Alla inlägg den 22 maj 2008

Av BD - 22 maj 2008 21:47

Ja, när man ändå inte är hemma så får man göra det bästa av situationen. Hitta något alternativ till kära Göteborg (ja jag vet, jag är lite onödigt lokalpatriotisk, men vad fan..jag är ensam och övergiven här uppe. Jag är inte på bästa humör. Okej?)

Jag har kommit fram till följande alternativ:


A) Att ta sig ut till Djugården och se på spårvagnar. Live änna. Eller (ta det ett steg längre så att säga) åka till spårvagnsmuseumet och vandra runt i någon timma.

B) Gå några meter ner mot Hammarby Sjöstad och leta upp resturangen Göteborg. Verkar vara en bra sommarkrog, med vatten och sköna kuddar. Namnet verkar åtminstone lovande.

C) Att ta sig in till Slussen och Kliens, för att samanstråla med Änglarna Stockholm. De återfinns vilt skrålande varje gång det är Blåvittsmatch.

D) Att intaga enorma mängder av drinken Göteborg (a.k.a Ada)


2 cl Skyy citrus vodka
2 cl De Kuyper blodgrape-likör
2 cl sourmix
krossad is
myntablad
blodgrape

Skaka ihop drinken, Häll krossad is i ett martiniglas, Ringla över honung, Häll över drinken och garnera med myntablad och en klyfta blodgrape.


De blir nog bra det här.


Av BD - 22 maj 2008 20:47

Åh, hade jag inte varit så totalt uppbokad i helgen så hade jag definitivt gått hit....


Sneaker Swap Meet 

Vad: Byt, köp, sälj och snacka sneakers. Grill, Dj:s, och Livemusik med Adam Tensta.

När: Lördag 25 maj, klockan 12-18.

Var: Brunnsgatan 9, ingången mellan Cali och Jus.

Efterfest: På Spy Bar. 


Läs mer HÄR 

Av BD - 22 maj 2008 20:08

Vilken dag. Jag är helt slut! Vill bara krypa upp i en varm säng, ta dubbla täcken och kuddar, sätta på lite popcorn och bara vila. Ta det lungt en stund.Hade jag haft ett badkar så hade jag lagt mig i det, massa skum, badsalt, ljus, kanske ett glas vin. Ja, ni fattar grejen.  Men det går såklart inte. Nej, nej.

Dagen började tidigt med jobb,jobb,jobb,jobb. Och ännu mer jobb. Sen efter lunch blev det mer jobb.  och lite till jobb. Det är inte bara det att det är jobb, det är dessutom så mycket att tänka på. Så mycket att hålla i huvudet. Jag har gjort slut på en halv bunt med post-it. Visserligen är jag gravt beroende, så jag vet inte hur mycket den uppgiften egentligen är värd....

Sen när man kommer hem; plugg. Sitter och sammanfattar kapitel om kognitiv psykologi. Har just kommit fram till att jag har ytterst liten tid kvar att plugga på. Det ger mig lite ångest. Det som ger mig mest ångest är att jag faktiskt hade tagit tag i plugget, börjat tidigt och läst klart allt. Så ligger jag nu ändå efter, bara för att jag inte börjat sammanfatta i tid. Suck!


Jag vill bara lägga mig och sova.... 


Av BD - 22 maj 2008 00:26

Nu har jag försökt dämpa min ångest. Eftersom Whiskeyn är slut (inbillar mig att den hjälper mot förkylning, så det är därför, inget annat...) och eftersom mitt smyckesberoende är tillfälligt tillfredsställt i och med födelsedagen, så sitter jag här och började fundera över min nya bikini som måste inhandlas inför Bulgarien. Efter lite surfande har jag bestämt mig för att några av ovanstående alternativ från H&M borde bli perfekt. Problemet är bara vilket.Jag har redan beslutsångest.


1. Blå-randig. Jag har verkligen fastnat för den här. Tror det kan bli perfekt när man är sådär chokladbrun som man kan bli. Lite marin känsla med.

2.Rosa-Brun Tänkte det kunde vara roligt att bryta av lite. Sen är jag att stort fan att dom där Hawaii-blommorna á la Roxy/Billabong. 

3.Mönstrad En riktigt sommrig bikini som borde funka bra som ett komplement till den svarta jag har. Kan ju bli snyggt under t.ex ett vitt linne och shorts.

4. Svart/guld-randig. Mest för att det är lite bling-bling...

5. Hallonröd. En underbar färg som jag börjar gilla mer och mer. Den borde också passa fint när man är sådär härligt brun.

6. Vit/silver-randig.  Vitt är ju klassiskt när man är brun.


I nuläget leder ettan och femman. Med nummer tre som bubblare. Man kan ju alltid köpa alla? Eller?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards