Direktlänk till inlägg 9 maj 2008

Tatuering

Av BD - 9 maj 2008 21:45

Ja, jag vet. Jag borde verkligen röra på mig. Jag orkar bara inte ta tag i mig själv just nu. Sitter här och funderar över livet. Spånar lite. Försöker komma fram till något vettigt. Så slår det mig. Såklart. Det har hängt över mig som ett litet regnmoln i ett år nu. Det klart.


Jag vill verkligen tatuera mig igen.


Såhär ligger det till: För cirka 1 år och 3 månader sen, i Februari (2007 med andra ord), så åkte jag till Thailand på semester. Riktig standard svensk semester, änna. När jag väl där så bestämde jag mig för att, lite impulsartet skaffa mig en tatuering (se bild på den nedan). Saken var bara den att jag blev så besviken. Nej, inte på resultatet i sig. Utan på att det faktiskt inte gjorde ont. I vilket fall som helst så skapade detta ett nytt sug. Jag ville ha en till tatuering. Motivet var inte svårt att lista ut heller. Det motiv som jag tatuerade in var nämligen inte mitt förstaval. Jag älskar det, inget snack om saken, men egentligen hade jag tänkt tatuera in "IFK Göteborg". Avstod av den enkla anledning att Å,Ä,Ö inte är särskilt högprioriterade bokstäver i Thailand...


Nu vill jag verkligen göra det. Det finns bara tre problem.

Problem ett: Placeringen. Jag är lite osäker över placeringen. Ursprungliga tanken var vänster underarm och motivet "IFK Göteborg". Men, jag börjar fundera om jag ska settle down med bara "IFK" på vänster handled istället? Finns det kanske något annat ställe där det är snyggt? (Tveksam dock..)

Problem två: Pengar. Jag har inte pengar. Eller ja, det har jag visserligen. Men, det krävs lite omprioriteringar. Så att säga. Hur mycket kan den kosta? (jo jag vet, prata med en tatuerare, men jag vill vänta lite till...) runt 3000 kanske? Antagligen kommer jag göra något dumt när jag är i bulgarien och passa på att få den inkarvad där. Dumt eftersom saker som hygien och fylla kan...ja, ställa till det.

Problem tre: Var ska man göra det? Har hört att No Fear i Göteborg är bra, och att det jobbar en tjej som är bra på just IFK tatueringar. Vågar man göra det i Stockholm? Risken är väl stor att det är en råtta som sitter och karvar, och man vet ju hur det kan gå då...


Anyway. Är det någon som har någon vettig kommentar, Shoot man!

Cheers.


Nedan är bilder på min första tatuering, och några av de textdesigner som jag funderar på...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BD - 2 mars 2009 07:33

    Ytterligare en anledning att sakna Göteborg just nu. Lite, lite sugen är man på att ta en sista-minuten-biljett. När tänker dom spela här? När? Varför hittar jag ingen information? Panic.   ...

Av BD - 1 mars 2009 22:21

  Jag har inte särskilt många fördelar (utöver själva jobbsituationen) i mitt nuvarande jobb. Men förra veckan visade det sig att en samarbetspartner sponsrar Hammarby Bandy och att jag oväntat nog kunde lägga vantarna på två gratis biljetter (värde ...

Av BD - 1 mars 2009 20:41

Efter en lång (men underbar) helg, passar jag på att ta det duktigt lugnt. En bra bok, några kex med brieost (innan maten, ojoj), vindruvor och ett glas vin. Det känns skönt att man inte bor hemma och att man faktiskt kan bestämma över sig själv. Sön...

Av BD - 1 mars 2009 10:46

Hela helgen har spenderats med min kära pappi och P som kört hela vägen från Göteborg. Snart åker dom iväg igen, men fram tills dess så ska jag spendera så mycket tid m det bara fysiskt är möjligt med dom....

Av BD - 27 februari 2009 07:23

Vi slänger väl upp en låt - och startar denna fredag på ett ypperligt bra sätt....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards