Direktlänk till inlägg 9 maj 2008

Royal Leugue är tillbaka!

Av BD - 9 maj 2008 14:44

Royal League är tillbaka! Äntligen.

Eller, förhoppningarna är i alla fall att RL ska återkomma redan nu i vinter, men då under namnet Royal Cup (personligen känns det underligt att byta namn, ser inget fel med det andra, men men..nått ska väl pengarna gå till). Cupen där lag från Danmark, Sverige och Norge möts är tillbaka.


Många ogillar RL. Jag fullkomligt älskar den.

Visst, det är svinkallt att se på fotboll i februari (vem minns inte Tromsö-matchen?), visst planerna är usla, och visst spelet är inte bedårande. Men för mig är det bara en så stor lycka att kunna se Blåvitt lira även när Allsvenskan är slut. Skitsamma om det är svinkallt, eller om spelet är skit, att bara se dom ute på planen är värt det.


Sen är jag osäker på om så många egentligen tycker den är usel: visst, folk här i Stockholm gillar det inte. Men, det beror antagligen inte på formatet i sig, utan för att stockholmslagens placeringar inte har varit så framskjutna genom åren. Att skylla på formatet är fel, säg som det är istället: Ni är inte tillräckligt bra. Punkt. Som vanligt sägs det då från media att "ingen gillar den" - men let's face it: Stockholm är inte hela världen. Vi i Göteborg tycker i alla fall att den är helt okej. Dessutom har vi en revansch att utkräva....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BD - 2 mars 2009 07:33

    Ytterligare en anledning att sakna Göteborg just nu. Lite, lite sugen är man på att ta en sista-minuten-biljett. När tänker dom spela här? När? Varför hittar jag ingen information? Panic.   ...

Av BD - 1 mars 2009 22:21

  Jag har inte särskilt många fördelar (utöver själva jobbsituationen) i mitt nuvarande jobb. Men förra veckan visade det sig att en samarbetspartner sponsrar Hammarby Bandy och att jag oväntat nog kunde lägga vantarna på två gratis biljetter (värde ...

Av BD - 1 mars 2009 20:41

Efter en lång (men underbar) helg, passar jag på att ta det duktigt lugnt. En bra bok, några kex med brieost (innan maten, ojoj), vindruvor och ett glas vin. Det känns skönt att man inte bor hemma och att man faktiskt kan bestämma över sig själv. Sön...

Av BD - 1 mars 2009 10:46

Hela helgen har spenderats med min kära pappi och P som kört hela vägen från Göteborg. Snart åker dom iväg igen, men fram tills dess så ska jag spendera så mycket tid m det bara fysiskt är möjligt med dom....

Av BD - 27 februari 2009 07:23

Vi slänger väl upp en låt - och startar denna fredag på ett ypperligt bra sätt....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards