Alla inlägg den 29 maj 2008

Av BD - 29 maj 2008 22:06

Ibland blir saker inte som man tänkt sig, men det blir oftast bra ändå. Som när man är över en halvtimma försenad till Göteborg, som när avlivningen av E:s femton år gamla hund blev värre än vad som var önskvärt, som när tentaplugget inte fungerar efter uppgjord plan (okej, avlivning är värre än tentaplugg men...ni fattar).

Det är först då man inser  vad otroligt skönt det är att ha vänner, och familj. När allt bara skiter sig på ett sådär halvkrångligt sett, då är det skönt att vara tillbaka i Göteborg. Allt blir roligare då.

Hur löser man en sådan seg början på en dag som ovan? Svar: man sätter sig på Pullmans (närmast möjliga, änna) pratar ut om skiten, och tar sig en öl. För min del blev det visserligen inte öl. An någon konstig anledning hade jag helt plötsligt jäger och whisky istället. Lill-lördag, botten upp.


Sen idag kommer man hem, tidigt på morgonen, för att förbereda inför syrrans student. Då hittar man sin mamma med bröstsmärtor, så då blev det en vända till Östra sjukhusets akut. Hon kom in vid 11, klockan är 22 och hon är fortfarande inte ute. Säger det något om den svenska sjukvården?

Kanske?

Det var skönt att få lite sol idag, efter den deprimerande vistelsen på sjukhuset. Var man inte sjuk innan, så hell yeah, du blir det där. Tog mig en sushi i Bältesspännarparken alldeles vid kanalen. Sprang runt och fixade presenter hit och mobiler dit. Nu är denna dag slut.I morgon väntar en ännu längre dag.

Men bra blir det. För jag är i Göteborg! 


Av BD - 29 maj 2008 14:56

Inget mer sjukhus! Sushilunch med E. vid kanalen. Underbart.

Av BD - 29 maj 2008 13:25

En solig dag i gbg, och min mamma och jag är på akuten. Det kommer ta år.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards