Alla inlägg under september 2008

Av BD - 21 september 2008 14:41


Det gäller att prioritera. Just nu blir det alltså Blåvitt mot Kalmar, Final i Svenska cupen. Öl och Cola är inne i kylen, chipsen är framme. 42tums tv:n är redo. Känns surt att säga det: men det är uppdukat för en fest här hemma i lägenheten. Surt på så sätt att jag hellre hade varit nere i Kalmar. Men 1200pix är lite magstark just nu. Min plånbok är för tunn för det. Hade det varit det minsta rättvist hade finalen spelats i Göteborg. Det var i Kalmar förra gången, och både Kalmar och Göteborg hade bortaplan i semifinalen det här året. Finns ingen anledning till att den ligger i Kalmar iår igen. Men det är som vanligt: Svff pissar på svenska cupen. Och pissar på IFK Göteborg.


Jag ska avsluta det här inlägget nu, jag skär ner på konspirationsteorierna. Tids nog hinner jag utveckla dom också.

Om jag ska vara ärlig är jag alldeles för nervös för att riktigt kunna tänka. Fy fan. 7 minuter kvar.

Nervös

Nervös

Nervös

Nervös 


Av BD - 21 september 2008 10:22

Har precis vaknat och långsamt försökt ta mig upp ur sängen. Kroppen är stel som en jävla pinne. När man väl är uppe och med stapplande steg tar sig mot toaletten är man sånär på väg att snubbla över världens största basketboll.Det får mig att minnas Gröna  Lund igår.


 


 Vi kom dit när klockan redan var halv tre. Det kändes som ett dålig drag, men blev faktiskt lyckat - det var inte överdrivet mycket folk. Till vår lycka visade det sig också att det där kittet med åkband, entrebiljett och matbiljetter inte bara gällde för två personer, utan för FYRA. Vi fick alltså fyra åkband, fyra entrebiljetter och fyra stycken mathäften. Det innebar att vi fick gratis mat för 280 pix. Eftersom vi egentligen inte är dom som springer runt och åker hela tiden, av den främsta anledningen att vi (främst jag)  är så himla mesiga, så sprang vi direkt till dartkastningen. Jodå, det vart där vi höll till. Där startade mitt och E's battle. Jag måste bara få vinna över honom en gång. Det är väl inte att kräva för mycket? Efter det fortsatte det med att kasta bollar på tomburkar, basketkastning, och lite andra mer eller mindre avancerade saker i kategorin nöjesparks-lekar. Slutsatsen som kan dras är att även om jag ibland vinner - så är E alltid bättre än mig i det långa loppet. Vilket är jävligt surt.....


 

 Det är här allt hände....(Vem kvinnan till vänster är har jag ingen aning om)


Två åkattraktioner hann vi med under dagen. Vilda Musen och Lustiga Huset. Det kan visserligen diskuteras huruvida LH verkligen är en åkattraktion, men jag tänker räkna den som en sådan. Det stör mig fortfarande att LH blev flyttat från Göteborg. Tycker Stockholmarna har misskött det, - flera av "effekterna" var ju avstängda.


 

 Det Lustiga Huset


Om vi ska fortsätta följa siffran två - så kan jag meddela att det dessutom blev två vinster. Nej förresten, tre lyckades E skrapa ihop. Den som han själv är mest nöjd över måste tveklöst vara den stora basketbollen. Jag tror han kastade minst 7 gånger innan han träffade. Men sen stod han där och såg lycklig ut. Att det sen blev jag som fick ha hand om bollfan resterande delar av dagen - det talades det inte lika högt om.


 

Vi avslutade dagen med  två små lådor pasta i en kiosk. Och (dessbättre) två riktigt kalla öl. Det går inte avsluta det på ett bättre sätt.

Betyget då? Ja, Gröna Lund i sig får en 3a. Det finns en del brister. Men, bara för att vi hade så jävla roligt (speciellt när E totalt missade alla burkarna han skulle kasta på) stiger betyget till en 4a.

Det kan hända att vi återvänder nästa år. 

Men bara kanske.

Av BD - 21 september 2008 01:43

Jag borde verkligen lägga mig och sova.

Jag borde verkligen inte sitta uppe och spela Guitarr Hero mitt i natten.

Jag borde verkligen inte sitta uppe och se på skitprogram på TV:n.

Varför lägger man sig aldrig i tid på helgen? Det är en jävligt bra fråga.


Well, Jag borde verkligen lägga mig och sova. 

Verkligen. 

Av BD - 20 september 2008 21:17

Tänk er följande ekvation: Ett knökfullt Gröna Lund en hel dag + jobbiga småbarn som skriker i falsett + battle mellan mig och E om  vem som egentligen är bäst i småspel (allt från dart till bollkastning) + en kall stor stark.

Summa: Jag är helt slut. Ögonen går i kors. Jag somnar snart.

Av BD - 20 september 2008 13:06

Nej, nu ska jag dra på mig de sista kläderna och ta mig in mot stan. Jag och E ska nämligen gå på Gröna Lund idag. Jag passar på att ta E:s oskuld gällande Gröna Lund nu när det är så fint väder. Pojkstackarn har aldrig varit där. Visserligen är Gröna Lund bara ännu en överskattad sak med Stockholm, men bor man här är det ändå ett måste. Det bästa är att vi har fått en heldag på Gröna Lund gratis. Inträde, åkband, och mat ingår. Vi behöver inte betala att skit. Det gör ju upplevelsen lite, lite bättre.

Cheers! 

Av BD - 20 september 2008 00:52



Jag vet inte vad som är roligast:

- Att GAIS-tröjan överhuvudtaget är med på den här bilden

- Att den är jämte en tröja med trycket "Born Loser".


Det känns bara så jävla träffande. Och så typiskt GAIS på något sätt.... 

Det förklarar ju varför man fortfarande är lillebror i stan. 

Av BD - 20 september 2008 00:18

Sitter här i natten och ägnar mig åt bisarra aktiviteter. Planen från början var att vi skulle dra ut och slänga i sig ett par öl (och kanske en par shots) och återförenas med E's kompis D (han som vi var på nyårsfest hos) som är på yttest tillfällig visit i den kungliga hufvudstaden, men.... den planen verkar spricka. Mest för att vi inte riktigt har koll på om D fortfarande är i stan. Antagligen inte...... Well, istället sitter jag här.

Det resulterade i följande misstag:

Jag råkade surfa in på en sida där man kunda göra sina egna bebisar. Ja, alltså. Det var inte så att jag särade mina spiror och det på något mystiskt sätt inplacerades lite vätska innuti mig genom skärmen (tänk Jesus mamma v.s Gud, fast utan en dator inblandad), utan nej. Man tog en bild på sig och en på sin partner och sen blir det en bild som skall föreställa ert tilltänka barn. Lite digitalt hokus-pokus. Har sett att det går en trend inom bloggosfären, men INGET barn är så jävla fult som vårat! Det ser förjävligt ut. Om man ska tala klarspråk.


Den första skapelsen är en liten pojke vid namn Glenn (Vad annars?). Jag vet inte alls hur det här gick till. Det finns en rad uppenbara fel:


1) För det första så är varken jag eller min pojkvän av annat ursprung än helsvenska. För att använda Hitlers term så är vi Ariska. Min släkt har en rik historia i Bohuslän på Västkusten, och minst 30% härstammar direkt från Idala (huruvida detta är innavel eller inte, det vill jag inte spekulera i). Att barnet då har tagit en mer chokladfärgad ton - det är skrämmande.

2) Dessutom ser man att den har lockigt hår. Både min och min pojkvänns är brunt, men spikrakt.

3) Både jag och min tilltänkta man har blåa ögon, inte bruna.

4) Dessutom måste det här vara det allra första barnet med skäggstubb redan från födseln.

5) För att inte tala om näsan. Vi måste ha tappat barnet i golvet.


Bara för att se om inte en liten tjej (vid namn Glennita, vad annars?) kunde få mer gynnsamma förutsättningar i livet, så testade jag det också.


Är det där verkligen sant?

Återigen ett barn med skäggstubb. Återigen ett litet flickebarn med felaktig hudfärg. Är det här resultatet så ser jag ingen annan utväg än att avstå från barn - för evigt.


När man tänker ett steg längre så tror jag att jag har förklaringen: Självklart är det brevbäraren som har smugit sig in igen. Självklart. Det är han som är far till barnet. Jag antar att jag slutade knapra tabletter kanske lite för tidigt......

Av BD - 19 september 2008 20:07

Återigen helg. Det känns fan lika skönt varje gång. Trodde aldrig att jag skulle förvandlas till den där gråa kontorsråttan som såg fram emot de tre sammanhängande dagarna som kallas helg. Jag hade hoppats på att vardagslyxen skulle hjälpa mig ifrån det där.  Det har det väl delvis gjort, men efter den här jobbiga veckan så ja. Då blev det som det blev.

Efter jobbet körde jag med devisen om att införskaffa mig en liten belöning. Det blev att inhandla en ny feströja att ha när man går ut och röjer. Ett nagelack fick följa med också. Ser ni? Jag har lite modekänsla - jag matcher saker i alla fall. Det är ju ett steg i rätt riktning. Tyvärr lyckades jag inte köpa på mig mer smycken, så jag känner mig lite tom - lite ihålig, det var ett tag sen ju.  Kompenserade det visserligen med att köpa på mig 2 liter iste. Det är mina laster just nu: iste och smycken. Kanske jordnötsringar också, om man ska vara lite flexibel med gränsdragandet.


Well, borde slänga ihop lite mat nu. Och korka upp en flaska vin. Det blir det värsta: vilket vin man ska offra idag. För det lär väl inte finnas nått Systembolag som gått bananas och har öppet till klockan 21.00?

Det är i sådana här lägen jag önskar att jag bodde i Danmark...... 

Presentation

Omröstning

Vilket projekt ska jag ägna mig åt?
 Odla en jordnötsplanta
 Skriva en bok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards