blev så besviken. Nej, inte på resultatet i sig. Utan på att det faktiskt inte gjorde ont. I vilket fall som helst så skapade detta ett nytt sug. Jag ville ha en till tatuering. Motivet var inte svårt att lista ut heller. Det motiv som jag tatuerade in var nämligen inte mitt förstaval. Jag älskar det, inget snack om saken, men egentligen hade jag tänkt tatuera in "IFK Göteborg". Avstod av den enkla anledning att Å,Ä,Ö inte är särskilt högprioriterade bokstäver i Thailand...


Nu vill jag verkligen göra det. Det finns bara tre problem.

Problem ett: Placeringen. Jag är lite osäker över placeringen. Ursprungliga tanken var vänster underarm och motivet "IFK Göteborg". Men, jag börjar fundera om jag ska settle down med bara "IFK" på vänster handled istället? Finns det kanske något annat ställe där det är snyggt? (Tveksam dock..)

Problem två: Pengar. Jag har inte pengar. Eller ja, det har jag visserligen. Men, det krävs lite omprioriteringar. Så att säga. Hur mycket kan den kosta? (jo jag vet, prata med en tatuerare, men jag vill vänta lite till...) runt 3000 kanske? Antagligen kommer jag göra något dumt när jag är i bulgarien och passa på att få den inkarvad där. Dumt eftersom saker som hygien och fylla kan...ja, ställa till det.

Problem tre: Var ska man göra det? Har hört att No Fear i Göteborg är bra, och att det jobbar en tjej som är bra på just IFK tatueringar. Vågar man göra det i Stockholm? Risken är väl stor att det är en råtta som sitter och karvar, och man vet ju hur det kan gå då...


Anyway. Är det någon som har någon vettig kommentar, Shoot man!

Cheers.


Nedan är bilder på min första tatuering, och några av de textdesigner som jag funderar på...

Av BD - 9 maj 2008 19:55

Sallad är så jäkla fräscht va. Har precis käkat middag: vin, sallad och bröd till. Fetaost, melon, paprika - ja, the real deal. 100 spänn brände jag, och jag som skulle spara inför Bulgarien! Skitsamma, det är inte det som är det intressanta.Det intressanta är att jag har en grillplats cirka en meter bort från mitt fönster. Det intressanta är att det sitter typ 8 pers där nu (med hemsk dialekt), med en gitarr, med feta flintastekar och bog av rådjur (nej, jag vet inte, har inte sett till nått kött, men grillen är på så något ska offras). Dom har dukat upp med plastglas i mängder, sprit, mat osv. osv. Cigg, hasch, angeldust...nej, det sista var väl en överdrift. Gitarr-fan plinkar hela tiden. Det låter inget vidare. Antaligen trevligt, men jobbigt eftersom jag är rejält sugen på kött och det luktar grillat.

Summa sumarum: I vilket fall som helst, det kommer inte gå så bra att sova inatt.Antagligen lär de sitta där ett tag. Skråla och prata sin dialekt. Diskutera saker. Dricka. Därför funderar jag på att dra mig in mot stan.


Over and out!


Uppdate: okej, nu är de tio pers, och 7 pers till kommer att komma. Grilloset ligger tjockt, antar att mitt brandlarm lär gå snart eftersom fönstret är öppet. Gittaren går för fullt, det låter bara värre och värre....


Av BD - 9 maj 2008 15:57

Okej, jag måste städa. Det är ett faktum. Tyvärr. Det ser ut som fan här.

Det är sol ute. Det är egentligen inget svårt val: jag skiter i städningen och drar ut i solen. Men, jag ska försöka motstå impulserna. Tänker på min planerade promenad i solen på söder, min sallad och den kalla ölen. Då är det motiverbart att städa lite nu - för att få allt det där sen.

Ännu bättre är att jag inte har lyssnat på Afasi & Filthy's nya almbum än. Älskar dom grabbarna. Det är min sorts musik. Således kan jag ladda ner det (ja, jag köper det sen när jag har cash-money...) och lyssna på det nu.

Ännu, Ännu bättre är att jag inte heller har hunnit lyssna på Looptroop Rockers nya album. Ännu mer my cup of tea. Således kan jag ladda ner även det och lyssna på det medans jag Städar.


Gosh, det blev inte så illa det här ändå... 

Big up boys:


Av BD - 9 maj 2008 14:44

Royal League är tillbaka! Äntligen.

Eller, förhoppningarna är i alla fall att RL ska återkomma redan nu i vinter, men då under namnet Royal Cup (personligen känns det underligt att byta namn, ser inget fel med det andra, men men..nått ska väl pengarna gå till). Cupen där lag från Danmark, Sverige och Norge möts är tillbaka.


Många ogillar RL. Jag fullkomligt älskar den.

Visst, det är svinkallt att se på fotboll i februari (vem minns inte Tromsö-matchen?), visst planerna är usla, och visst spelet är inte bedårande. Men för mig är det bara en så stor lycka att kunna se Blåvitt lira även när Allsvenskan är slut. Skitsamma om det är svinkallt, eller om spelet är skit, att bara se dom ute på planen är värt det.


Sen är jag osäker på om så många egentligen tycker den är usel: visst, folk här i Stockholm gillar det inte. Men, det beror antagligen inte på formatet i sig, utan för att stockholmslagens placeringar inte har varit så framskjutna genom åren. Att skylla på formatet är fel, säg som det är istället: Ni är inte tillräckligt bra. Punkt. Som vanligt sägs det då från media att "ingen gillar den" - men let's face it: Stockholm är inte hela världen. Vi i Göteborg tycker i alla fall att den är helt okej. Dessutom har vi en revansch att utkräva....

Av BD - 9 maj 2008 11:04


Fredag, Lördag och Söndag ska det bli fint väder läser jag i tidningarna. Sol för hela slanten. Över 20 grader varmt och "värme-naken-chock-super-duper-deluxe-väder" all night long.

Underbart! Det blir ändrade planer till kvällen, nu när solen skiner.


För att riktigt få in den rätta känslan lyssnar jag på den här låten.

Även det är nostalgi på hög nivå, och det får mig att bli förskräckt över min så kallade musiksmak när jag var liten...men...lite somrigt är det ändå. Host...

(Nu i efterhand är jag dock inte så säker på att jag verkligen lyssnade på texten när jag var mindre).

Av BD - 9 maj 2008 00:27

Ända sedan syrran berättade att hon och hennes pojkvän brukade spendera ett antal kvällar i månaden med att ligga och fundera ut vad man skulle göra om man vann x antal miljoner, så har jag börjat fundera på samma sak. Vart går pengarna till? En bil? En båt? Ett hus? Öl?

Nu har jag hittat det perfekta. Om jag någongång har 149 miljoner i bakfickan så ska jag fanimej köpa mig en egen ö.

Tänk vilka möjligheter!


Ön Hanö (i Blekinge) är till salu. Ön är 193 kvadratmeter stor och består av ca. 6 km sandsträcka (är det att likställa med en sandstrand?). På ön finns också en engelsk kyrkogård, en 1800-talsfyr (kan användas att lysa på folk om natten), en flottbas, en färja som åker fram och tillbaka (då kan man styra över tiderna själv, perfekt), samt (det viktigaste) ett hundratal dovhjortar. Oh my!bara det är värt en slant....(eller inte).

På ön bor 50 pers året om, och ca. 30 000 besöker ön varje år (är väl dovhjortarna som drar folk...).Tänk vilka möjligheter. Det blir nästan som ens eget kungarike...

 

Min plan för totalt världsherravälde kan påbörjas. Det gäller bara att jag skrapar ihop ett par miljoner innan den 20 juni....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards