Alla inlägg den 28 maj 2008

Av BD - 28 maj 2008 12:39

Nu sätter jag mig snart på tåget ner mot Göteborg!

Äntligen!

 En hel helg i Göteborg.

Tro mig, jag har telefonen med....det lär ramla in lite SMS och MMS uder helgen. Bara så att ni vet....


Av BD - 28 maj 2008 08:55

Jag har varit tillsammans med min pojkvän i lite mer än 2 år och 4 månader (exakt 863 dagar om man vill vara petnoga..., och ja, jag har räknat ). Det är väl ändå ganska lång tid, särskilt med tanke på att det är mitt första seriösa förhållande (Bra jobbat, änna). Nu närmar det sig snart 2 och ett halvt år (en form av milstolpe) och jag har länge funderat på det där med förlovning. Nu är det inte så att vi direkt har funderat på att förlova oss på ett seriöst sätt, även om frågan någon gång har nämnts. Men det är ju ändå alltid intressant att fundera över frågan lite mer seriöst och ingående. Jag vet ju att hade han frågat nu så hade jag tveklöst svarat Ja.


Hur är det egentligen med förlovning? Det finns hur många varianter som helst känns det som. Gifta sig inom ett år? Inom två? Fråga om "bara" förlovning? Eller frågar man om giftermål direkt? Jag orkar inte surfa runt mer på Bröllopstorget för att kolla (det var mitt största nöje när jag sommarjobbade förra året, alltid roligt att studera otroligt meningslösa diskussioner om bordsdukningar och färgtryck på servetter).

För egen del känns det inte nödvändigt att gifta sig efter ett år. Nej,nej.Jag vet bara att jag vill gifta mig med honom, om ett par år eller så och hell no - inte i kyrkan. Vi skippar Gud, tack tack.

Är det meningsfullt med en förlovning? Jag menar, vi har bott ihop hela våren, räcker det inte så? Jag vet inte. Man vill ju inte förlova sig bara för att, som många tycks göra nu för tiden. Som 14åringar gör. Nej, det känns lite fel. Även om jag på något sätt kan finna det obotligt romantiskt, så känns det ändå lite, ... weird. Det finns väl andra sätt att visa sin kärlek på i den åldern? Jodå.


Vad fan. Jag Älskar ju honom. Frågar han så svarar jag. Det är självklart. Jag vet att jag är redo att ta nästa steg. Det hade ändå varit underbart....

Så, ser du detta. Ja, ja tack!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards