Direktlänk till inlägg 26 maj 2008

Cash-Money

Av BD - 26 maj 2008 18:08

Sitter här instängd i min alltför trånga lägenhet (klaustrofobiframkallande 23 kvadrat...) och häller i mig abnorma mängder kaffe för att vakna till liv. Än så länge, ingen effekt, men det sista kaffe slank ner för mindre än en minut sen... så jag antar att det tar en stund. Dricker det avsmakliga Gevalia snabbkaffe (typ 3 spänn på Willys). Tre stora teskedar och lite halv-varmt vatten. Det smakar verkligen inget vidare, och just nu har jag total avsaknad av mjölk - så det smakar ännu värre. Jag önskar verkligen att jag hade råd med att ta en sväng på stan och ta mig en riktigt god kopp kaffe med mjölk på en uteservering. Ingen latte, nej nej, riktig kaffe med mjölk.


I tron om att jag var relativt fattig (har ju en Bulgarienskuld till E på 4500 pix) så sätter jag kaffet i halsen när jag ser att det på kontot ligger 16 papp. 16 000 spänn. Say What?! Varför har jag inte sett det förrut?

Okej. Chock har lagt sig. Andas. Andas. Jag vet att 4000 är till pappa som ska överföras till ett annat konto. Jag vet att 4500 sparade för att ge till E. Vad blir det kvar? Ungefär 7500. Damn! Sen kom jag på det: Jag har ju jobbat extra. Det ger mig en extra inkomst på 5300 spänn (och så bostadsbidrag på det).Hallelujah! Ibland blir man som fattig student bara så lycklig. Jag måste bara få njuta lite av min oväntade rikedom.


Nu blir det öl i helgen! Jag bjuder boys, men ni får slå mig i biljard först.

Cheers!


Ps. Undra vad man skulle göra om man vann 124 miljoner? Egentligen?  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av BD - 2 mars 2009 07:33

    Ytterligare en anledning att sakna Göteborg just nu. Lite, lite sugen är man på att ta en sista-minuten-biljett. När tänker dom spela här? När? Varför hittar jag ingen information? Panic.   ...

Av BD - 1 mars 2009 22:21

  Jag har inte särskilt många fördelar (utöver själva jobbsituationen) i mitt nuvarande jobb. Men förra veckan visade det sig att en samarbetspartner sponsrar Hammarby Bandy och att jag oväntat nog kunde lägga vantarna på två gratis biljetter (värde ...

Av BD - 1 mars 2009 20:41

Efter en lång (men underbar) helg, passar jag på att ta det duktigt lugnt. En bra bok, några kex med brieost (innan maten, ojoj), vindruvor och ett glas vin. Det känns skönt att man inte bor hemma och att man faktiskt kan bestämma över sig själv. Sön...

Av BD - 1 mars 2009 10:46

Hela helgen har spenderats med min kära pappi och P som kört hela vägen från Göteborg. Snart åker dom iväg igen, men fram tills dess så ska jag spendera så mycket tid m det bara fysiskt är möjligt med dom....

Av BD - 27 februari 2009 07:23

Vi slänger väl upp en låt - och startar denna fredag på ett ypperligt bra sätt....

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards