Alla inlägg den 20 maj 2008

Av BD - 20 maj 2008 23:33

Har försökt leta upp alla presenter jag fått. Min presentskörd är faktiskt imponerande, främst för att jag fick mycket av det jag önskade mig. Sitter här och är sådär mysigt glad. Tack alla! Jag älskar er, det vet ni....

Följande paket fick jag på min födelsedag:

[-]1000 kronor i presentkort på SJ (jag kan komma hem igen)

[-] 500 kronor på GinaTricot (hej sommarkläder)

[-]600 kronor av farmor och farfar

[-]1000 kronor av pappi

[-]Presentkort på Make Up Store (tack syrran!)

[-]500 kronor av K&G

[-]Ett par snygga sommarshorts av M (du har bra smak du...)

[-]Ett kit med jordgubbsdoft, bodybutter etc. från Body Shop av E (plus en valfri alkoholfylld drink) (Älskar dig)

[-]Ett halsband och örhängen i form av jordgubbar (Åh, som jag har letat)


Underbart. Läser ni mina tankar?

Av BD - 20 maj 2008 21:54

Har haft en underbar helg i Göteborg. Allt har gått så otroligt fort att jag fortfarande inte har fattat att det är över. Att det är slut. Att det är över. Chocktillstånd. Sitter här i sängen med en portion chokladpudding (oh ja, vilken diet...) och försöker sammanfatta. Satan vad roligt jag har haft.

Göteborg är party! Göteborg har stil....Ja, innan jag helt förlorar mig i diverse lokalpatriotiska utsvävningar, så är det väl dags att återberätta lite. Om inte annat så för min egen skull, och för de få tappra läsarna...(anyone?)

Dessutom kan det vara bra att få lite substans runt de lösryckta SMS och MMS:en som har florerat i bloggen (host)...


Helgen (läs Fredagen) rivstartades med en rejäl frukost på Café Festival i centrala Göteborg. Räkbaguett och en stor kaffe med mjölk. Man ska la leva med stil änna? Utmanade E i äventyrsminigolf i Slottsskogen men förlorade med ytterst liten marginal - och egentligen var det inte ens mitt fel eftersom S ringde och pyskade mig! (dålig förlorare, jag?) Eftersom vi spelade om öl (vad annars?) så har jag nu satt mig i djup skuld. Jag sitter i skiten. På kvällen var det grillkväll hos pappa med diverse annat löst folk (läs min släkt), sen avslutades hela dagen med chip, öl och ishockey hela natten lång.

På lördagen var det folkfest hela dagen. Göteborgsvarvet. Stod en halvtimma i solen på Avenyn och väntade på H. Ryktas att pöjken sprang på under 1h 51 minuter. Sedär ja. Att äta lunch på SubWay blev ett helt projekt Alcatraz eftersom allt var avstängt, men kanske främst för att mitt lokalsinne är lite skevt. Vid klockan 18.00 (sharp!) hade släktens överhuvud (läs min mamma) kallat till födelsedagsfest på stammstället O'learys. 10 pers, långbord och sport på tvapparaterna. Vitlöksbröd, selleri med ostdipp, Pasta Alfredo, en kall Heineken, och glass med kolasås. Avslutades runt tolvslaget med att Paul blandade till några jordgubbsröda drinkar som absolut inte var sådär sötsliskiga. Han är bra den där Paul. Hehe.

Söndagen tillbringades med M i slottskogen för att heja fram F som sprang Lilla Göteborgsvarvet. Alltid lika underhållande att se hysteriska mammor, vinnarskallar till pappor och drogade små löpare (man börjar ju undra hur dom annars springer så snabbt...) Roligast alla kategorier är att se de som kommer sist. Det obligatoriska kortet på den stackarn som kravlade sig in sist i mål, blev taget. Traditionen lever. Åkte iväg en sväng till Asås för konfirmationsmiddag (inte särskilt upplyftande, men jag offrar mig för familjen...). Fick träffa A i alla fall. Var nog fem år sen. Kändes som om det var igår. Creapy. Måndagen skulle ha spenderats framför datorn med en del plugg som ligger efter, det blev inte riktigt så (oj så synd...host) Spenderade förmiddagen på stan innan jag mötte E. Efter diverse problem med hundar och skit, så stannade jag kvar i stan och åt en elvabitars Sushi på Super Sushi. Sen blev det biljard på Biljardpalatset. Jag har inte spelat på ett och ett halvt år, men satan vad duktig jag var! Nu jävlar ska jag utmana E, Big time, och jag ska inte förlora en enda öl!

Sen har jag nog förträngt resten eftersom den största delen av kvällen ägnades åt hemresa...


Sammanfattningsvis då? Ja, helgen kan definitivt inte göras rättvis i skriven text. För satan vad bra det var. Jag känner mig hemma i den där staden som kallas Göteborg! Jag saknar den. Men jag ska leva på minnet av denna helgen ett bra tag....

Förresten så åker jag tillbaka om en vecka....

Cheers!

Av BD - 20 maj 2008 20:12

Hemma från Göteborg. Hemma från framsidan. Tillbaka till verkligheten.

När jag återvände klockan ett i natt efter tre timmars långsam tågresa var det första jag gjorde att krascha i sängen. När jag återvände till livet på morgonkvisten och öppnade kylskåpet möttes jag av en ytterst sorglig syn. Den ovan.Kylskåpet innehåller inte särskilt mycket matnyttigt.... Det ser rent ut sagt patetiskt ut.

Följande innehåll har identifierats:

1 treliters Bag-in Box med sletet skit-vin från Tallinn (Mesta Blanco)

1 liter tyskt vitt vin (Lant)

1 Öl (Slotts)

1 halv tub med Svennes milda kaviar

1 tom tub med citronmajonäs

1 tub med ketchup

1 gammal tub med hamburgerdressing

1 tub med tomatpure

Mangosalsa/Currypasta

Mjölk

Smör

8 Ägg

Marmelad

En halv gurka

Lite fetaost (okänt datum)

Bottenskrapet av hallonsylt (en tesked)


Går det att svänga ihop någonting ätbart med det här?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards