Direktlänk till inlägg 11 maj 2008

Önskelista

Av BD - 11 maj 2008 22:16

Jag fyller 22 år på torsdag. Ett steg närmare rynkor och annan skit. Klimakteriet, kraftigare benstome, gäddhäng. Ett steg närmare 50. Det går bara utför nu. Nej, riktigt så illa är det kanske inte, jag ser faktiskt fram emot min födelsedag. Det blir enklare och enklare för mig att komma in på uteställen, och svårare och svårare för folk att neka mig (man ska alltid vara positiv...) I alla fall. Jag har försökt spåna lite på vad jag önskar mig; och har kommit fram till följande alternativ. En nätt liten lista.


1)  En digitalkamera: helst  en Canon Digital IXUS 80 IS.

Helst en rosa.Kom på att det vore väl ganska smart att ha en digitalkamera om man ska till Bulgarien på fest och bad. Eftersom ingen annan har en och jag länge har tänkt skaffa en - så, två flugor i en smäll. Min Nokia N95 funkar, med sina 5 mpx, men...denna har 8 mpx. Uppgrade! Sen hoppas jag att den har nån form av spärr mot fyllebilder och andra pinsama upptåg.


2) Pengar: Jo, det hade faktiskt varit skönt att få lite mera cash i fickan. Kan ju inte gå fel, liksom. Visst, det är standard önske-saken, men vaddå. Det är praktiskt. Hell yeah.

 

3) Presentkort på Make-Up Store: Älskar sminket som finns där. Ä-l-s-k-a-r. Men det är ju så satans dyrt. Så, ett presentkort sitter aldrig fel. Då ska jag gå bananas där inne. Nu blir vi mentala, Nu blir vi mentala (sjunger). Såklart!


4) Smycken: Det är min enda svaghet, min enda fetisch. Smycken (dreglar) Halsband, armband, ringar, osv osv. Jag vet inte hur många halsband jag har, men över 50 känns högst otroligt. Får ju abstinens om jag inte har köpt nått på ett tag. Give me more, give me, give me more.


5) Body butter: Älskar BodyShops body butter med smaken (eller, lukten är det väl) av kokosnöt. Det är ett måste till sommaren. Så jatack, det hade varit fint att få det där.


6) Underkläder:Skulle verkligen (lite halv-desperat sådär) behöva nya underkläder. Egentligen är jag i akut behov av nya strumpor, men hur kul är det då? Nej, snygga underkläder känns bättre.


7) Naglar:Mina egna naglar är i princip obefintliga. Numera. De var finfina när jag var på rätt sida landet, men nu är de hemska. Åh, vad fint det hade varit med lite längre naglar. 


Äsch, man kan ju hoppas att man får något av det ovan. Den bästa presenten finns dock inte på denna lista. Det bästa hade varit att få fira födelsedagen hemma i Götet. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BD - 2 mars 2009 07:33

    Ytterligare en anledning att sakna Göteborg just nu. Lite, lite sugen är man på att ta en sista-minuten-biljett. När tänker dom spela här? När? Varför hittar jag ingen information? Panic.   ...

Av BD - 1 mars 2009 22:21

  Jag har inte särskilt många fördelar (utöver själva jobbsituationen) i mitt nuvarande jobb. Men förra veckan visade det sig att en samarbetspartner sponsrar Hammarby Bandy och att jag oväntat nog kunde lägga vantarna på två gratis biljetter (värde ...

Av BD - 1 mars 2009 20:41

Efter en lång (men underbar) helg, passar jag på att ta det duktigt lugnt. En bra bok, några kex med brieost (innan maten, ojoj), vindruvor och ett glas vin. Det känns skönt att man inte bor hemma och att man faktiskt kan bestämma över sig själv. Sön...

Av BD - 1 mars 2009 10:46

Hela helgen har spenderats med min kära pappi och P som kört hela vägen från Göteborg. Snart åker dom iväg igen, men fram tills dess så ska jag spendera så mycket tid m det bara fysiskt är möjligt med dom....

Av BD - 27 februari 2009 07:23

Vi slänger väl upp en låt - och startar denna fredag på ett ypperligt bra sätt....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards