Direktlänk till inlägg 12 maj 2008

Jag känner inte igen mig själv

Av BD - 12 maj 2008 01:50

Jag blir så trött på mig själv ibland.

Jag vet inte vad det är med mig. Vet inte vad det som har hänt den sista tiden. Hela jag är som en jäkla berg-och-dalbana. Lisebergs Balder deluxe edition. Och nej, hormoner kan spöka ibland - men det är inte så det känns nu. Ibland är jag glad, ibland deppad utan minsta synbar anledning, men jag vet att det med säkerhet inte har med någon förändrad nivå av hormoner i kroppen att göra. Jag känner min kropp. Den senaste veckan har jag inte velat gå och lägga mig, och inte heller har jag kännt för att gå till skolan. Jag har bara suttit där på sängkanten och stirrat i en halvtimma - vilket gör att jag kommit försent tre dagar i rad. Jag vet inte vad det är. Det är något som inte känns bra. Tveksamt. Obekvämt. Ohållbart. Likadant nu i helgen, när jag var ute. Blir så osäker på mig själv ibland. Blir så plågsamt självmedveten. Jag hatar det. Varför är det så? Vafan, det är mig vi snackar om. Jag har självförtroende, jag har självkänsla - men ändå är det vissa studer där allt bara rasar. På ett såntdär plågsamt sätt.  I stället för att bara skita i allt och köra på, istället för att vara säker så står man där likförbannat och bara funderar över om det man har på sig verkligen funkar. Om man är så jävla rolig egentligen. Om inte folk bara är med en för att dom måste. Pistol - mot-huvudet-lojalitet. Om man inte bara är en börda för hela det svenska samhället (okej, det där var kanske att dra det lite för långt...) 

Jag vet inte vad det beror på. Tror att jag mest längtar hem. Börjar nästan gråta när jag tänker på Göteborg. Är Stockholm verkligen för mig?

Jag vet inte. Jag vet bara att jag vill hem. Jag får hoppas att allt blir lite, lite bättre då. Att jag stabiliseras något. Att jag inte flyr. Eller att den där känslan bara försvinner. Som solen gör i Solna. Typ.

 Ja. Klockan är 01,50. Jag borde sova. Men kan inte.

Whiskey bör fungera. Det gör det alltid. Någorlunda bra.. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BD - 2 mars 2009 07:33

    Ytterligare en anledning att sakna Göteborg just nu. Lite, lite sugen är man på att ta en sista-minuten-biljett. När tänker dom spela här? När? Varför hittar jag ingen information? Panic.   ...

Av BD - 1 mars 2009 22:21

  Jag har inte särskilt många fördelar (utöver själva jobbsituationen) i mitt nuvarande jobb. Men förra veckan visade det sig att en samarbetspartner sponsrar Hammarby Bandy och att jag oväntat nog kunde lägga vantarna på två gratis biljetter (värde ...

Av BD - 1 mars 2009 20:41

Efter en lång (men underbar) helg, passar jag på att ta det duktigt lugnt. En bra bok, några kex med brieost (innan maten, ojoj), vindruvor och ett glas vin. Det känns skönt att man inte bor hemma och att man faktiskt kan bestämma över sig själv. Sön...

Av BD - 1 mars 2009 10:46

Hela helgen har spenderats med min kära pappi och P som kört hela vägen från Göteborg. Snart åker dom iväg igen, men fram tills dess så ska jag spendera så mycket tid m det bara fysiskt är möjligt med dom....

Av BD - 27 februari 2009 07:23

Vi slänger väl upp en låt - och startar denna fredag på ett ypperligt bra sätt....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards