Alla inlägg den 6 maj 2008

Av BD - 6 maj 2008 19:12


Jag har bott i Stockholm nu i 7 månader (cirkus). Jag har kommit fram till följande:

1.) Gamla Stan är den plats i Stockholm som är mest överskattad, big time. Varför anses det vara ett turistställe som man bör besöka? Varför är det alltid en grupp med japaner som irrar omkring med kameror? (vart tar dom vägen på natten förresten?) Exakt vad finns det att se där? Har ni hört om Haga i Göteborg? Ingen?


2.) Eller... ändra det till Gröna Lund. Haha! Liseberg är en Nöjespark. Gröna Lund är, ja...inte det i alla fall. Som att jämföra  sol med regn, eller en riktigt god middag med fårinälvor (vem säger något om att överdriva?)


3.) Stockholmare är Sveriges i särklass otrevligaste folkgrupp. Alla kategorier. Anytime. Stockholms Polisen gjorde mig så besviken/irriterad att jag (nästan) överväde att ge upp min karrirär och bli en pizzabagare eller en arbetare på Willys (för dom är alltid förbannat trevliga dom!). 


4.) Fotbollen. Jag tänker inte ens gå in på problemet med fotbollen i denna stad. Det finns inget att tilläga. Mer än att fråga; 18 SM Guld, har ni det?

 

5.) Stressen. Det stressas hela tiden. Ohållbart! Folk slänger sig desperat över min resväska i hopp om att komma förbi. Desperat. I Panik. Det blir inte enklare om ni gör så, eftersom ni (alltför ofta) är av den storleken att ni snubblar på väskan - vilken logiskt sett inte ökar er fart. Gör som i Göteborg, ta det lite lugnt...


Åh, det finns väl mer att tillägga. Men man ska väl inte bli alltför negativ. Måste ju trots allt vakna upp på denna sida landet imorgon också.

Cheers

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards