Direktlänk till inlägg 11 maj 2008

Min förkärlek till Formel 1

Av BD - 11 maj 2008 14:23

Det finns vissa saker som alltid har haft en betydande del av mitt hjärta. Såsom exempelvis fotboll. Inget konstigt med det. En av dom sakerna som dock, lite otippat, ligger mig varmt om hjärtat är Formel 1. Fråga mig inte varför, men jag, mamma och syrran har suttit många lördagar/söndagar och sett på Formel 1- 1998,1999, 2000,2001. Ja, i flera år.

Stora bunkar med popcorn och en hel dag framför TV:n. Det var inte så att vi bara såg några varv, nej nej. Vi satt klistrade framför Tv:n. Hela loppet igenom. Kommenterade och hejade. Och åt popcorn, såklart.

Numera har detta intresse avtagit, främst för att jag har flyttat.


Men så sitter jag här nu, en söndag. Solen skiner, men jag känner mig något halv-bakis och seg efter igår natt. Orkar inte röra mig. Zappar runt och där ser jag det. Formel 1 på Istanbul Park, Turkiets GPtävlingar. Känslorna kommer tillbaka; Ljudet, förarna, bilarna.

Jag älskar ljudet. Helt underbart. (Schvishhh--schviiiisssh). Jag minns hur jag hejade på Mikka Häkkinen. Denna man ger mig fortfarande bra minnen även om det var long time no see. Kan fortfarande namnet på alla som kör, det är så roligt när kommentatorerna pratar om någon och jag kan tänka att  "ja visst ja, det är han, är han fortfarande lika dålig?"

På något sätt ger även banorna nostalgiska minnen. Favoriten är Monaco, men även Silverstone, Hockenhiem och framförallt Monza ligger mig varmt om hjärtat....


Nostalgi, nostalgi.

Jaja, kanske bäst att runda av, innan jag försvinner långt in i nostalgins värld och börjar recitera varvtider, historik,stalllorder och kvaliteten på Bridgestonedäcken ....


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BD - 2 mars 2009 07:33

    Ytterligare en anledning att sakna Göteborg just nu. Lite, lite sugen är man på att ta en sista-minuten-biljett. När tänker dom spela här? När? Varför hittar jag ingen information? Panic.   ...

Av BD - 1 mars 2009 22:21

  Jag har inte särskilt många fördelar (utöver själva jobbsituationen) i mitt nuvarande jobb. Men förra veckan visade det sig att en samarbetspartner sponsrar Hammarby Bandy och att jag oväntat nog kunde lägga vantarna på två gratis biljetter (värde ...

Av BD - 1 mars 2009 20:41

Efter en lång (men underbar) helg, passar jag på att ta det duktigt lugnt. En bra bok, några kex med brieost (innan maten, ojoj), vindruvor och ett glas vin. Det känns skönt att man inte bor hemma och att man faktiskt kan bestämma över sig själv. Sön...

Av BD - 1 mars 2009 10:46

Hela helgen har spenderats med min kära pappi och P som kört hela vägen från Göteborg. Snart åker dom iväg igen, men fram tills dess så ska jag spendera så mycket tid m det bara fysiskt är möjligt med dom....

Av BD - 27 februari 2009 07:23

Vi slänger väl upp en låt - och startar denna fredag på ett ypperligt bra sätt....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards