Direktlänk till inlägg 31 juli 2008

Vuxenpoäng

Av BD - 31 juli 2008 12:21

Sådär jag. Ännu en dag har börjat. Dessbättre är jag fortfarande på bra humör efter gårdagen, inga ångestfyllda tankar i natt med andra ord. Skönt. Det kan gå vägen ändå det här, det är så man får tänka. Spelarna i Blåvitt verkar vara inne på samma tankegångar - bra där!


Denna dag är dock inte bara fylld av lojt solande på en filt i en park - nejdå: idag sker viktiga saker mina vänner. V-i-k-t-i-g-a.  För första gången på länge kommer mina vuxenpoäng att öka markant.  Jag och E ska nämligen ut till Huddinge idag för att gå på en lägenhetsvisning. Förstår ni? Visning av en lägenhet. Är inte det vuxenpoäng om nått?


Om man ser till den nuvarande ställningen över mina vuxenpoäng så ser det ut som följer:

På plussidan:

- Jag har fast jobb

- Jag har lärt mig dricka kaffet svart

- Jag har flyttat hemifrån

- Jag är (i princip) sambo

 -Jag har körkort

-Jag har fått lånelöfte på en miljon

- Jag kommer snart köpa bostadsrätt 

- Jag har mina egna visitkort 


På minussidan:

-Jag har ingen bil

- Jag har inga barn

- Jag har inga levande krukväxter

- Jag betalar inte TV-licens (men vem gör det?)

-  Jag storhandlar inte

- Jag har inget ICA-kort

- Jag är fortfarande överdrivet (läs: barnsligt)förtjust i fotboll

- Jag står på ståplats (sittplats hade gett vuxenpoäng) 

- Jag dricker alldels för mycket öl/sprit/vin på ett oansvarigt sätt

- Jag åker hellre till Bulgarien och festar än är på en camping med husbil

- Jag röker för mycket vattenpipa (även det på ett oansvarigt sätt) 

- Jag impulsshoppar


Men idag ser ni, idag kommer vuxenpoängen att öka.

Inte för att det känns särskilt bra egentligen....för...vem vill bli vuxen? Egentligen? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BD - 2 mars 2009 07:33

    Ytterligare en anledning att sakna Göteborg just nu. Lite, lite sugen är man på att ta en sista-minuten-biljett. När tänker dom spela här? När? Varför hittar jag ingen information? Panic.   ...

Av BD - 1 mars 2009 22:21

  Jag har inte särskilt många fördelar (utöver själva jobbsituationen) i mitt nuvarande jobb. Men förra veckan visade det sig att en samarbetspartner sponsrar Hammarby Bandy och att jag oväntat nog kunde lägga vantarna på två gratis biljetter (värde ...

Av BD - 1 mars 2009 20:41

Efter en lång (men underbar) helg, passar jag på att ta det duktigt lugnt. En bra bok, några kex med brieost (innan maten, ojoj), vindruvor och ett glas vin. Det känns skönt att man inte bor hemma och att man faktiskt kan bestämma över sig själv. Sön...

Av BD - 1 mars 2009 10:46

Hela helgen har spenderats med min kära pappi och P som kört hela vägen från Göteborg. Snart åker dom iväg igen, men fram tills dess så ska jag spendera så mycket tid m det bara fysiskt är möjligt med dom....

Av BD - 27 februari 2009 07:23

Vi slänger väl upp en låt - och startar denna fredag på ett ypperligt bra sätt....

Ovido - Quiz & Flashcards