Direktlänk till inlägg 31 juli 2008

Tittat på lägenhet

Av BD - 31 juli 2008 23:33

Lägenhetsvisningen är över. Och jag tror faktiskt att jag är lite, lite kär...

Lägenheten ligger i Flemmingsberg och är en 2a på 73 kvadrat, på elfte våningen. Okej, lite knepigt om hissen går sönder; men annars så.

Helt underbar utsikt, och helt underbara färger på väggarna. Mjuka, ljusa färger. Jag vet att det alltid går att måla/tapetsera om, men det är skönt när det är snyggt från början. Det blir enklare så. Faktiskt. Planeringen av lägenheten var också utsökt. Smart planerad helt enkelt, och precis lagom stor för mig och E. Fanns ett större förråd som gick att göra om till en walk-in-closet. Hallå där, det är ju givet....En inglasad balkong som går att inreda; det kan tänkas att det blir orientalisk stil, om inte annat för att vattenpipan ska få en central plats. Hehe. Enda felet; några lister som fattades. Men summan av det hela är att den helt enkelt är underbart fin. Jag är riktigt sugen. R-i-k-t-i-g-t.

 

Nej, jag är kär. Faktiskt. Får se hur det blir bara. Området är helt okej också, nära till centrum, och det bästa av allt: Det går nattbussar fram till 3, ifall man vill vara ute och bli packad. Skönt att slippa bli begränsad av det i alla fall (nu är det bara pengar som kan stoppa en då). Området är visserligen ett område fullt med sk. "invandrare". Dåligt ord, jag vet, och egentligen är det skitsamma. Jag vet att många har invändningar mot "sådana" områden; men jag trivs som fisken där. Alltid trevliga och sociala människor; och va fan, jag har bott i Bergsjön. Det säger väl allt? 


Nej. Nu har vi helgen på oss att bestämma oss om vi vill gå in i budgivning. Vi får väl se hur det blir.... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BD - 2 mars 2009 07:33

    Ytterligare en anledning att sakna Göteborg just nu. Lite, lite sugen är man på att ta en sista-minuten-biljett. När tänker dom spela här? När? Varför hittar jag ingen information? Panic.   ...

Av BD - 1 mars 2009 22:21

  Jag har inte särskilt många fördelar (utöver själva jobbsituationen) i mitt nuvarande jobb. Men förra veckan visade det sig att en samarbetspartner sponsrar Hammarby Bandy och att jag oväntat nog kunde lägga vantarna på två gratis biljetter (värde ...

Av BD - 1 mars 2009 20:41

Efter en lång (men underbar) helg, passar jag på att ta det duktigt lugnt. En bra bok, några kex med brieost (innan maten, ojoj), vindruvor och ett glas vin. Det känns skönt att man inte bor hemma och att man faktiskt kan bestämma över sig själv. Sön...

Av BD - 1 mars 2009 10:46

Hela helgen har spenderats med min kära pappi och P som kört hela vägen från Göteborg. Snart åker dom iväg igen, men fram tills dess så ska jag spendera så mycket tid m det bara fysiskt är möjligt med dom....

Av BD - 27 februari 2009 07:23

Vi slänger väl upp en låt - och startar denna fredag på ett ypperligt bra sätt....

Ovido - Quiz & Flashcards