Alla inlägg under maj 2008

Av BD - 17 maj 2008 02:08

.... Vad händer om man ger en som har ADHD kaffe?

Av BD - 16 maj 2008 23:32

Vilken underbar dag. Började med lyxfrukost på ett café i centrala göteborg. Räkbaguette med en stor kaffe och mjölk. Utmanade E i äventyrsminigolf i Slottsskogen, men förlorade knappt (dålig klubba...host...). En glass i solen. Grillmiddag (räkor och mango) och paket till mig. Nu: öl, chips och hckey. Wonderful!

Av BD - 16 maj 2008 13:46

Minigolf i Slottsskogen.

Av BD - 16 maj 2008 00:46

Jag är hemma! Så underbart. Jag har fått paket. Så underbart. Åh,vad jag mår bra.....

Av BD - 15 maj 2008 06:56

Idag fyller jag 22. idag fyller jag 22. idag fyller jag 22. idag fyller jag 22.


IDAG FYLLER JAG 22 ÅR! 

 *

15onde maj, 1986.

Sahlgrenska Universitetssjukhus

Längd: 35 cm Vikt: 660 gram

Nu sitter jag ensam och övergiven på fel sida landet, så det enda jag kan säga är: Grattis mig själv! Jag ser fram emot att uppträda så mycket mer smart än vad jag gjorde igår. Jag hoppas bara inte jag hittar några gråa hårstrån.


Nu jäklar ska jag äta en god frukost och sen springa iväg och köpa mig en födelsedags-bulle. jag säger det igen: GRATTIS 

Av BD - 14 maj 2008 23:13

Nu är det inte långt kvar. Tills jag är hemma igen. Hemma på framsidan!

På rätt sida landet. På den sida landet som är värt någonting.

Bort från alla  imbecilla människor som flockas i Stockholm, bort från den dålig stämnigen och den totalt usla fotbollen. Hem till värme och glädje, hem till staden Göteborg. Åh, jag har saknat dig kära stad.

Jag tar igen allt denna helg, jag lovar!

Det blir O'learys på lördagen, precis som vanligt. Det blir en öl på fredagkvällen. Det blir promenader längs Avenyn och en Sushi vid brunnsparken. Jag längar så otroligt mycket!

Kära Göteborg, Nu kommer jag hem! 

Av BD - 14 maj 2008 21:59

Sådär ja.

Första dagen (eller halvdag) på nya (eller ny-gamla) jobbet. Puuh. Fick visserligen inte det där sommarjobbet förresten, men... när jag tänker efter spelar det ingen större roll. Nejdå. Kommer jobba på MW, men då i uppgraderad form. Och det blev längre tid än vad jag hade räknat med. Kommer få helt andra arbetsuppgifter, men framförallt mer ansvar.  Trodde inte att det skulle vara så mycket ansvar som det är, men det är ju alltid skoj. Fast det gör mig nervös. Jäkligt nervös! Kommer jobba som timanställd fram till 1 juni (120 spänn i timmen baby!). Sedan blir det (förhoppningsvis) provanställning i 6 månader. Får 19000 pix i månaden i så fall. Inte illa. Då börjar livet.

Förresten, man vet att man har ett bra jobb när:

... Man får en egen arbetsplats med dator

... Man får ett eget telefonnummer och en egen jobbmobil

...Man får ett eget ställ för viktiga papper

...Man får en egen, riktig, mail

...Man har fri tillgång till en kaffemaskin

... Man får nycklar och larmkod till företaget 


Av BD - 13 maj 2008 20:22

Jag måste bara allvarligt ifrågasätta min intelligens ibland. Som igår tillexempel. Jag var så otroligt korkad, så korkad att jag gråter bara jag tänker på det.

Saken var den att jag var tvungen att ladda min mobil, en Nokia N95. När jag skulle sätta in laddaren i uttaget så fick min arm en spasm eller ett ryck av något slag och laddaren ramlade ner i ett glas med cola som befann sig nedanför. Jag torkade av laddaren och tänkte "fan vad osmidigt att ställa glaset där". Precis när laddaren var istoppad i vägguttaget och mobilen skulle tillföras i andra änden, så att säga, så fick min arm återigen en spasm. Detta resulterade i att mobilen, för ca.6000 kronor, även den ramlade ner i samma colaglas som laddaren. Resultat: Total förstörelse.

Mitt jävla klantarsel till uppenbarelse, lyckades alltså med konststycken att kasta ner sin otroligt dyra telefon, min enda form av kommunikationsmedel gentemot yttervärlden (äger ingen fast telefon) i  ett glas med avslagen bakis-cola från Willys.


Saken är den att jag trodde att bristande IQ var på något sätt isolerat till mig som person. Så är inte fallet. Det visar sig att min Pappa, även han har fått denna gen (skyller allt på honom med andra ord...)

Min pappa var på plats i Borås igår för att se Elfsborg-IFK. Han hade köpt biljett till sig och syrran på blåvitts läktare och syrran hade tagit sin och lagt i fickan. Pappa bestämde sig för att göra samma sak - lägga biljetten i innerfickan. I vanliga fall brukar han dubbelkolla sisodär 7-8 gånger att den verkligen ligger där.  I går tänkte han att det behövs inte. Det var ett misstag. När det var dags för matchstart upptäcker han att biljetten inte ligger i innefickan. Han springer i panik runt bilen, kryper i buskar, och letar igenom alla fickor - men hittar den inte. Det var dessutom slutsålt på bortasektionen. 

Vad fick han göra?

Han fick sitta i Borås, utanför arenan, och lyssna på Radiosporten.


Ni ser, det ligger i släkten! 

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards